Pagina 3 van de 21 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 203

Onderwerp: Europese maatregelen tegen "invasieve soorten".

Ik zou graag willen weten welke dier- en plantensoorten men nu tot de 15% rekent die schade berokkent of mogelijk schade zou kunnen berokken.
    Twee weet ik wel,

Flora:
    de Ambrosiaplant.
    Deze plant blijft lang door bloeien, en is lastig voor hooikoorts patienten
    Die rukt steeds verder naar ons land op.

Fauna:
    De eikenprocessierups.
    De brandharen van die rupsen of hun oude nesten tot een jaar of 4-5 is
    een dodelijk gevaar voor mens en dier, omdat die haren een forse irritatie veroorzaakt in de luchtwegen, en als er niet snel hulp geboden wordt kan het dodelijk zijn.
    Denk onder andere aan verstikking door ontstekings vocht.

groet Henk.

Guest
    Thanks
    19
    hallo,

Een voorbeeld hoe een organisatie/Bond hun leden, achterban op de hoogte brengt, informatie verschaft.

www.aviornis.be/index.php?id=656#c8799

http://www.aviornis.be/fileadmin/doc...BLIEK00014.pdf

Zo, netjes ingevuld.

Maar op het laatst staat dat je er een eigen verhaaltje moet neerzetten.
    Anders wordt het gezien als géén stem.

Euhm, in het Engels of Nederlands.

Google translate is natuurlijk een optie, maar of het grammaticaal juist is betwijfel ik.

groet Henk

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    95

Grammaticaal juist?

Niet. Zeker weten.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

vertalen

hallo,
    zo lui als ik ben , heb ik de moeilijke woorden laten vertalen, en dan men kennis van het engels erop losgelaten. tis toch nog goed gekomen.

groet Henk.

p.s.

Er mag alleen maar 500 karakters geplaatst worden, dus daar moet rekening mee gehouden worden.
    Bij mijn verhaal mist ook een regel, maar het is straight to the point, loud and clear

Hallo,

Bedankt voor het plaatsen van die linken, Josly.
    Ik hoop dat nou dan ook iedereen hier, zich een beetje in de materie verdiept en dan even de enquête invult.....

Maar dan tóch, blijft bij mij eigenlijk een beetje de vraag, of dit nou een storm in een glas water is, of niet?
    Want; ik kan nergens ook maar het kleinste berichtje terug vinden op de site of in een nieuwsbrief.
    Niet van m'n eigen Bond en niet van de andere Nederlandse en Belgische Bonden.....
    Die zullen toch óók wel een standpunt in deze zaak hebben en een eventueel stemadvies aan hun leden voor willen leggen?
    Niet......?

Uitgezonderd dan de door Josly genoemde; www.aviornis.be/index.php?id=656#c8799
    En hun stemadvies; http://www.aviornis.be/fileadmin/doc...BLIEK00014.pdf

Groeten, Serinus.

Ps, Trouwens; op zich is er inderdaad niks mis mee om "invasieve soorten" buiten de deur te houden, want sommige soorten kunnen inderdaad een groot probleem zijn voor de locale Flora en Fauna.
    Er zijn voorbeelden genoeg te vinden!
    Maar ik ben bang dat dit onderwerp door sommige partijen wordt aangegrepen om hun politieke standpunten door te "drammen".
    En vertel me nou niet "dat dát wel mee zal vallen".......
    The proof of the pudding is in the eating

Senior lid Lucky's Avatar
    Thanks
    1

Cool

Serinus :"Maar ik ben bang dat dit onderwerp door sommige partijen wordt aangegrepen om hun politieke standpunten door te "drammen".
    En vertel me nou niet "dat dát wel mee zal vallen"......."

Ik ben bang dat je hier mee de nagel op de kop slaat Serinus. Mijn vermoeden is dat het veel verder zal gaan dan het verbieden van enkele soorten vogels.
    Als ik eerlijk ben denk ik dat we wederom een flinke slag gaan verliezen. De anti dierhouder lobby staat er europees gezien beter voor dan ooit. De jeugd en het grootste deel van de bevolking interesseert zich nauwelijks/niet voor hobbys die met dierhouderij te maken hebben. Integendeel ze zijn vaak tegen of snel te beinvloeden om tegen te zijn. Uitvergroot zijn het barbaarse volkstradities. Dus nu zijn wij hobbydierhouders aan de beurt.
    "Wij die, die argeloze en weerloze arme dieren levenslang vast zetten in piep kleine kooien ze dan in de natuur uitzetten alwaar ze dan ook nog de bestaande natuur vernietigen. Maar gelukkig zijn daar die geitenwollen sokken dragers die het visier nu opnemen voor deze."
    Ik geloof het bijna zelf.

Voor er weer een links-rechts-discussie volgt, van welke partij(en) komen deze voorstellen eigenlijk?

Mijn sokken zijn wel lekker warm... :-)
    Ik heb net een mail gestuurd aan "mijn" politieke partij met de vraag om hun standpunt en om een lijst met soorten, ik ben benieuwd.

Stamgast
    Thanks
    7

Arrow grey

Mijn sokken zijn wel lekker warm... :-)
    Ik heb net een mail gestuurd aan "mijn" politieke partij met de vraag om hun standpunt en om een lijst met soorten, ik ben benieuwd.
    En Ton. Al antwoord of is Marianne nog te druk met breien?

Groet,

Rob.

Super Moderator ele's Avatar
    Thanks
    11
    Van wie ze komen lijkt mij niet belangrijk.
    Het doel wat men voor ogen heeft met dit soort van ideeën in combinatie met de werkelijke gevolgen is volgens mij veel belangrijker.
    Geitenwollensokken, kniekousen, enkelsokjes of sneakers ........

Door in de natuur te kiezen voor bepaalde inheemse diersoorten (ook in de natuur kan men niet de kool en geit sparen, alle soorten lukt echt niet en zal een utopie blijken) zal ook de natuur onderhevig worden aan een nog grotere vorm van schaalvergroting en verarming ("we" waren toch zo tegen die megastallen ).

Misschien ook http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&...B88yE5Ua42Hj_w nog ff lezen? (PDF-bestand)

Het uitsluiten van zeer grote groepen mensen en het onmogelijk om in de eigen taal te kunnen lezen en reageren op bepaalde vraagstukken heeft veel weg van discriminatie.
    Iedereen gelijke rechten / gelijke behandeling?
    http://www.cgb.nl/home

mvg.
    Eelke

Forum Rechten