Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Europese maatregelen tegen "invasieve soorten".

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Dat lijkt me een juiste interpretatie.

    Ik zou graag willen weten welke dier- en plantensoorten men nu tot de 15% rekent die schade berokkent of mogelijk schade zou kunnen berokken.
    Weet iemand of daar al wat meer over bekend is?
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #17

      Ik zou graag willen weten welke dier- en plantensoorten men nu tot de 15% rekent die schade berokkent of mogelijk schade zou kunnen berokken.
      Twee weet ik wel,

      Flora:
      de Ambrosiaplant.
      Deze plant blijft lang door bloeien, en is lastig voor hooikoorts patienten
      Die rukt steeds verder naar ons land op.

      Fauna:
      De eikenprocessierups.
      De brandharen van die rupsen of hun oude nesten tot een jaar of 4-5 is
      een dodelijk gevaar voor mens en dier, omdat die haren een forse irritatie veroorzaakt in de luchtwegen, en als er niet snel hulp geboden wordt kan het dodelijk zijn.
      Denk onder andere aan verstikking door ontstekings vocht.

      groet Henk.
      Met vriendelijke groet:
      Henk.

      Opmerking


      • #18
        Met vriendelijke groet:
        Henk.

        Opmerking


        • #19
          Grammaticaal juist?

          Niet. Zeker weten.

          Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

          Opmerking


          • #20
            vertalen

            hallo,
            zo lui als ik ben , heb ik de moeilijke woorden laten vertalen, en dan men kennis van het engels erop losgelaten. tis toch nog goed gekomen.

            groet Henk.

            p.s.

            Er mag alleen maar 500 karakters geplaatst worden, dus daar moet rekening mee gehouden worden.
            Bij mijn verhaal mist ook een regel, maar het is straight to the point, loud and clear
            Met vriendelijke groet:
            Henk.

            Opmerking


            • #21
              www.aviornis.be/index.php?id=656#c8799
              En hun stemadvies; http://www.aviornis.be/fileadmin/doc...BLIEK00014.pdf
              The proof of the pudding is in the eating

              Opmerking


              • #22
                Wij die, die argeloze en weerloze arme dieren levenslang vast zetten in piep kleine kooien ze dan in de natuur uitzetten alwaar ze dan ook nog de bestaande natuur vernietigen. Maar gelukkig zijn daar die geitenwollen sokken dragers die het visier nu opnemen voor deze."
                Ik geloof het bijna zelf.

                Opmerking


                • #23
                  Voor er weer een links-rechts-discussie volgt, van welke partij(en) komen deze voorstellen eigenlijk?

                  Mijn sokken zijn wel lekker warm... :-)
                  Ik heb net een mail gestuurd aan "mijn" politieke partij met de vraag om hun standpunt en om een lijst met soorten, ik ben benieuwd.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #24
                    grey

                    Mijn sokken zijn wel lekker warm... :-)
                    Ik heb net een mail gestuurd aan "mijn" politieke partij met de vraag om hun standpunt en om een lijst met soorten, ik ben benieuwd.
                    En Ton. Al antwoord of is Marianne nog te druk met breien?

                    Groet,

                    Rob.

                    Opmerking


                    • #25
                      http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&...B88yE5Ua42Hj_w nog ff lezen? (PDF-bestand)


                      Het uitsluiten van zeer grote groepen mensen en het onmogelijk om in de eigen taal te kunnen lezen en reageren op bepaalde vraagstukken heeft veel weg van discriminatie.
                      Iedereen gelijke rechten / gelijke behandeling?
                      Het College voor de Rechten van de Mens is het mensenrechteninstituut van Nederland. Als onafhankelijke toezichthouder belichten, beschermen en bevorderen wij de mensenrechten in Europees en Caribisch Nederland. Daarnaast oordelen wij over discriminatieklachten. 




                      mvg.
                      Eelke

                      Opmerking


                      • #26
                        als dit gaat leiden tot een totaal verbod dan kan je lachen dan moet je in amerika alle wilde paarden afschieten want voor de spanjaarden daar aankwamen bestonden er geen paarden in amerika.
                        je kan dan ook geen bloemkool meer telen in india geen druifen in nederland en geen spruitjes in australie.

                        probleem is wel dat er dan ook geen tropenzaad meer ingevoerd kan worden hopelijk lusten mijn zebravinken brood met ham.

                        dierentuinen hebben dan alleen nog maar konijnen want zelfs kippen komen van java.

                        en misschien kunnen we wat bij verdienen met de jacht op tortelduifen want die horen hier ook niet

                        goed ding is komen we eindelijk van al die pokke katten af.

                        maar ff in alle ernst mensen vul dit in en laat je horen
                        met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

                        Opmerking


                        • #27
                          ik moet zeggen dat ik dit topic nog maar half bestudeerd heb;

                          maar klopt het dat deze wetgeving alleen geld voor vogels die bestand zijn

                          tegen het Nederlandse klimaat?

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                            ik moet zeggen dat ik dit topic nog maar half bestudeerd heb;

                            maar klopt het dat deze wetgeving alleen geld voor vogels die bestand zijn

                            tegen het Nederlandse klimaat?
                            gaat om alle uitheemsen soorten planten en dieren het kan nog alle kanten op gaan maar als er een totaal verbod komt dan is het voor ons afgelopen.

                            dus het is van belang dat je dit goed leest en dan reageerd op deze domme wetgeving in de maak
                            met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
                              Wat denken jullie dan van onze eigen huis-tijgers(katten). De grootste invasieve diersoort in europa. Uitroeien?
                              graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag

                              Opmerking


                              • #30
                                ik vind het nog niet echt duidelijk, ik kan wel engels maar er staan woorden bij waar ik geen weet van heb.

                                maar als echt alle uitheemse soorten planten en dieren verboden worden..

                                1. waar moeten al die dieren heen die we nu hebben?
                                als we die moeten afmaken dan komt er zoveel afval + CO2 vrij dat je dat gaat merken in de ozonlaag, zoveel uitheemse dieren zijn er in Europa

                                2. het is toch complete waanzin... dit zou dus ook betekenen dat je die kleine cactusjes al niet meer kan kopen die bij ieder tuincentrum te koop zijn.

                                3. ik moet ook eerlijk bekeken dat ik geen idee heb waarom ze deze wet willen aannemen. in Nederland bijvoorbeeld ken in op de halsbandparkieten in het vondelpark na geen enkel dier dat voor problemen kan zorgen.

                                is er misschien iemand die die engels-talige pagina kan vertalen?

                                Opmerking

                                Working...
                                X