Pagina 2 van de 21 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 203

Onderwerp: Europese maatregelen tegen "invasieve soorten".

andre 44
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimmm Bekijk Bericht
    Uitroeien niet, maar zeker verplichtte castratie of sterilisatie. Al die verwilderde katten vormen een plaag voor het vogelbestand...
    sta ik 100% achter

Guest
    Thanks
    19
    Hallo,

Waarom moet dit ( voor de zoveelste maal ) individueel gebeuren en niet via organitatie(s).
    Wat onze hobby aangaat, Vogel-Bonden, Speciaalclubs, Etc.
    Want uiteindelijk zullen het toch " organisaties " zijn die het laatste woord hebben wat betreft specifieke keuzes, specifieke Wetgeving(en).

Wat is/staat er ondere andere vermeld.

" De Europese Commissie is nu opzoek naar burgers en belanghebbenden/organisaties over de specifieke keuzes die worden gemaakt bij het opzetten/opmaken van specifieke wetgeving ten aanzien van invasieve " uitheemse " soorten die moet worden goedgekeurd 2012.

andre 44
    Guest
    je vergist je dacht je nu werkelijk dat deze Vogel-Bonden, Speciaalclubs, Etc.het laatste woord hebben qwa specifieke keuzes, specifieke Wetgeving(en). vergeet het maar hoe ze ook hun best doen ze gaan de wet aan passen en het is gebuurd

Super Moderator ele's Avatar
    Thanks
    11
    @ Josly:
    Iedereen kan duidelijk aangeven of ie als burger reageert of als vertegenwoordiger van.......

Het via internet en alleen in de engelse taal verspreiden van dit gebeuren laat maar weer eens zien in wat voor soort Eurogekonkel we terecht zijn gekomen.

De vogelbonden en organisaties zouden onze vertegenwoordigers en belangenbehartigers moeten zijn.
    Vreemd dat dezen niet hebben gezorgd voor het verspreiden van deze enquete.
    Dit gaat deels over het voortbestaan van onze hobby en daarmee ook het bestaansrecht van deze verenigingen, bonden en organisaties.

mvg. Eelke

Guest
    Thanks
    19
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door andre 44 Bekijk Bericht
    je vergist je dacht je nu werkelijk dat deze Vogel-Bonden, Speciaalclubs, Etc.het laatste woord hebben qwa specifieke keuzes, specifieke Wetgeving(en). vergeet het maar hoe ze ook hun best doen ze gaan de wet aan passen en het is gebuurd
    Hallo Andre,

Het is niet slecht of kwaad bedoeld.

Maar ik denk wat deze materie betreft toch wat kennis heb.

Er is een groot verschil tussen een individu en een geregistreerde organitatie.

Senior lid
    Thanks
    0
    De input van organisaties zal zwaarder wegen, maar er zal wel degelijk gekeken worden naar de input van individuen. En Josly je bent niet de enige die weet waarover hij het heeft

Guest
    Thanks
    19
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ele Bekijk Bericht
    @ Josly:
    Iedereen kan duidelijk aangeven of ie als burger reageert of als vertegenwoordiger van.......

Het via internet en alleen in de engelse taal verspreiden van dit gebeuren laat maar weer eens zien in wat voor soort Eurogekonkel we terecht zijn gekomen.

De vogelbonden en organisaties zouden onze vertegenwoordigers en belangenbehartigers moeten zijn.
    Vreemd dat dezen niet hebben gezorgd voor het verspreiden van deze enquete.
    Dit gaat deels over het voortbestaan van onze hobby en daarmee ook het bestaansrecht van deze verenigingen, bonden en organisaties.

mvg. Eelke
    Hallo Eelke,

Eigenlijk heb je voor een groot deel gelijk.

Wanneer een burger zich aanmeld als lid van een organisatie kan dit enkel en alleen als die organisatie zich ook heeft aangemeld, zo niet wordt die burger als individu aanzien.

Hallo,

Wat ik eruit begrijp, wordt er bedoeld zoals bijvoorbeeld de halsbandparkieten in het Vondelpark in Amsterdam of hier in Deventer singelplantsoen de monniks - of muisparkieten die hier verwildert zijn, en weten te overleven in ons Hollands klimaat.

dit noemt men biotoop vervalsing. En dat kan een gevaar voor de diversiteit van de inheemse soorten betekenen, zoals toen in Australië gebeurde met de invoer van de bufo bufo ( verbeter me even als ik die naam fout heb)
    De Amerikaanse stierkikker of brulkikker.

Die werden, naar ik me het nog goed herinner van de televisie, ingevoerd om de rattenplaag in te dammen, want de ratten werden ook al met de scheepsladingen vanuit Europa en/of Amerika naar Australië overgebracht.

Dat is dus biotoop vervalsing. Die brulkikkers echter, die hadden de rattenplaag behoorlijk geminimaliseerd, hadden door het overvloedige voedsel aanbod hun eigen aantal behoorlijk uitgebreid, en die moesten ook eten.

Ratten waren er ( bijna ) niet meer, dus dan eten ze het voor de hand liggend voedsel.
    Juist eieren van op de grond broedende vogels, hun kuikens en meer dieren zoals hagedissen.

ZE zijn tot op de dag van vandaag een bedreiging voor de Australische flora en fauna.

Althans dit is mijn interpretatie van dat verhaal.
    Verbeter me als ik het verkeerd heb.

groet Henk.

Dat lijkt me een juiste interpretatie.

Ik zou graag willen weten welke dier- en plantensoorten men nu tot de 15% rekent die schade berokkent of mogelijk schade zou kunnen berokken.
    Weet iemand of daar al wat meer over bekend is?

Guest
    Thanks
    19
    Hallo,

Eerlijk gezegd ik snap het ook niet zo goed.

Aan de ene kant wil men de Japanse nachtegaal erkennen als Europese Cultuurvogel (onder andere Frankrijk ) en aan de andere kant wordt de " huis " raaf, spreeuw, etc aanzien als invasieve soorten.

Pagina 2 van de 21 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten