Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe schamalijster in huis! Mutatie en een beetje vies verenkleed.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    mutant schama???

    hallo ik denk dat het zeker een mutant is hij is duidelijk minder diep zwart van kleur dan normaal.
    heb pas op internet bij een arabier eerst mutanten braziliaanse bisschoppen gezien en toen witoorbuulbuuls ook mutanten.
    jammer dat je er niet mee gaat kweken zou ik zeker proberen.
    ze zijn niet moeilijk te houden alleen wel duur vind ik.
    mvg wim

    Opmerking


    • #17
      Hallo Leila,
      Zijn karakter is nog steeds niet zoals mijn andere (gewone) schama, hij blijft schuwer en wil nog steeds niet uit mijn hand eten...
      Zijn zang is minder fel, maar toch HEEL mooi en misschien evolueert dit nog als hij zich beter zal voelen?
      Hj krijgt extra vitamines voor de rui. Ben benieuwd of hij een mooier verenkleed kan bekomen...
      Marie

      Opmerking


      • #18
        Leila, kan je mij de link geven naar de mutaties braziliaanse bisschoppen aub?
        Dank je wel en goede avond,
        Marie

        Opmerking


        • #19
          Hier zijn wat verschillende mutaties:

          BBB: http://www.youtube.com/watch?v=2Br2m...eature=related

          Picolet: http://www.youtube.com/watch?v=5ncBC...layer_embedded

          Trinca Ferro(groen vleugel saltator): http://www.youtube.com/watch?v=fumq5...eature=related
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #20
            mutatie,s

            hallo bedankt populier,wat een leuke mutanten.
            ikzelf vind alleen de bonte niet zo mooi ga liever voor de egale vogels.
            heb altijd mutanten gehad en gekweekt ook nu nog alleen niet van deze dure vogels hoor,heb wel altijd zeldzame gehad.
            heb nu aparte zwartkopsijzen zitten in een nieuwe kleur.
            heb vroeger diverse afrikaantje in kleurmutanten gehad en gekweekt.mvg wim

            Opmerking


            • #21
              hmhm.

              kan were nie laten . als medaar tiept zit het were. vol gaten .
              die vogels zijn zeer zeldzaam. weet zeker. mutatie ervan is, dikke zever .
              want vriend van ik kweek ze. weet de verkoper ook. zijn geruild in wieze.
              weet zeker .

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Marie
                Waarom zeg je dat , Drum?
                Bedoel je dat met een korrekte voeding en badgelegenheid de intense kleur terug zal komen?
                Marie
                Dat lijkt mij ook. De vogels is vaal door verkeerde voeding denk ik. Als het een mutatie was geweest dan had die kweker ze niet weggedaan lijkt mij.

                Goede voeding en levend voer met een vitaminenpreparaat zou moeten helpen. De kleur komt pas bij de volgende rui goed terug maar daar met je nu de basis al voor leggen.

                Ik heb vroeger eens een merel van iemand gehad die helemaal vet was, de veren plakten aan elkaar en het was echt een zielig gezicht. Het bleek dat deze op kattenvoer uit blik was grootgebracht!! dat was op aanraden van een dierenwinkel. Goed voer gegeven en enkele weken/maanden later was hij perfect.

                Opmerking


                • #23
                  Ben echt benieuwd, Robbie ! Hij krijgt extra universeel voer + insekten patee, plus pinkies en bufalo's (diepvries). Ook vitamine preparaten voor de rui. Hij weigert koppig alle vruchten ! Net als mijn "mooie" schama... Kan ik nog iets toevoegen?
                  En baden... pfft... je leest overal dat ze graag baden... wel... euh... mijn beide scham'a baden het puntje van hun snavel, denken dan dat ze nat zijn en gaan op een tak poetsen en poetsen net als een kletsnatte vogel het zou doen ! Ik kan ze toch niet gaan onderdompelen!
                  Ik hoop dus echt dat mijn vale schama mooier wordt bij de eerste rui, wanneer ruiven zij trouwens?
                  Hartelijk dank,
                  Marie

                  Opmerking


                  • #24
                    Onderdompelen zou ik niet doen nee, da's meer voor kamerplanten.

                    Wat wel prima kan is met een plantenspuit met handwarm water ze een beetje natspuiten. Eerst een paar keer een klein beetje, heel zachtjes, bijna altijd vinden ze het eerst eng. Als ze er aan gewend zijn, komen ze graag in een keiharde straal zitten om kletsnat te worden.
                    Maar, rustig beginnen.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #25
                      OK, zal ik proberen. Ik vertel je hun reactie.
                      Marie

                      Opmerking


                      • #26
                        Ik herhaal mijn vraag: wanneer ruift een shamalijster?
                        Ik hoop dat het geen kwaad kan dat ik hem rui-preparaten geef buiten de rui-periode????

                        Marie

                        Opmerking


                        • #27
                          hallo Marie,
                          ben benieuwd of u die vale schamalijster nog heeft en hoe het er mee is ?
                          shama.

                          Opmerking


                          • #28
                            Een kameraad(wereldkampioen kleurkanaries)dompelt al zijn kanaries in een emmer lauw water!Ik dacht ook eerst van dat kan toch niet,maar ze ondervinden er geen enkele last van.

                            Opmerking

                            Working...
                            X