Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kamchatka Goudvink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kamchatka Goudvink

    In het boek Europese cultuurvogels en hun mutaties van Alois Van Mingroet staat een plaatje van een Kamtchatka goudvink, met bijschrift de karakterestiek de witte vlaggen op de onderstaart.

    Nu heeft mijn goudvink dat ook! heb ik nu een Kamtchatka goudvink?


    Ik denk van niet maar die witte vlaggen zitten er wel

  • #2
    Het is steeds mogelijk dat het een Kamtchatka goudvink is.
    Heb daarnet eens gaan kijken naar paar mannen van mij, en die hebben het niet. Dus de mijn zijn gewone hedendaagse Noordse Goudvinken.

    Mocht dit een vogel zijn voor in de voliere zie ik geen probleem. Maar als dit een TT vogel is dan zou het wel eens kunnen dat ze hem daar op afstraffen...
    http://dewittn17.skyrock.com/

    Opmerking


    • #3
      Het is geen kamtchatka goudvink, de grote goudvinken bij ons in de volieres zijn kruizingen van verschillende ondersoorten.

      Heb hier ook een deel van de goudvinken die die witte vlaggen bezitten.
      Sommigen laten het maar een beetje zien terwijl bij andere de witte vlag wel een halve cm breed is en bijna 3 cm lang.

      Volgens de standaard mag de goudvink deze tekening bezitten zolang die maar maximaal 5mm breed is en 2 cm lang en symmetrisch is.

      Opmerking


      • #4
        Het is inderdaad geen kamchatka goudvink heb ook verschillende vogels

        Opmerking


        • #5
          Bedankt allemaal, ik had al zoiets verwacht.

          Maar heeft iemand een linkje of foto van een echte kamtchata goudvink?

          Gr Arjan

          Opmerking


          • #6
            Zoek eens op Pyrrhula pyrrhula cassini, dit is de wetenschappelijke naam voor de Kamtchatka goudvink.
            Hij wordt ook wel de Cassini goudvink genoemd.
            De zuivere soort heeft een witte vlag over de volle lengte van de buitenste staartpennen en is lichter van kleur voor zo ver ik weet.

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                alle aangeboden vogels moge dit niet bezitten bedoel je zeker?

                Opmerking

                Working...
                X