Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Merk zaad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Merk zaad

    Wat voor soort grote parkietenzaad gebruik jij? Merk zoals Teurlings, Witte molen enz. of gewoon merkloos van de plaatselijke dierenwinkel?
    M.v.g. Sepke

  • #2
    Merkloos van een heel goede handelaar ,,het ziet er beter uit dan sommig merkzaad.
    Plastic zakken van 5 kg ,maar hij zal het zelf wel afwegen uit grotere verpakking waar wel een merk op staat.

    Opmerking


    • #3
      Je kan ook gewoon af en toe eens kleine zakjes kopen van verschillend merken of merkloos om te kijken wat jij het beste vind.

      Het komt toch volgens mij toch allemaal in bulk op het zelfde schip Nederland in.
      Groeten Michael

      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

      Opmerking


      • #4
        Het komt misschien wel in dezelfde bulk per schip ,,maar het wordt pas bij de fabrikant bewerkt en gemengd ,en daar komen de grote verschillen vandaan.
        Ook zullen de kwaliteits eisen misschien niet bij alle fabrikanten gelijk zijn.

        Opmerking


        • #5
          Ik ga alleen voor zaden in meerwandige papieren zakken met
          daarop duidelijk de houdbaarheidsdatum aangegeven.
          Dan kom je al gauw op een groot merk uit.
          Verder sla ik de zaden droog,koel en donker op.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
            Ik ga alleen voor zaden in meerwandige papieren zakken met
            daarop duidelijk de houdbaarheidsdatum aangegeven.
            Dan kom je al gauw op een groot merk uit.
            Verder sla ik de zaden droog,koel en donker op.
            @Antoni,

            Maar hoelang blijft na opening van de zak het zaad nog goed?

            Ik vraag dit omdat het merk "Teurlings" nogal eens wordt genoemd als een goed product, echter bij mij in de buurt is dit alleen in 20 kg zakken verkrijgbaar. Maar 6 valkparkieten doen hier maanden mee.
            M.v.g. Sepke

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door sepke
              @Antoni,

              Maar hoelang blijft na opening van de zak het zaad nog goed?

              Ik vraag dit omdat het merk "Teurlings" nogal eens wordt genoemd als een goed product, echter bij mij in de buurt is dit alleen in 20 kg zakken verkrijgbaar. Maar 6 valkparkieten doen hier maanden mee.
              Als je het zaad goed opslaat,Sepke,dan blijft het het in goede staat.
              Zelfs nog tot na de houdbaarheidsdatum. Maar denk er aan,dat geldt
              alleen voor meerwandig papieren zakken.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                Vaak verkoopt die zelfde zaak ook zaad los per kg ,,en dan komt het uit zo'n zelfde zak. Het is dan alleen iets duurder.
                Geen zaad gaan kopen wat je maanden moet bewaren !

                Opmerking


                • #9
                  alleen goed doet op het goedkoopste eigen merk van een dierenspeciaalzaak. Kwestie van uitvogelen (toepasselijk woordgebruik in deze ) waar je vogels het goed op doen en waar je zelf een goed gevoel bij hebt.
                  Groetjes Karin

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                    Vaak verkoopt die zelfde zaak ook zaad los per kg ,,en dan komt het uit zo'n zelfde zak. Het is dan alleen iets duurder.
                    Geen zaad gaan kopen wat je maanden moet bewaren !
                    Mijn ervaring is bij verschillende zaken,dat daar de zaden dikwijls
                    erbarmelijk zijn opgeslagen en daar veel te lang staan. Vochtig,te warm
                    of beiden. Soms ook in plastic zakken.
                    Hier betrek ik de zadenmengeling ahw rechtstreeks van de fabriek in meerwandige papieren zakken met houdbaarheidsdatum.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door K@rin
                      alleen goed doet op het goedkoopste eigen merk van een dierenspeciaalzaak. Kwestie van uitvogelen (toepasselijk woordgebruik in deze ) waar je vogels het goed op doen en waar je zelf een goed gevoel bij hebt.
                      Karin. Geef die honden gewoon af en toe een kilo'tje rauwe vuile pens,hetgeen wil zeggen met het groen er aan.
                      Niet te te grote lappen, dan gaan ze er in rollen.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                        Mijn ervaring is bij verschillende zaken,dat daar de zaden dikwijls
                        erbarmelijk zijn opgeslagen en daar veel te lang staan. Vochtig,te warm
                        of beiden. Soms ook in plastic zakken.
                        Hier betrek ik de zadenmengeling ahw rechtstreeks van de fabriek in meerwandige papieren zakken met houdbaarheidsdatum.
                        Je moet je zaden wel halen bij een goed lopende vogelspeciaalzaak ,dan loop je het risico van oude zaden niet.
                        Zeker als je ook enkelvoudige zaden ,of erg speciale mengsels gebruikt ,dan zijn 20 of 25 kg verpakkingen veel te veel.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                          Je moet je zaden wel halen bij een goed lopende vogelspeciaalzaak ,dan loop je het risico van oude zaden niet.
                          Zeker als je ook enkelvoudige zaden ,of erg speciale mengsels gebruikt ,dan zijn 20 of 25 kg verpakkingen veel te veel.
                          Die goedlopende vogelspeciaalzaken bestaan hier al lang niet meer.
                          Honden/katten/knaagdieren. Daar zit de winst.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                            Die goedlopende vogelspeciaalzaken bestaan hier al lang niet meer.
                            Honden/katten/knaagdieren. Daar zit de winst.
                            Hier nog wel ,,"de bosruiter " in sprundel. Staat ook op de bekendste beurzen.
                            Ook Zagers in st'Willebrord is een goed lopende zaak ,ook op vogelgebied.

                            Opmerking


                            • #15
                              @animal,

                              Weet je misschien ook nog een zaak in de buurt van Helmond/Eindhoven?
                              M.v.g. Sepke

                              Opmerking

                              Working...
                              X