Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleurstof?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kleurstof?

    Allemaal nog de beste wensen voor 2012!!!

    Hallo,

    Ik heb gele kanaries geel int en schimmel nu wil ik yel lux van oropharma gaan bijvoeren in het eivoer op de verpakking staat 1 gr op 100 gr eivoer nu zei iemand om dit te verdubbelen tijdens de kweek en met de rui weer volgens de gebruikshandleiding omdat nog een beter resultaat zou geven. Nu is mijn vraag kan dit en wat denken jullie ervan?

    Gr Richard

  • #2
    Ik zou de gebruiksaanwijzing volgen, dat zetten ze er niet voor niets op. Teveel geeft vaak kleurafwijkingen die niet gewenst zijn.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Hallo

      Ik heb al meerdere geel intensief gehad die mooi donker gekleurd zijn zonder kleurstof.
      Wat kan kleurstof daar aan toevoegen?

      Gr

      Opmerking


      • #4
        kleurstof zorgt dat de vleugel en staartpennen ook mooi doorkleuren.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door kanarie
          Allemaal nog de beste wensen voor 2012!!!

          Hallo,

          Ik heb gele kanaries geel int en schimmel nu wil ik yel lux van oropharma gaan bijvoeren in het eivoer op de verpakking staat 1 gr op 100 gr eivoer nu zei iemand om dit te verdubbelen tijdens de kweek en met de rui weer volgens de gebruikshandleiding omdat nog een beter resultaat zou geven. Nu is mijn vraag kan dit en wat denken jullie ervan?

          Gr Richard
          Hallo,
          Dosering van 1% aanhouden , anders ga je geen egale kleur bekomen !
          En inderdaad... noodzakelijk voor de doorkleuring van staart en vleugelpennen !
          Oscar

          Opmerking


          • #6
            Gebruiksaanwijzing respecteren anders worden de vogels te "warm"!!
            Ook steeds hetzelfde eivoer geven, veranderingen van eivoer heeft ook gevolgen in de kleurintensiteit!!

            Groetjes,
            Kanariepeter

            Opmerking


            • #7
              Ik ken verschillende oude rotten in het vak die jaren geel en geel ivoor hebben gekweekt maar die er mee stoppen omdat ze op tt tegen opgekleurde exemplaren moeten spelen en dit niet meer eerlijk vinden,mij maakt het niet uit maar het is wel jammer zeker als je ziet hoe het achteruit gaat met de kleur kanaries.ook bij kwekers van inlandse gaan er stemmen op om natuur kleur te houden.

              Opmerking


              • #8
                Zou ik zeker voor zijn, natuurkleur! Ik heb ter lering en vermaak ook een intensief gele op kleurstof gekocht en elke keer als ik hem naast mijn gele waterslagers zie zitten valt me op hoe "nep" de kleur is. Straks na de rui ga ik beleven hoe ie er dan uit ziet zonder kleurstof.

                Opmerking


                • #9
                  bevindingen

                  Straks na de rui ga ik beleven hoe ie er dan uit ziet zonder kleurstof.
                  Is de rui al klaar? En zoja, wat heeft u beleeft?

                  Groet,

                  Rob.

                  Opmerking


                  • #10
                    Te snel geoordeeld...naar blijkt

                    Oorspronkelijk geplaatst door RobK
                    Is de rui al klaar? En zoja, wat heeft u beleeft?

                    Groet,

                    Rob.
                    Dat de kleur ECHT zo intensief geel is, behalve dan dat de pennen iets lichter geworden zijn!
                    Ondertussen weet ik van een topkweker waar ik gelen met blauwfactor vandaan heb dat hij alleen de eerste 6-8 levensweken gele kleurstof toedient, anders worden ze te warm. Waarschijnlijk heeft ook de fokker van mijn gele dat gedaan.

                    Opmerking


                    • #11
                      Dat is snel, tuut-tuut!

                      Dat de kleur ECHT zo intensief geel is, behalve dan dat de pennen iets lichter geworden zijn!
                      Met dank voor uw gewaardeerde bijdrage. Niet alles lijkt wat het is, dan.

                      Groet,

                      Rob.

                      Opmerking

                      Working...
                      X