Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hok materiaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hok materiaal

    Beste,

    Graag zou ik uitbreiden, hiermee zou ik nieuw hokken willen maken
    met als materiaal ytong blokken.. Is dit mogelijk?
    De vogels die er in zouden komen zijn bonte boer, grijze roodstaart, edelpapegaai, blauwvleugel ara en kaketoes...

    Alvast bedankt

  • #2
    Hallo Avenger:

    Als u met Ytong die zachte, witte stenen bedoelt, loopt u m.i. het risico dat de vogels die u opnoemt heel vlug aan de verkeerde kant van de muur zullen zitten.
    Er bestaat meen ik een iets hardere grijze variant, maar ook die zijn op den duur niet bestand tegen de snavelkracht van Ata's en Kaketoes.

    Wessel van der Veen.

    Opmerking


    • #3
      Had ik wel gedacht... weten jullie misschien een oplossing voor het volgende ?
      Ik weet niet of ik de vluchten van elkaar ga scheiden door middel van een trespa? aangezien deze duur is ondanks dat ik veel wil bouwen

      Is het erg dat een koppel grijzen bvb een koppel bonte boeren ziet zitten ?? ik denk het wel aangezien het bont boertje graag beschermd zit..
      Weten jullie miss een goedkopere oplossing ???

      Bedankt voor de moeite

      Opmerking


      • #4
        Als je de blokken betegelt, kan het wel... Wat meer werk maar ook veel beter schoon te houden dan ruwe blokken.

        Hele dunne kunstofplaat zou ook nog kunnen, een stuk goedkoper dan trespa.

        Succes met keuzes maken.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Ik weet iemand met volle betonstenen voliere (aan 2 kanten) en zijn blauwgele ara's zijn langzaamaan hierdoor aan het bijten. Ze zitten al meer door de helft van sommige stenen. Ze bijten ze gewoon stuk. Krijgen dagelijks een paar nieuwe zitstokken van minstens 10cm diameter die dagelijks dan ook door gebeten worden.

          mvg

          Opmerking


          • #6
            materiaal

            Hi Avenger,

            Met de vogels die je noemt zou ik toch wel de investering doen qua materiaal die nodig is. Afhankelijk van de formaten kan je dan wellicht verschillende materialen toepassen. Gipsblokken als basis lijkt me op zich wel goed maar niet als onafgewerkt materiaal.

            Plaats eens een schetsje....kunnen we eens zien wat we er van kunnen maken.

            Peer

            Opmerking


            • #7
              Hallo Avenger, ik ben heel benieuwd wat het nu geworden is. Eigenlijk sta ik een beetje versteld van je vraag. Positief kritisch bedoeld. Je wilt papegaaien gaan houden, welke in aanschaf en onderhoud niet goedkoop zijn, maar wil enorm bezuinigen op hun onderkomen. Waarom?? Met alle respect, maar wanneer je huisdieren gaat houden zul je het complete pakket moeten kunnen financieren en niet alleen de dieren. Er komt iets meer bij kijken.
              Als ik jou al die koppels hoor noemen, krijg ik het vermoeden dat je totaal niet weet waar je aan begint. Gebruik de investering welke je zou doen aan de hoeveelheid koppels voor de helft aan huisvesting. Ga niet voor kwantiteit maar voor kwaliteit.
              http://www.deforpusliefhebber.webs.com

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Avenger012
                Had ik wel gedacht... weten jullie misschien een oplossing voor het volgende ?
                Ik weet niet of ik de vluchten van elkaar ga scheiden door middel van een trespa? aangezien deze duur is ondanks dat ik veel wil bouwen

                Is het erg dat een koppel grijzen bvb een koppel bonte boeren ziet zitten ?? ik denk het wel aangezien het bont boertje graag beschermd zit..
                Weten jullie miss een goedkopere oplossing ???

                Bedankt voor de moeite
                als je bb broeds zijn dan zijn ze zeer beschermend naar hun omgeving lijkt me erg handig om ze dan ook af te schermen naar andere vogels.

                Opmerking


                • #9
                  Hallo

                  Stalen damwandplaten zijn niet te duur en daar vreten grotere kromsnavels minder makkelijk doorheen .
                  Heb zelf Ytong ( Durox) en dat betegeld bijna zonder voeg en gaat goed .

                  Paul

                  Opmerking

                  Working...
                  X