Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Kleuren calculator

Kleuren calculator

De gekende kleurencalculator voor meeuwtjes vind ik niet kompleet. Ik zou bijvoorbeeld mijn witte meeuwtjes willen verbeteren van kwaliteit? Als ik nu bv. zwart-bruin x wit doe of wit x zwart-bruin doe , kan ik dit niet terug vinden in de calculator. Wie weet er de uitslag van deze combinaties? En hoe gaat het dan verder in een 2de stadium , ik bedoel verder kweken met jongen uit die combinaties..... Of Rood-bruin x wit en vise-versa , zou waarschijnlijk nog een andere uitslag geven. (zwart-bruin is dominant en Rood-bruin is recessief)
    Wie kan helpen?

Senior lid
    Thanks
    0
    klopt dat deze niet compleet is, voor sommige soorten zijn de meeste combinaties wel mogelijk, maar niet alles, voor andere soorten is er minder combinaties mogelijk
    ben zelf niet zo bezig met kleurvererving bij Jap meeuwen, maar denk dat je uit de koppelingen die je opgeeft, uit beide 100% zwart-bruin split wit gaat kweken, afhankelijk wat je witte eigenlijk van kleur maskeren

anderen met meer ervaring hierover zullen je wel verder helpen hier

succes

mvg
    kris

Is er hier iemand die toevallig al wel een fatsoenlijke kanarie calculator heeft kunnen vinden? die van die kippensite snap ik geen bal van helaas.
    .

Grt Hansko

Lezen = Leren
    Leren = Proberen
    Proberen = Ervaring opbouwen

http://kanaries.doodlekit.com

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466
    Misschien zit er hier 1 voor je tussen:
    http://www.kolumbus.fi/~w425013/link/birdlinks.html

Een eindje naar onder scrollen naar passerinus.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Bedankt Henk heb het bekeken maar wat een moeilijk geburen is dat met kleuren.
    Ik denk dat ik gewoon beter met mensen van de vereniging contact op kan nemen en hun ervaringen ten harte doen.
    Toch heel erg bedankt voor je moeite.
    .

Grt Hansko

Lezen = Leren
    Leren = Proberen
    Proberen = Ervaring opbouwen

http://kanaries.doodlekit.com

De gekende kleurencalculator voor meeuwtjes vind ik niet kompleet. Ik zou bijvoorbeeld mijn witte meeuwtjes willen verbeteren van kwaliteit? Als ik nu bv. zwart-bruin x wit doe of wit x zwart-bruin doe , kan ik dit niet terug vinden in de calculator. Wie weet er de uitslag van deze combinaties? En hoe gaat het dan verder in een 2de stadium , ik bedoel verder kweken met jongen uit die combinaties..... Of Rood-bruin x wit en vise-versa , zou waarschijnlijk nog een andere uitslag geven. (zwart-bruin is dominant en Rood-bruin is recessief)
    Wie kan helpen? Deze vraag heb ik een tijd geleden al gesteld , maar nog geen antwoord gekregen op mijn voorgestelde kleurcombinaties. Is er hier iemand op het forum die mij een duidelijk antwoord kan geven?

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frank-deconinck Bekijk Bericht
    Wie kan helpen? Deze vraag heb ik een tijd geleden al gesteld , maar nog geen antwoord gekregen op mijn voorgestelde kleurcombinaties. Is er hier iemand op het forum die mij een duidelijk antwoord kan geven?
    Frank,

A. waar vind ik de calculator?
    B. Ik zit met de zelfde vragen, ik heb 2 koppels witte welke ik dit jaar wil gaan laten broeden, met het resultaat daarvan wil ik volgens jaar weer verder, maar dan wel met wat vers bloed in de lijn, roodbruin lijkt mij dan de beste keus, maar maakt het dan nog uit of de man of de pop roodbruin is?
    Groet,

Daniel

Beste,

Op de onderstaande link kun je de kleurencalculator voor Japanse meeuwtjes vinden. (scrollen tot ongeveer halfweg de site)
    Om vers bloed in te kweken met jou witte meeuwtjes , kun je een witte tegen een zwart-bruin of tegen een rood-bruin zetten. Man of pop speelt geen rol. Je zult als resultaat zwart-bruin of rood-bruin split voor wit verkrijgen. Als je die splits dan verder kweekt en er een witte tegen zet , komen er weer deels witte te voorschijn. Zo kun je de kwaliteit en formaat van je witte verbeteren. Ik start ook dit jaar met één koppel witte en heb ze al direct elk tegen een zwart-bruine gezet. En met de splits uit die 2 verschillende nesten kan ik dan al verder doen om terug goeie witte te verkrijgen.

http://kippenjungle.nl/Overzicht.htm

Stamgast Hans de Vries's Avatar
    Thanks
    4

Waarom calculator?

Heren kwekers, met alle respect voor de ontwerpers, waarom gebruik maken van een calculator? Elke kleurkweker - van welke vogelsoort dan ook - zou eigenlijk, voordat hij begint, een beetje kennis moeten nemen van de verervingsregels. Accoord, het is droge stof, maar met een beetje moeite is het toch wel in te nemen. Boeken, site's van speciaalclubs, forum... er is genoeg documentatie voorhanden. En geloof me, het geeft veel meer voldoening om te weten hoe de verervingsregels werken dan alleen maar naar een kille calculator te gluren...

gr
    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries Bekijk Bericht
    Heren kwekers, met alle respect voor de ontwerpers, waarom gebruik maken van een calculator? Elke kleurkweker - van welke vogelsoort dan ook - zou eigenlijk, voordat hij begint, een beetje kennis moeten nemen van de verervingsregels. Accoord, het is droge stof, maar met een beetje moeite is het toch wel in te nemen. Boeken, site's van speciaalclubs, forum... er is genoeg documentatie voorhanden. En geloof me, het geeft veel meer voldoening om te weten hoe de verervingsregels werken dan alleen maar naar een kille calculator te gluren...

gr
    Hans
    Ik ben het eens met wat je zegt Hans, Maar het is soms wel taaie stof en handig voor een beginnende kweker zoals ik om bevestiging te krijgen via zo'n calculator, zodat je wat zekerde weet waar je mee bezig bent.
    Groet,

Daniel

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten