Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleuren calculator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kleuren calculator

    De gekende kleurencalculator voor meeuwtjes vind ik niet kompleet. Ik zou bijvoorbeeld mijn witte meeuwtjes willen verbeteren van kwaliteit? Als ik nu bv. zwart-bruin x wit doe of wit x zwart-bruin doe , kan ik dit niet terug vinden in de calculator. Wie weet er de uitslag van deze combinaties? En hoe gaat het dan verder in een 2de stadium , ik bedoel verder kweken met jongen uit die combinaties..... Of Rood-bruin x wit en vise-versa , zou waarschijnlijk nog een andere uitslag geven. (zwart-bruin is dominant en Rood-bruin is recessief)
    Wie kan helpen?

  • #2
    klopt dat deze niet compleet is, voor sommige soorten zijn de meeste combinaties wel mogelijk, maar niet alles, voor andere soorten is er minder combinaties mogelijk
    ben zelf niet zo bezig met kleurvererving bij Jap meeuwen, maar denk dat je uit de koppelingen die je opgeeft, uit beide 100% zwart-bruin split wit gaat kweken, afhankelijk wat je witte eigenlijk van kleur maskeren

    anderen met meer ervaring hierover zullen je wel verder helpen hier

    succes

    mvg
    kris

    Opmerking


    • #3
      Is er hier iemand die toevallig al wel een fatsoenlijke kanarie calculator heeft kunnen vinden? die van die kippensite snap ik geen bal van helaas.
      .

      Grt Hansko

      Lezen = Leren
      Leren = Proberen
      Proberen = Ervaring opbouwen

      http://kanaries.doodlekit.com

      Opmerking


      • #4
        Misschien zit er hier 1 voor je tussen:


        Een eindje naar onder scrollen naar passerinus.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Bedankt Henk heb het bekeken maar wat een moeilijk geburen is dat met kleuren.
          Ik denk dat ik gewoon beter met mensen van de vereniging contact op kan nemen en hun ervaringen ten harte doen.
          Toch heel erg bedankt voor je moeite.
          .

          Grt Hansko

          Lezen = Leren
          Leren = Proberen
          Proberen = Ervaring opbouwen

          http://kanaries.doodlekit.com

          Opmerking


          • #6
            De gekende kleurencalculator voor meeuwtjes vind ik niet kompleet. Ik zou bijvoorbeeld mijn witte meeuwtjes willen verbeteren van kwaliteit? Als ik nu bv. zwart-bruin x wit doe of wit x zwart-bruin doe , kan ik dit niet terug vinden in de calculator. Wie weet er de uitslag van deze combinaties? En hoe gaat het dan verder in een 2de stadium , ik bedoel verder kweken met jongen uit die combinaties..... Of Rood-bruin x wit en vise-versa , zou waarschijnlijk nog een andere uitslag geven. (zwart-bruin is dominant en Rood-bruin is recessief)
            Wie kan helpen? Deze vraag heb ik een tijd geleden al gesteld , maar nog geen antwoord gekregen op mijn voorgestelde kleurcombinaties. Is er hier iemand op het forum die mij een duidelijk antwoord kan geven?

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door frank-deconinck
              De gekende kleurencalculator voor meeuwtjes vind ik niet kompleet. Ik zou bijvoorbeeld mijn witte meeuwtjes willen verbeteren van kwaliteit? Als ik nu bv. zwart-bruin x wit doe of wit x zwart-bruin doe , kan ik dit niet terug vinden in de calculator. Wie weet er de uitslag van deze combinaties? En hoe gaat het dan verder in een 2de stadium , ik bedoel verder kweken met jongen uit die combinaties..... Of Rood-bruin x wit en vise-versa , zou waarschijnlijk nog een andere uitslag geven. (zwart-bruin is dominant en Rood-bruin is recessief)
              Wie kan helpen? Deze vraag heb ik een tijd geleden al gesteld , maar nog geen antwoord gekregen op mijn voorgestelde kleurcombinaties. Is er hier iemand op het forum die mij een duidelijk antwoord kan geven?
              Frank,

              A. waar vind ik de calculator?
              B. Ik zit met de zelfde vragen, ik heb 2 koppels witte welke ik dit jaar wil gaan laten broeden, met het resultaat daarvan wil ik volgens jaar weer verder, maar dan wel met wat vers bloed in de lijn, roodbruin lijkt mij dan de beste keus, maar maakt het dan nog uit of de man of de pop roodbruin is?
              Groet,

              Daniel

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Waarom calculator?

                  Heren kwekers, met alle respect voor de ontwerpers, waarom gebruik maken van een calculator? Elke kleurkweker - van welke vogelsoort dan ook - zou eigenlijk, voordat hij begint, een beetje kennis moeten nemen van de verervingsregels. Accoord, het is droge stof, maar met een beetje moeite is het toch wel in te nemen. Boeken, site's van speciaalclubs, forum... er is genoeg documentatie voorhanden. En geloof me, het geeft veel meer voldoening om te weten hoe de verervingsregels werken dan alleen maar naar een kille calculator te gluren...

                  gr
                  Hans
                  Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                    Heren kwekers, met alle respect voor de ontwerpers, waarom gebruik maken van een calculator? Elke kleurkweker - van welke vogelsoort dan ook - zou eigenlijk, voordat hij begint, een beetje kennis moeten nemen van de verervingsregels. Accoord, het is droge stof, maar met een beetje moeite is het toch wel in te nemen. Boeken, site's van speciaalclubs, forum... er is genoeg documentatie voorhanden. En geloof me, het geeft veel meer voldoening om te weten hoe de verervingsregels werken dan alleen maar naar een kille calculator te gluren...

                    gr
                    Hans
                    Ik ben het eens met wat je zegt Hans, Maar het is soms wel taaie stof en handig voor een beginnende kweker zoals ik om bevestiging te krijgen via zo'n calculator, zodat je wat zekerde weet waar je mee bezig bent.
                    Groet,

                    Daniel

                    Opmerking


                    • #11
                      Mijn eerste jongen van mijn meeuwtjes zijn er. Ik had een witte man bij een zwart-bruin popje gezet. Gezien zwart-bruin dominant is had ik alle jongen verwacht in zwart-bruin split voor wit. Wat zie ik nu : de jongen zijn zwart-bruin met witte pennen! Bont dus. Iemand een uitleg hoe het komt dat ik mij vergist heb?

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo, ik zou dan de witte vogels gaan bestuderen, en kijken of er niet ergens een gekleurde veer tussen zit. Er hoeft er maar 1 te zijn en dan heb je al bont?

                        Het is maar een idee
                        En aangezien zwart-bruin bij mij ook als bont overkomt, dan ligt het toch voor de hand?

                        verder heb ik zelf geen verstand van japanse meeuwtjes en hun vererving.


                        groet Henk.
                        Met vriendelijke groet:
                        Henk.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door frank-deconinck
                          Mijn eerste jongen van mijn meeuwtjes zijn er. Ik had een witte man bij een zwart-bruin popje gezet. Gezien zwart-bruin dominant is had ik alle jongen verwacht in zwart-bruin split voor wit. Wat zie ik nu : de jongen zijn zwart-bruin met witte pennen! Bont dus. Iemand een uitleg hoe het komt dat ik mij vergist heb?
                          Beetje eigen schuld....... ik had een ander advies gegeven.

                          groetend
                          Hans
                          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                          Opmerking

                          Working...
                          X