Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Kamer Voliere vragen

Junior lid
    Thanks
    0

Kamer Voliere vragen

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post hier en ben geen kweker maar heb een paar kanaries thuis. Mijn dochtertje heeft een jaar geleden van opa en oma 2 (gele) kanaries gekregen afkomstig van een tuincentrum.

Deze vogels zaten in een kleine kooi en om ze war meer ruinte te geven hebben we een voliere gekocht 65x65x173 zie foto.

Mijn vragen zijn...
    1. hoeveel kanaries is kunnen leven in deze ruimte
    2.Ik heb van iemand 1 (oranje) pop en 3 jongen uit 2011 gehad hoe kan ik inteelt voorkomen.
    3. kan iemand aan de hand van de foto’s vertellen het ras van de vogels? ik vermoed waterslagers...

dank zover....

Gr. Dimitri

http://members.casema.nl/d.stogiannidis/1.jpg

Lid
    Thanks
    0
    Volgens mij zit je met zes echt wel al aan het maximum hoor, aangezien je hetzelfde probleem hebt als met de meeste kamervolieres: de hoogte is veel groter dan de lengte. Beter ware het geweest een minder hoge en langere. Inteelt kan je alleen voorkomen door geen nestmateriaal en nestgelegenheid te verstrekken, of anders moet je de jongen proberen te ruilen met een andere liefhebber. Verder zou ik goed in de gaten houden of er niet te veel gevochten wordt, wat je hebt nu 2 poppen en één man, en drie nog onbekende. Als dat allemaal mannen blijken te zijn zou er wel eens ambras van kunnen komen.
    Het vzijn waarschijnlijk kleurkanaries, want waterslagers zul je niet zo gemakkelijk op de kop kunnen tikken, maar daar zullen hier wel reacties op volgen van mensen die meer kennis van zaken hebben.
    m.v.g. ,Kris

Senior lid K@rin's Avatar
    Thanks
    0
    Persoonlijk vind ik 6 ook wel het maximum. Het is jammer dat vrijwel alle kamervolieres altijd veel hoogte hebben maar weinig breedte waardoor je (vlieg)ruimte beperkt blijft.

Wat inteelt betreft, als je niet wilt kweken zorgen dat er ook geen gelegenheid voor is. Anders proberen wat van de 3 jonge vogels te ruilen.
    Groetjes Karin

“Don’t criticize what you don’t understand, son. You never walked in that man’s shoes.”

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Ik denk idd. dat je geen waterslagers bij het tuincentrum zult aantreffen.

Junior lid
    Thanks
    0
    dank voor de reactiea. Ik deze kooi had ik een nestje gehangen voor mijn 2 gele kanarie maar daar is nu de oranje pop (moeder) een nest aan het bouwen. wat nu? graag advies wat moet ik doen. Ik krijg steeds meer het vermoede dat de gele kanaries 2 popje zijn...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stogias4 Bekijk Bericht
    dank voor de reactiea. Ik deze kooi had ik een nestje gehangen voor mijn 2 gele kanarie maar daar is nu de oranje pop (moeder) een nest aan het bouwen. wat nu? graag advies wat moet ik doen. Ik krijg steeds meer het vermoede dat de gele kanaries 2 popje zijn...
    Als je dan toch van je gele/rode kanaries kweek wilt zul je , een kooitjes bij moeten maken/halen en apart zetten.
    Anders net wat de andere zeggen nestmateriaal en nest zelf weg halen.
    Wat betreft het sekse zou je door een winkel/kweker kunnen laten doen.
    In iedergeval iemand met kennis.
    .

Grt Hansko

Lezen = Leren
    Leren = Proberen
    Proberen = Ervaring opbouwen

http://kanaries.doodlekit.com

Senior lid
    Thanks
    0
    ik heb nochtans een waterslager in een gewone dierenwinkel kunnen kopen,2 jaar geleden nu.....ik vraag me af waarom dat niet kan zoals jullie beweren

Thanks
    56
    Een dierenwinkel en een tuincentrum zijn naar mijn idee 2 verschillende dingen.

Bij een dierenwinkel worden nog wel eens vogels gebracht door particulieren die met overschot zitten.

Misschien wilde de vorige eigenaar van jouw kanarie een ander soort liedje omdat de zang van de Waterslager nogal typerend is en niet iedereen leuk vind.

Hij/zij heeft de vogel waarschijnlijk geruild voor een gewoon (kleur) kanarie man met een andere zang.

Bij de "gewone" dierenwinkel weten ze vaak ook niet eens wat voor vlees ze in de kuip hebben zitten.

Ik heb eens een prachtige geelstuit edelzanger gekocht in een dierenwinkel waarvan ze totaal niet wisten wat het was, hij zat gewoon tussen de kanaries en ik kon hem meenemen voor een habbekrats.

Dat is het leuke aan de gewone dierenwinkel, je vind er nog wel eens aparte soorten, waarvan ze de waarde niet eens kennen

Een van mijn klanten, een goede dierenwinkel, verkoopt zeer vaak erg goede waterslagers, kwestie van contacten.

Je kunt niet alles over één kam scheren, dat is niet helemaal eerlijk.

Thanks
    56
    Hallo Ton,

Ik denk dat je DSZ Hoeben te Haarlem bedoeld?

Dat is ook een dierenspeciaalzaak met een grote vogelafdeling.

Ik heb het over de "gewone"dierenwinkel waar je voer kan halen voor allerlei dieren en die ook toevallig nog wat vogeltjes heeft zitten.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten