Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kamer Voliere vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Persoonlijk vind ik 6 ook wel het maximum. Het is jammer dat vrijwel alle kamervolieres altijd veel hoogte hebben maar weinig breedte waardoor je (vlieg)ruimte beperkt blijft.

      Wat inteelt betreft, als je niet wilt kweken zorgen dat er ook geen gelegenheid voor is. Anders proberen wat van de 3 jonge vogels te ruilen.
      Groetjes Karin

      Opmerking


      • #4
        Ik denk idd. dat je geen waterslagers bij het tuincentrum zult aantreffen.
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5
          dank voor de reactiea. Ik deze kooi had ik een nestje gehangen voor mijn 2 gele kanarie maar daar is nu de oranje pop (moeder) een nest aan het bouwen. wat nu? graag advies wat moet ik doen. Ik krijg steeds meer het vermoede dat de gele kanaries 2 popje zijn...

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door stogias4
            dank voor de reactiea. Ik deze kooi had ik een nestje gehangen voor mijn 2 gele kanarie maar daar is nu de oranje pop (moeder) een nest aan het bouwen. wat nu? graag advies wat moet ik doen. Ik krijg steeds meer het vermoede dat de gele kanaries 2 popje zijn...
            Als je dan toch van je gele/rode kanaries kweek wilt zul je , een kooitjes bij moeten maken/halen en apart zetten.
            Anders net wat de andere zeggen nestmateriaal en nest zelf weg halen.
            Wat betreft het sekse zou je door een winkel/kweker kunnen laten doen.
            In iedergeval iemand met kennis.
            .

            Grt Hansko

            Lezen = Leren
            Leren = Proberen
            Proberen = Ervaring opbouwen

            http://kanaries.doodlekit.com

            Opmerking


            • #7
              ik heb nochtans een waterslager in een gewone dierenwinkel kunnen kopen,2 jaar geleden nu.....ik vraag me af waarom dat niet kan zoals jullie beweren

              Opmerking


              • #8
                Een dierenwinkel en een tuincentrum zijn naar mijn idee 2 verschillende dingen.

                Bij een dierenwinkel worden nog wel eens vogels gebracht door particulieren die met overschot zitten.

                Misschien wilde de vorige eigenaar van jouw kanarie een ander soort liedje omdat de zang van de Waterslager nogal typerend is en niet iedereen leuk vind.

                Hij/zij heeft de vogel waarschijnlijk geruild voor een gewoon (kleur) kanarie man met een andere zang.

                Bij de "gewone" dierenwinkel weten ze vaak ook niet eens wat voor vlees ze in de kuip hebben zitten.

                Ik heb eens een prachtige geelstuit edelzanger gekocht in een dierenwinkel waarvan ze totaal niet wisten wat het was, hij zat gewoon tussen de kanaries en ik kon hem meenemen voor een habbekrats.

                Dat is het leuke aan de gewone dierenwinkel, je vind er nog wel eens aparte soorten, waarvan ze de waarde niet eens kennen
                Groeten Michael

                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                Opmerking


                • #9
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo Ton,

                    Ik denk dat je DSZ Hoeben te Haarlem bedoeld?

                    Dat is ook een dierenspeciaalzaak met een grote vogelafdeling.

                    Ik heb het over de "gewone"dierenwinkel waar je voer kan halen voor allerlei dieren en die ook toevallig nog wat vogeltjes heeft zitten.
                    Groeten Michael

                    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                    Opmerking


                    • #11
                      Eigenlijk bedoelde ik stiekem Heems in Heemstede. Maar inderdaad, Hoeben heeft ze ook af en toe.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        gewoon gerust laten.

                        Oorspronkelijk geplaatst door stogias4
                        dank voor de reactiea. Ik deze kooi had ik een nestje gehangen voor mijn 2 gele kanarie maar daar is nu de oranje pop (moeder) een nest aan het bouwen. wat nu? graag advies wat moet ik doen. Ik krijg steeds meer het vermoede dat de gele kanaries 2 popje zijn...
                        Als leek... hobby... fun...

                        De vogels zitten toch binnen... verwarmd... kunstlicht...
                        ik zou het gewoon gerust laten.
                        Laat die pop gewoon haar nestje bouwen, eitjes leggen en broeden.
                        Verder geef je ze best eivoer.

                        S6,
                        Putterjer
                        Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                          Eigenlijk bedoelde ik stiekem Heems in Heemstede. Maar inderdaad, Hoeben heeft ze ook af en toe.
                          Een kennis van mij werkt bij Heems, maar ik heb haar nog nooit gehoord over de rijk gesorteerde vogelafdeling, maar misschien bestellen ze wel Waterslagers

                          Ben er ooit jaren geleden geweest, maar dan voor de aquariumafdeling, die is prachtig.
                          Groeten Michael

                          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                          Opmerking


                          • #14
                            Even on topic weer.

                            Heb de pop apart gezet samen met een mannetje. Ik hoop dat het wat wordt.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door populier
                              Hallo Ton,

                              Ik denk dat je DSZ Hoeben te Haarlem bedoeld?

                              Dat is ook een dierenspeciaalzaak met een grote vogelafdeling.

                              Ik heb het over de "gewone"dierenwinkel waar je voer kan halen voor allerlei dieren en die ook toevallig nog wat vogeltjes heeft zitten.

                              zo was het bij mij ook mijn waterslager zat apart in een kooi,hij kwam van een kweker die er tt had mee gedaan en waarschijnlijk was hij daar niet geschikt voor (zang)

                              voor mij was het de gelegenheid om een waterslagertje thuis te hebben,wij als amateurs horen toch niet of er een valse noot tussen zit,het was wel een kweker waar die winkel altijd van afneemt

                              Opmerking

                              Working...
                              X