Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lachduifje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • lachduifje

    Hallo duiven bezitters,
    ik heb sinds 2 weken een lachduifje van 2jaar het is volgens de vorige eigenaar een vrouwtje, ze is nu gewend en koert er al lustig op los.
    Mijn vraag is lachen de vrouwtjes ook of doen alleen de doffers dat?
    Wie kan hier een antwoord op geven?
    Alvast bedankt;
    Denise

  • #2
    Er is een duidelijk verschil tussen koeren en lachen.

    Lachen is meer het geluid dat de duifjes maken als ze bijvoorbeeld op een stok landen, hierbij kunnen ze een soort lachend geluid maken. Vandaar hun naam lachduif. Dit doen beide sexen.

    Echt koeren, waarbij de duif in kwestie een opgeblazen krop heeft en hierbij meestal naar voor buigt terwijl hij een koerend geluid maakt , is alleen voor de doffers weggelegd. Dit koeren wordt veel langer aangehouden dan het lachen dat maar een korte tijd in beslag neemt.

    Eenmaal echter als je een doffer gehoord heb dan is er geen twijfel meer mogelijk en is het verschil erg duidelijk.

    Opmerking


    • #3
      lachduifje

      Hallo Romain, bedankt voor de uitleg.
      Koeren doet ze regelmatig, maar het "lachen" nog niet, ik wacht maar af.

      Denise

      Opmerking


      • #4
        duifje die lacht volop

        Oorspronkelijk geplaatst door denise644
        Hallo duiven bezitters,
        ik heb sinds 2 weken een lachduifje van 2jaar het is volgens de vorige eigenaar een vrouwtje, ze is nu gewend en koert er al lustig op los.
        Mijn vraag is lachen de vrouwtjes ook of doen alleen de doffers dat?
        Wie kan hier een antwoord op geven?
        Alvast bedankt;
        Denise
        Hoi. Ik wil ook eens reageren voor t eerst. Ik heb al 9 jaar een lachduif en zeker te weten dat dit een echte man is! Wist niet dat ze zo aanwezig konden zijn. Iedereen die m ziet vinden t een komisch diertje.ik kan m eigenlijk niet meer missen! Hij is zeer gesteld op mij, en is heel mak. Hij zit geregeld op mijn schoot of schouder en als ik aan t schrijven ben ofzo, pikt ie de pen tussen m n vingers vandaan, ook nog praatjes dus. Hij past zo bij mij, maar helaas moet ik er afstand van doen, maar vind nu maar eens een echte, echte, echte liefhebber! Dat is moeilijker dan ik dacht, want dit gaat echt aan mijn hart. Dat je zo om een vogel kan geven he! Meer mensen die dit zo ervaren?

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            ik heb 8 jaar lang een lachduifje gehad, dit was een vrouwtje, en heb in 2014 een jaar een lachduifje gehad, ook een vrouwtje, En ik kan zeggen: die lachen wat af die beestjes! Helaas is dat duifje in 2014 door mijn eigen schuld weggevlogen, ik liet de keukendeur openstaan en ik lette niet op. Nu weer sinds dinsdag 13 december opnieuw een lachduifje met moeite weten te vinden via marktplaats, mijn vriend had m opgehaald.
            Het schijnt ook een vrouwtje te zijn volgens de vorige eigenaar, maar hij heeft nog geen enkele keer gekoerd, en nog geen enkele keer gelachen.
            Maar... om terug te komen op je vraag: Vrouwtjes lachen echt wel! en veel ook!
            Verliefd!

            Opmerking

            Working...
            X