Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Calcium

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Nog even ter aanvulling.
    Te veel Calcium(kalk) heeft ook zijn nadelen.
    Wat zijn de gevolgen van een teveel aan calcium?

    Een teveel aan calcium verstoort de opname van ijzer, zink, magnesium en fosfor. Ook kunnen er nierstenen ontstaan en kan de botopbouw in het gedrang komen, waardoor botten zwakker worden

    Dus opgepast.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #32
      Ik zou inderdaad ook niet direct alle producten uit de dierenwinkel als noodzaak achten. De knaag-/likstenen voor konijnen zijn hier een bekend voorbeeld van.

      De meeste vogelzaden bevatten weinig calcium, voor zover ik weet vult sepia, grit en eventueel eischalen dit wat betreft calcium voldoende aan. Grit geef ik wekelijks, ook al lijkt(!) het alsof er nog bijna niets van is opgenomen.

      Wil je toch meer geven zou ik naar groente zoals boerenkool overstappen of bijvoorbeeld een walnoot geven.

      Zit je grijze trouwens buiten of binnen? Vit D3 speelt namelijk een rol in de opname van calcium.
      Met vriendelijke groet, Jeroen

      www.jeroenhubert.nl

      Opmerking


      • #33
        Oke dus wel beetje duidelijk nu
        Dus ga gewoon kijken in welke natuurlijke
        Producte calcium zitten en dien dat toe krijg ik het vermoede
        Dat ze er toch een gebrek aan hebben kan ik
        Altijd nog wat anders toediennen
        Ze zitten trouwen binnen


        Gr nick

        Opmerking


        • #34
          ik gebruik het door het water is het beste met een paar druppels vitamine d3 ,gebruik dit alleen als ik een pop die moeite heeft met een goede kalkverhouding voor eierschalen,dan heeft die meer nodig heb dan het normale voer ,ik gebruik breedmax daar zit ook calcium in en voeg altijd grid en maagkiezel toe .maar soms is dit net niet genoeg voor die ene vogel.maar komt bijna niet voor.
          Last edited by alexxdee; 21-02-2016, 15:28.

          Opmerking

          Working...
          X