Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Reggio Emilia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Beste Vinkenman, lees eens wat ik schrijf.
    Ja, ik vind het zielig als je tegen beter weten in een vogel koopt waarvan je A weet dat hij beringd is om veel duurder te worden verkocht. B Zeer waarschijnlijk via illegale praktijken in de handel terecht is gekomen. C. Daardoor de vogelsport in het algemeen uiteindelijk in een zwart daglicht zet.

    Dit allemaal op de koop toenemen alleen om een vogel te bezitten cq om er mee te kweken? Ja,dat vind ik zielig.

    En om het voorweg tenemen ik wil niet roomser dan de paus zijn. Maar er zijn grenzen. Ik ben zelf al menig kilometertje gereden om vogels te kopen die hier Nederland niet in volieres voorhanden zijn. Dan ter plekke aan gekomen moest vast stellen dat de vogels niet aan mijn voorstellingen "van verwachting,voorstelling en afhandeling van zaken" voldeden om het zomaar uit te drukken. Dan zie ik af van zulke vogels. Geloof me maar ben bij de nodige kwekers,importeurs en handelaren in binnen en buitenland geweest. Dus ik weet wel degelijk waarover ik spreek.

    De vogels waarover we begonnen werden aangeboden in de "handel" dan vervolgens met ring drie keer zo duur aangeprezen. Als jij dat normaal vind mij best. Ik echter niet en denk met mij vele anderen ook niet.
    Dat die koper/liefhebbers dan de vogels goed verzorgen en alle moeite doen om dan met ze te kweken betwijfel ik niet. Maar dat staat los van de rest.

    Opmerking


    • #32

      Opmerking


      • #33

        Opmerking


        • #34
          Leuke entree

          Wat zijn gekke prijzen? Vogels kopen voor een paar (honderden euro's) en dan hier verpatsen voor een paar duizend euro's ,tja dat is voor mij een sjacheraar,
          Leuke binnenkomst op een forum.

          Ik zou zeggen; sla een vriendelijker toon aan op je muziekinstrument en stel je voor.

          Groet,

          Rob.

          Opmerking


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door VINKEMAN
            A : Liefhebbers , die de uitdaging willen aangaan om met zulke vogels te kweken, zijn zeker geen dommerikken. Zij hebben veel ervaring en kopen zeker niet tegen beter weten in deze vogels.Zij zien heel goed als de vogels geringd zijn op volwassen leeftijd. Of de vogels nu geringd zijn of niet, maakt niet zoveel uit voor hun( de meesten hoeven ook niet geringd te zijn).

            B Ik denk niet dat de vogelsport daardoor in een zwart daglicht gezet wordt. Er zijn andere zaken die onze sport veel erger schaden.

            C:En wat lees ik: ook jij bent al bij importeurs, in binnen en buitenland, langs geweest. Toch niet om er eigenkweek, legale, vogels te vinden vermoed ik?

            D:Maar als er liefhebbers zijn die over voldoende middelen beschikken om die prijs wel te betalen, is dat toch hun volste recht?
            Neen hoor, ga er ook niet van uit dat je het kwaad meent. Iedereen zijn mening toch?.

            Maar toch een paar bemerkingen op jouw antwoorden.

            A. Een deel van de mensen die deze vogels kopen zijn idd ervaren liefhebbers echter een deel van de kopers is er op uit om alleen maar met deze vogels te kunnen pronken en om bij een select gezelschap te horen. Dit deel heeft zelden of nooit kweekresultaat en na korte tijd zijn de vogels dood of verder verkocht en dat is hoe erg ook realiteit. Status willen kopen noem ik dat. Dom dus!

            B. Ja, er zijn nog andere zaken maar deze is er ook een van helaas. Dom dus.

            C: Daar had ik al op geantwoord. Indien ze niet legaal zijn of idioot geprijst zijn : " dan zie ik af van zulke vogels "

            D: Daardoor houden ze deze handelswijzen in leven. En zoals ik al eerder schreef is dat alleen het geld wat regeerd? Of heeft men ook nog een "moraal geweten"?
            Afhankelijk van het antwoord is het dan bij mij dom of zielig.

            Opmerking

            Working...
            X