Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Verven van Volierehout en volieredraad?

Senior lid
    Thanks
    0

Verven van Volierehout en volieredraad?

Hallo iedereen

Ik ga nog een grote voliere verdeeld in 7vluchten met langst alle vluchten af 1 lange gang,die als sluis dan dient om in elke voliere veilig binnen te kunnen gaan zonder dat er ontsnappen. Het volledige geheel gaat worden overdekt met plastiek golfplaten. Mijn vraag nu:
    -Met wat kan ik het blank hout voor de voliere best behandelen tegen schimmel en houtworm, moet gewoon als basislaag dienen om iets te beschermen, verder wordt het niet meer behandeld omdat het toch overdekt gaat zijn, met welke verf van welk merk kan ik dit het beste en toch ook voordeligste gaan schilderen?
    -Heb volieredraad die gewoon gegalvaniseerd is, maar niet geplastificeerd, heb gelezen dat je de vogels beter zou zien als je die draad zwart verft? Dus hiervoor zelfde vraag:
    Met welke verf van welk merk kan dit het beste geverfd worden? Kan dit gewoon met een roller, welk type roller is hiervoor het beste, moet dit zowel aan buitenkant als binnenkant gedaan worden?
    ps: Nog even bij vermelden, van het hout zou nu de latten geverfd worden, voordat er gaat begonnen worden aan het bouwen , eens dan de draad ertegen zou ik dan de draad willen verven, en de vogels hoeven er nog niet dadelijk in te gaan, dus moet geen rekening gehouden worden met eventuele geur voor de vogels, omdat er ruime tijd zal tussen zijn, tussen verven van zowel hout als draad en het inzetten van de vogels!

Graag zo snel mogelijk goede tips
    Alvast erg bedankt!

mvg
    kris

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

iets meer info...

Hi Kris,

welke soort hout heb je in gedachten of gekocht (echt onbehandeld hout dus bijvoorbeeld vuren) of is het 'tuin-hout', gewolmaniseerd, of hardhout.

Peer

@kris79

-Heb volieredraad die gewoon gegalvaniseerd is, maar niet geplastificeerd, heb gelezen dat je de vogels beter zou zien als je die draad zwart verft? Dus hiervoor zelfde vraag:
    Met welke verf van welk merk kan dit het beste geverfd worden? Kan dit gewoon met een roller, welk type roller is hiervoor het beste, moet dit zowel aan buitenkant als binnenkant gedaan worden?

Hoi en idd je ziet de vogels beter je kijkt als het ware door het gaas en niet tegen het gaas althans dat is mijn mening.
    Wat betreft het mer gewoon metaal verf heb zelf Karwei merk genomen en dit,
    is het resultaat geworden.
    Ikzelf en mn Pa zijn erg tevreden over het resultaat (enorm verschil)

Dit was voor het schilderen

Grt Hansko

Senior lid
    Thanks
    0
    Alvast bedankt voor de reacties

Peer: het is idd gewoon onbewerkt blank hout
    Hansko: idd een heel verschil, mooi gedaan hoor!

mvg
    kris

Thnx

Zelf had ik ook twijfels.
    Maar het is zoals ze het zeggen.

Een foto zegt meer dan duizend woorden.
    Met Dank! aan andere Forum-leden op het VogelCafé
    .

Grt Hansko

Lezen = Leren
    Leren = Proberen
    Proberen = Ervaring opbouwen

http://kanaries.doodlekit.com

Senior lid patrick van pelt's Avatar
    Thanks
    0
    hey heb jij nog een kwast?

Stamgast
    Thanks
    0
    Het hout kun je schilderen met buiten beits ,,eventueel transparant (houtkleur)
    Wel voor of tijdens het bouwen al beitsen ,zodat je vooral het kopshout en stukken waar je later niet meer bij kunt ook behandelt ,en kopshout extra behandelen.

En het hout dat de koude grond raakt zeker 3x beitsen anders rot
    hij van onderaf helemaal weg.
    Dat was zeer duidelijk te zien toen ik samen met mn pa de oude kooi afbrak.
    Moet wel zeggen dat mn pa gebeitst vuren had niet echt kwaliteits hout dus.
    .

Grt Hansko

Lezen = Leren
    Leren = Proberen
    Proberen = Ervaring opbouwen

http://kanaries.doodlekit.com

Voor het gaas (de draad) heb ik Hammerite verf gebruikt. Dat hecht bijzonder goed en blijft jaren mooi. Het is er in mat en glanzend, ik vind mat het mooist.

Succes met klussen.

Senior lid
    Thanks
    0
    Bedankt allemaal voor de zeer bruikbare tips!
    -Het hout zal zeker ingesmeerd worden voor aan de bouw begonnen wordt, bij het bouwen kunnen we dan de onderste latten nog een keer extra verven.
    -Die hamarite voor de draad, kan dat best met een roller aangebracht worden?
    -Zodra ik de verf gehaald heb, worden de planken reeds ingesmeerd, volgende zondag wordt hetgeen opgehoogt is moeten worden om waterpas te liggen opgemets en aangesmeerd met cement.en zodra mijn nonkel die schrijnwerker is er de tijd voor heeft zal aan de bouw begonnen worden, als het af is laat ik jullie het resultaat wel zien hier

mvg
    kris

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten