Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED strips, nog recente ervaringen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Animal
    Mij lijkt het belangrijkste hoe de vogels het licht ervaren !!!
    En dat is in dit geval niet goed ,denk ik.
    @ Animal:Nou, ik zou bijna nieuwsgierig worden Animal, van hoe jij het dan voor elkaar hebt .

    @ Serinus: Ja okay Serinus daar heb je gelijk in.
    Maar . . .

    Ik heb van die smalle led strips, van Kite light (https://www.kitelight.nl/info/led-mo...leds-1017.html
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

    Opmerking


    • Op zich ziet het er netjes uit Henk maar bij mij doet die weerkaatsing nu al pijn aan mijn ogen als ik naar de foto kijk,hoe zal dit dan bij de vogels zijn?

      Ik ben nu ook weer aan het klooien met andere ledjes weliswaar niet zo professioneel als Serinus maar ik ben ook terug gekomen van het vooraan monteren in de kooi en heb nu bij de nieuwe kooien het in het midden van het plafond gedaan en de spreiding is al heel anders.

      Ook heb ik bij 1 kooi de achterwand bekleed met een boomschorsmat(als probeersel want het wordt een kooi voor kruisbekken en dan weet je het wel met slopen)en met dus die leds in het midden van het plafond ziet dit er wel kek uit al zeg ik hetzelf en dus niet meer van dat weerkaatsen op die witte achterwand en toch zijn de vogels goed te zien.
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • ok, maar dan geef je die kruisbekken maar gelijk een soldeerbout dan, als ze alles slopen.

        Want ik ben bang dat ze je bedrading ook niet met rust zullen laten.

        En ja licht is nu wel fel, maar ik gaf dan ook aan, dat het licht nu bijna op volle sterkte brande.
        Ik kan ze voor vast ook op bijvoorbeeld 70% doen, zoal Serinus het ook heeft.
        Met vriendelijke groet:
        Henk.

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
          ok, maar dan geef je die kruisbekken maar gelijk een soldeerbout dan, als ze alles slopen.

          Want ik ben bang dat ze je bedrading ook niet met rust zullen laten.

          En ja licht is nu wel fel, maar ik gaf dan ook aan, dat het licht nu bijna op volle sterkte brande.
          Ik kan ze voor vast ook op bijvoorbeeld 70% doen, zoal Serinus het ook heeft.
          Er loopt geen bedrading in het hok,zo wijs ben ik ook nog wel
          Alles loopt buiten/achterlangs.

          70%,ah daar had ik even overheen gelezen,excuse moi.
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • Och, en als het niet anders kan, dan monteer ik ze op een schuin latje zodat het licht schuin naar beneden schijnt toch ?
            Met vriendelijke groet:
            Henk.

            Opmerking


            • Hallo Henk,

              Het lijkt op de foto inderdaad zo alsof het best fel is.
              Als je hem op een 70% kan dimmen en er voldoende licht overblijft zou ik dat doen.

              Ik sta zelf ook niet graag in de spotlight :-) jij wel

              verder nette kooien, zelf gemaakt ?

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door 1000HrZ
                Hallo Henk,

                Het lijkt op de foto inderdaad zo alsof het best fel is.
                Als je hem op een 70% kan dimmen en er voldoende licht overblijft zou ik dat doen.

                Ik sta zelf ook niet graag in de spotlight :-) jij wel

                verder nette kooien, zelf gemaakt ?
                Met vriendelijke groet:
                Henk.

                Opmerking


                • ik heb de dimmer bekeken op de site maar begrijp niet hoe het werkt. Ik weet totaal niets van stroom. Op dit moment heb ik led strips in de kooien. De draadjes van die led strips gaan naar een adapter en aan het snoer van de adapter zit een normale stekker en die zit in het stopcontact en dus brand er licht. Maar hoe moet je nu zo'n dimmer er tussen plaatsen? Is dat eenvoudig die dimmer met eeen stekker in het stopcontact en de stekker van de adapter in die dimmer doen?

                  Opmerking


                  • Hallo
                    De stekker van de adapter gaat in een stopcontact
                    de stekker van de dimmer gaat naar je tijdklok die ook weer in een stopcontact zit
                    je tijdklok gebruik je namelijk om de tijden aantegeven wanneer te dimmen en wanneer weer aan te gaan

                    Piet

                    Opmerking


                    • bedankt voor dit duidelijke antwoord.

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
                        btw
                        de andere kooi laat ik gewoon bruin van binnen, en de witte kooien kan ik aan het plafond iets geel verfen met muurverf, of fransesteen kleur of kaki beige. dan wordt het licht wat warmer van kleur.
                        Misschien is dat wel een leuk oplossing om de kleuren die tekort zijn in het licht ietsjes aan te vullen / te verbeteren.

                        Ik denk dat het in algemenen zin zo werkt dat er van elke lichtkleur (de overheersende) een bepaalde werking uitgaat en dat de intensiteit van die die werking bepaald wordt door de intensiteit van dat licht en de gevoeligheid van dat dier.
                        Deze werking lijkt voor veel leven op aarde dezelfde soort van uitwerking te hebben (globaal "genomen"). Vooral voor dieren, maar eigenlijk gaat dit ook op voor planten.
                        Bijvoorbeeld:
                        UV-licht zorgt voor de botopbouw bij mens en dier (vitamine D-verhaal, wat eventueel ook via voeding opgenomen kan worden).
                        Bij planten zorgt UV-licht voor de stevigheid van de plant zodat deze niet bij het eerste zuchtje wind plat op de grond valt.
                        Dus stevigheid voor mens en dier en planten.


                        mvg. Eelke

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door beginvogel
                          ik heb de dimmer bekeken op de site maar begrijp niet hoe het werkt. Ik weet totaal niets van stroom. Op dit moment heb ik led strips in de kooien. De draadjes van die led strips gaan naar een adapter en aan het snoer van de adapter zit een normale stekker en die zit in het stopcontact en dus brand er licht. Maar hoe moet je nu zo'n dimmer er tussen plaatsen? Is dat eenvoudig die dimmer met eeen stekker in het stopcontact en de stekker van de adapter in die dimmer doen?
                          Had je op de site ook even de handleiding PDF geopend? http://www.europesecultuurvogelshop....andleiding.pdf
                          Groeten Michael

                          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                          Opmerking


                          • Met vriendelijke groet:
                            Henk.

                            Opmerking


                            • Led dimmer welke 1000Hrz gebruikt

                              Hallo Weet iemand waar je de leddimmer welke 1000Hrz gebruikt kan kopen en tegen welke prijs?

                              De aansturing via de USB-poort is een hele makkelijke manier van programeren.

                              Martin
                              Groetjes,

                              Martin

                              Opmerking


                              • Hallo Martin,

                                Deze zijn niet gewoon te koop. Ik heb ze via een forum van iemand die ze voor aquariums maakt. Ik zal hem vragen of ik je mag doorverwijzen.

                                Opmerking

                                Working...
                                X