Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mutatie vredsduiven.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mutatie vredsduiven.

    Ik heb lichtbruine vredesduiven gefokt, meende te weten dat deze mutatie Pheo of phaeo heet, wie weet hier wat over te melden.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    het ligt eraan welke vogel je bedoelt. de vogel helemaal rechts lijkt mij geen phaeo maar een andere kleurslag, de 2 vogels op de voorgrond komen wat meer in de buurt heb ik het idee. vooral de achterste, de donkerdere, lijkt mij aardig in de buurt komen van phaeo misschien kan je bij de NBvV ( ik weet niet of je lid bent ) via via aan meer informatie komen over kleurslagen

    ps. je vredesduiven (Geopelia placida) zien er ontzettend goed uit zeg! erg goed in conditie. en je musduifje (Columbina passerina) natuurlijk ook. mijn complimenten

    succes verder

    Opmerking


    • #3
      phaeo of niet

      hallo het zijn gewoon phaeo,s hoor ik heb ze zelf ook gekweekt en denk dat dit nazaten zijn van mijn vogels want toen ik ze had zeg 4 of5 jaar terug had niemand in nederland phaeo vredesduiven.
      en inderdaad ze zien er prima uit hoor.
      mvg wim

      Opmerking


      • #4
        Hallo tragpaan Heb je nog steeds nakweek van de mutatie vredesduifjes want ben nog zoekende hierna

        Opmerking


        • #5
          Hallo ik kweek al jaren pheo vredesduiven .
          De vogels op de foto zijn allemaal pheo`s .
          Bij Vredesduiven vererft de pheo factor bij doffer en duivin verschillend .
          De vogels met veel wil op de rug zijn altijd duivinnen en de donkere zijn altijd doffers.
          De vererving is dominant.
          Wanneer je een doffer of een duivin aan een wildkleur paart geeft dat meteen pheo`s terug.
          Echter de wildkleur uit deze paring zijn niet split want omdat pheo dominant is

          Opmerking


          • #6
            Niet split phaeo, maar wel split wildkleur . In andere woorden: enkelfactorige en dubbelfactorige

            Opmerking

            Working...
            X