Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogelbeurs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vogelbeurs

    Vandaag voor het eerst naar een vogelbeurs geweest. Wat een prachtvogels allemaal en zijn een hoop info wijzer geworden.Er was een vogel die we zo geweldig vonden maar die werden afgeraden om in een binnenfolliere te houden. We zijn gevallen voor een soort kanarie met een muts op zijn kop. Dus zodra er weer rust in de folliere is gaan we een mooi koppeltje kopen. Ze kunnen prima met goulds. Wij kijken er naar uit.

  • #2
    kanarie/gouldamadine

    Oorspronkelijk geplaatst door Anja65
    Vandaag voor het eerst naar een vogelbeurs geweest. Wat een prachtvogels allemaal en zijn een hoop info wijzer geworden.Er was een vogel die we zo geweldig vonden maar die werden afgeraden om in een binnenfolliere te houden. We zijn gevallen voor een soort kanarie met een muts op zijn kop. Dus zodra er weer rust in de folliere is gaan we een mooi koppeltje kopen. Ze kunnen prima met goulds. Wij kijken er naar uit.
    even een goede raad die ik vandaag ook kreeg.
    kanaries en goulds(tropen) kunnen wel samen totdat het broedtijd is dan veranderd het verhaal.
    zeer waarschijnlijk gaan de kanaries dan wel broeden maar de tropen niet.
    schijnt iets met geurverschillen te maken te hebben is mij verteld door ervaren kweker.
    dus als je ze beiden wilt laten broeden word het verhaal lastiger als ze in een dezelfde voliere zitten,zelfs indezelfde ruimte.

    Opmerking


    • #3
      Dank je wel voor deze tip, voor mij hoeft het broeden niet meer, ik heb div. nesten van de goulds gehad puur omdat we het leuk vonden. Ik heb te weinig verstand van vogels om het te moeten doen zoals het hoort. Maar door het forum zijn we toch een beetje verslaaft eraan geworden, aan het houden van vogels dan he. Maar na een koppel bichenows die er niet goed tussen paste wil ik nu gewoon goede info voordat ik weer wat koop.

      Opmerking


      • #4
        Stamtafel

        STAMTAFEL: Voor alles wat NIET over vogels gaat.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door mchermans
          even een goede raad die ik vandaag ook kreeg.
          kanaries en goulds(tropen) kunnen wel samen totdat het broedtijd is dan veranderd het verhaal.
          zeer waarschijnlijk gaan de kanaries dan wel broeden maar de tropen niet.
          schijnt iets met geurverschillen te maken te hebben is mij verteld door ervaren kweker.
          dus als je ze beiden wilt laten broeden word het verhaal lastiger als ze in een dezelfde voliere zitten,zelfs indezelfde ruimte.
          is net andersom een gould heeft een bepaalde stof bij waar een kanarie niet tegen kan
          dichte ruimtes wil kanaries zelfs niet in leven blijven
          maar ik heb het zelf nooit geprobeert .
          maar sinds vandaag heb ik een kanarie in me ruimte zitten ik wil het toch eens gaan proberen .
          hij hoeft niet te kweken maar voor de zang meer leven vind ik het wel leuk voor eentje in me ruimte te zetten .
          houd hem natuurlijk goed in de gaten anders gaat die de huiskamer in mocht het niet gaan
          de afloop hoor je nog wel hoe het gaat hij is sinds vandaag in een kooi geplaats dus we zullen zien heb het zo vaak gelezen maar ja heb best wel goede ventilatie dus we zullen zien
          mocht het niet goed gaan krijgt die een mooi plaatsje in onze huiskamer

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Anja65
            We zijn gevallen voor een soort kanarie met een muts op zijn kop.
            Deze ziet misschien de strenge winter al aankomen
            Zeer waarschijnlijk is dit een gloster, deze is het best te kweken door een gladkop x gemutste te koppelen.

            Het is niet onverstandig om te vragen aan de verkopende partij of de eventuele nieuwe aankopen zelf ook uit een BUITENvoliere komen mocht je ze nu nog in een buitenvoliere willen plaatsen.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
              STAMTAFEL: Voor alles wat NIET over vogels gaat.
              Klopt maar was ook geen vogelvraag eigenlijk, gewoon even een babbel over hoe leuk een beurs was

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Anja65
                Klopt maar was ook geen vogelvraag eigenlijk, gewoon even een babbel over hoe leuk een beurs was

                Daarvoor hebben we hier toch de rubriek beurzen.Anja.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  goulds/kanaries

                  Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker
                  is net andersom een gould heeft een bepaalde stof bij waar een kanarie niet tegen kan
                  dichte ruimtes wil kanaries zelfs niet in leven blijven
                  maar ik heb het zelf nooit geprobeert .
                  maar sinds vandaag heb ik een kanarie in me ruimte zitten ik wil het toch eens gaan proberen .
                  hij hoeft niet te kweken maar voor de zang meer leven vind ik het wel leuk voor eentje in me ruimte te zetten .
                  houd hem natuurlijk goed in de gaten anders gaat die de huiskamer in mocht het niet gaan
                  de afloop hoor je nog wel hoe het gaat hij is sinds vandaag in een kooi geplaats dus we zullen zien heb het zo vaak gelezen maar ja heb best wel goede ventilatie dus we zullen zien
                  mocht het niet goed gaan krijgt die een mooi plaatsje in onze huiskamer
                  ikzelf heb in mijn binnenvoliere 6 kanaries zitten en in dezelde ruimte staan ook mijn broedkooien van mijn goulds(die nu zit te broeden)3kleuren pa roodkop pa
                  de kanaries waren ook aan de broed geslagen en heeft de pop 4 dagen op 5 eieren gezeten.
                  toen is zij ervanaf gegaan en niet meer naar omgekeken.
                  dus ik heb ervaring in de omgekeerde volgorde.

                  mvg marcel

                  Opmerking


                  • #10
                    Conclusie, als je ze gewoon voor gezeldschap houd kunnen ze prima bij elkaar? Ik heb nog twee weken voordat ik evt. een aankoop ga doen.

                    Opmerking


                    • #11
                      Dat kan inderdaad prima.
                      Veel plezier met de vogels.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking

                      Working...
                      X