Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe groot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoe groot

    goede avond allemaal
    ik wil een koppel papagaaien of kakatoes
    gaan houden maar weet niet zo veel van deze soorten
    dus vraag ik jullie wijs hijd even los telaten op dit onderwerp
    zo als hoe groot moet mijn kooi zijn
    want ik heb nu een kooi van 2bij 2 bij ander half
    dit is volgens mij te klijn
    moeten ze een binne hok hebben enzovoort enzovoort
    bij voor baat al bedankt patrick

  • #2
    Hallo Patrick.
    Eerst zult U volgens mij moeten besluiten welke papagaaien soort U zult willen voor we deze vraag kunnen beantwoorden.
    Deze kromsnavels komen in alle maten en soorten voor en de ene wingspan is de andere niet. Overigens zijn er kromsnavels die niet veel vliegen en liever klauteren.
    De algemene regel met alle vogels is wel hoe groter hoe beter maar op alles geldt uitzonderingen.

    Succes met het besluiten welke soort voor U het meest geschikt of aantrekkelijkst is. Let wel dat een groot aantal papagaaien U zullen overleven.

    Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

    Opmerking


    • #3
      Inderdaad is de aanschaf van papegaaien geen zak chips. Ik weet niet of je al ervaring hebt met vogels of niet. Er van uitgaande dat je weet waar je mee bezig bent zou ik zeggen dat een kooi of voliere nooit groot genoeg is. Gebruik de maximale ruimte die je hebt. Gebruik ook de juiste stevige materialen. Bedenk ook dat een goed kweekkoppel niet snel verkocht wordt en dat het soms jaren kan duren voordat papegaaien overgaan tot kweek. Ik ging pas op zoek naar een jonge pup. Ik kwam bij een fokker die mij eerst alle negatieve verhalen ging vertellen en toen vroeg of ik nog steeds geinterresseerd was. Positieve verhalen kennen we allemaal.
      Terugkomende op de papegaaien is het dus zo dat veel met name grijze roodstaarten in ruime broedkooien worden gehouden. Daar zou ik niet direct naar kijken. Gebruik gezond verstand aangaande de ruimte die je hebt en kunt/wilt gebruiken. Ga eens op bezoek bij een kweker. We komen nu in de tijd van de tentoonstellingen. Bezoek deze eens en stel al uw vragen.
      http://www.deforpusliefhebber.webs.com

      Opmerking


      • #4
        ik weet het

        het worden roze of witte kakatoe`s
        is dan de kooi die ik heb groot zat
        of moet die dan groter
        en wie van jullie wil met mij zijn wijsheid delen
        over deze prachtige vogels
        bij voor baat bedankt patrick

        Opmerking


        • #5
          Hallo Patrick. Ik heb al Uw onderwerpen nog eens doorgelezen sinds U zich als lid op dit forum heeft aangemeld.
          In U profiel staat weinig over uzelf dus heb ik geen idee hoe lang U al met vogels bezig bent.
          Maar van wat ik zoal gelezen heb zou mijn ouwe mentor zeggen dat ik eerst maar eens een jaartje of zo japanse meeuwen en zebravinken zou moeten gaan houden en we daarna nog wel eens zouden kijken.

          Een kakatoe heb je voor het leven en daar gaat meer dan een of twee nachtjes slapen over voor je de juiste beslissing kan nemen.
          Leert voor men begeert dacht ik dat mijn moeder altijd zei.

          Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

          Opmerking


          • #6
            Ik snap niet waarom je eerst een koppel zebravinken ofzo zou moeten kopen vooraleer papegaaien te kopen.
            Er zijn zoveel mensen die een papegaai hebben
            zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

            Opmerking


            • #7
              Jeffrey

              Ik denk niet dat case bedoeld dat er met zebravinken begonnen moet worden, maar meer dat papegaaien niet zomaar vogels zijn om in een opwelling te kopen.

              Er worden door Patrick een aantal vragen gesteld waar het antwoord eigenlijk al wel van bekend is betreffende het nachthok bijvoorbeeld. Verder zijn er natuurlijk nog veel andere zaken waar rekening mee moet worden gehouden bijvoorbeeld het geluid(overlast voor de buren)

              Opmerking


              • #8
                Zebravinken zijn totaal niet te vergelijken met papagaaien ,wat de huisvesting en verzorging betrefd.
                De enige overeenkomst is dat het beide vogels zijn.
                Eerst met zebravinken beginnen en dan pas op papagaaien overschakelen slaat helemaal nergens op.

                Opmerking


                • #9
                  een jaar of 6

                  ja ik heb al wat verschillende vogels gehad en heb
                  maar dat wil niet zeggen dat ik niet goed voor mijn vogels ben
                  en dat een papegaai soort voor het leven is weet ik ook
                  en ik heb nu een jaar of 6 vogels
                  en altijd als ik van vogels verander of er vogel soorten er bij wil
                  dan wil ik eerst zo veel mogelijke weten van dit soort
                  dus nu jullie dit weten vraag ik nog een keer
                  om jullie kenis met mij te delen
                  bij voor baat bedankt patrick
                  p`s vogels is voor mij geen hobbie het is mijn lust en leven

                  Opmerking


                  • #10
                    wat je ook kunt doen is een koppel bonte boeren nemen en kijken of je wel geschikt bent om papagaaien te houden maar dan ook eerst alles goed uit zoeken veel lezen voor dat je met deze vogels begint zodat het niet ten koste gaat van de vogels

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik zou ook niet meteen met kakatoes beginnen. Roses zijn redelijk makkelijk te houden, maar bij witte kakatoes speelt agressie binnen het koppel een grote rol. Ik zou dan ook witte kakatoes ten strekste willen afraden. Verder is je voliere te klein voor deze soorten.

                        Opmerking


                        • #13
                          dat is zo kakatoes kunnen moordenaars zijn qwa hun partner

                          Opmerking


                          • #14
                            Thinking outside the box




                            Zebravinken v Papagaaien

                            Voor sommige mensen is het moeilijk.

                            Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch



                              Zebravinken v Papagaaien

                              Voor sommige mensen is het moeilijk.

                              Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
                              hij is goed

                              Opmerking

                              Working...
                              X