Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: Schlegels astrildes.

Senior lid Haiko's Avatar
    Thanks
    0

Schlegels astrildes.

Geachte leden,

Het is me dit jaar gelukt om een aantal schlegel astrildes op stok te krijgen.

Nu kom ik gisteren thuis zitten er 4 schlegels 3 mannen en een pop dik op de grond, nu is mijn vraag hoe kan zoiets in een keer, de kooien waren zuiver en er was genoeg eten en drinken? Ik heb de vogels uitgevangen en op de buik geblazen en constateerde dat ze dikke darmen hadden, beetje zwart!!!Vanochten lag al een man en pop dood!!!

Wie heeft raad.

MVG Haiko

Met vriendelijke groeten,

J.J. Schevers

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96
    Hoi Haiko.
    Wat verdomde jammer na zo'n prachtig broed resultaat. Het enige dat ik als raad kan aanbieden is om mischien een dode vogel voor sectie aan te bieden bij de vogel arts. Dan kun je hopelijk met wat zekerheid zegen wat er gaande was.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

Thanks
    0

schlegels

Hoi Cees,

Jammer he! ik was wel van plan om ze naar een dierarts te sturen, maar ik ben benieuwd hoe het mogelijk is en alle andere soorten die ik heb zijn in orde! Vorige week kei gezond en nu allemaal ziek.

Ik begrijp het echt niet.

Bedankt voor je reactie

gr Haiko

J.J. Schevers

Senior lid
    Thanks
    0
    Zou het om coccidose kunnen gaan? Mss kunnen ze dit meegekregen hebben vanuit de nest en manifesteert deze schimmel zich met het vallen van het blad?
    Ben maar luidop aan het denken hé Spijtig dat dit ten koste van de schlegel astrildes moet gaan, maar hopelijk wordt het 'waarom' je duidelijk, mss dat je dan zoiets in de toekomst kan tegengaan.

Duim voor je!

mvg Maarten

Wil niet lastig doen he,
    maar heb je de vogels ooit eens gekuurd? Extra vitaminen gegeven tijdens de rui?

Thanks
    0
    geachte treursijs,

Nee ik heb ze nog niet gekuurd dat was volgens mij ook niet nodig omdat ze er perfect uitzagen en goed levedig waren! En door de rui zijn ze helemaal perfect gekomen! Vogels zijn meer dan een halfjaar oud!

Waar zou u ze dan mee gekuurd hebben.

J.J. Schevers

Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jamiroquai Bekijk Bericht
    Zou het om coccidose kunnen gaan? Mss kunnen ze dit meegekregen hebben vanuit de nest en manifesteert deze schimmel zich met het vallen van het blad?
    Ben maar luidop aan het denken hé Spijtig dat dit ten koste van de schlegel astrildes moet gaan, maar hopelijk wordt het 'waarom' je duidelijk, mss dat je dan zoiets in de toekomst kan tegengaan.

Duim voor je!

mvg Maarten
    Maarten dacht ik ook aan maar de vogels zitten binnen, en de kooien zijn schoon!

gr en bedankt voor het duimen.

J.J. Schevers

http://www.ornivaria.net/Default.asp...=57&EntryID=19

Lees dit aandachtig door, dit geef ik aan mijn vogels preventief voor goede darm, lever en nier werking.

Dit moest je gegeven hebben tijdens de rui dan hadden ze nu geen dikke darmen gehad

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    328
    ik zou toch zeker 1 vogel naar de dierenarts brengen, en het liefst eentje die goed bekend is met tropische vogels. het zou mij niet verbazen, als er coccidiose of megabacterie uit komt. en daartegen helpt het spul van treursijs ook niet.

Thanks
    0
    Hoi Treursijs,

Bedankt voor de link, maar ik vind het nog steeds apart dat mijn andere vogels hiervan geen last hebben, schlegels zaten bij 10 verschillende soorten afrikaanse prachtvinken!!

J.J. Schevers

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten