Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kafmolen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kafmolen

    ik ben van plan om een kafmolen aan te schaffen omdat ik vindt dat er genoeg goed voer te halen valt uit het verstyrekte zaad. wat zijkn jullie ervaringen hiermee ? i.v.m stof en evt. ontlasting in het zaad

  • #2
    Via de zoekfunctie is er al veel over te vinden.

    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      over andere boeg....

      Hi Loxia,

      zonder even dieper op de voors en tegens in te gaan (want die zijn er veel), wil ik het toch even over een ander boeg gooien als het gaat om 'verspilling' tegen te gaan, namelijk de voersilo; Mijn ervaring.....super ideaal!




      Peer

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door loxia
        ik ben van plan om een kafmolen aan te schaffen omdat ik vindt dat er genoeg goed voer te halen valt uit het verstyrekte zaad. wat zijkn jullie ervaringen hiermee ? i.v.m stof en evt. ontlasting in het zaad
        Een kafmolen is om het kaf van het zaad te scheiden.

        Het met uitwerpselen en ziektekiemen vervuilde zaad blijft achter.
        Ik ga er toch vanuit,dat je als vogelliefhebber het beste met de gezondheid van je vogels voor hebt en dit vervuilde zaad niet aan hen wilt
        voor zetten.

        Mijn advies: Voer niet meer dan de vogels opeten.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            zelf raad ik je aan wat ze hier boven ook zeggen : minder voer geven en als je de zaadjes die toch overblijven verspilling vind zou ik zeggen gooit het in een kafmolen. controleer de kwaliteit gooi het in bakjes/zakjes in de vriezer en voer het van de winter aan wilde vogels. de meesten bacterien zullen vast dood zijn door het bevriezen.

            Janco

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door janco
              zelf raad ik je aan wat ze hier boven ook zeggen : minder voer geven en als je de zaadjes die toch overblijven verspilling vind zou ik zeggen gooit het in een kafmolen. controleer de kwaliteit gooi het in bakjes/zakjes in de vriezer en voer het van de winter aan wilde vogels. de meesten bacterien zullen vast dood zijn door het bevriezen.

              Janco
              Dat hele verhaal over kafmolens gewoon vergeten,Janco.
              Restanten gewoon in de kliko.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                zelf doe ik dat al. elke dag vers voer en water blijf ik lekker bezig en ben ik nog meer bij me vogels en kan ik beter kijken of alles goed is (ondanks ik er nog niet erg veel heb)

                Opmerking


                • #9
                  bedankt voor jullie reakties. ik begrijp dat kafmolens niet populair zijn. ik zie er van af. dit is nou het mooie van zo,n forum, dat je kunt putten uit de praktijkervaringen van anderen.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
                    Hi Loxia,

                    zonder even dieper op de voors en tegens in te gaan (want die zijn er veel), wil ik het toch even over een ander boeg gooien als het gaat om 'verspilling' tegen te gaan, namelijk de voersilo; Mijn ervaring.....super ideaal!




                    Peer
                    hallo peer,
                    heb je geen last dat de vogels het lekkere zaad eten en de rest er uitkieperen ? bovendien passen die silootjes natuurlijk niet op elke kooi.
                    gr loxia

                    Opmerking


                    • #11
                      uit kieperen

                      Oorspronkelijk geplaatst door loxia
                      hallo peer,
                      heb je geen last dat de vogels het lekkere zaad eten en de rest er uitkieperen ? bovendien passen die silootjes natuurlijk niet op elke kooi.
                      gr loxia
                      Valt reuze mee hoor...in ieder geval in geen relatie tot de klepbakjes. De silo's passen op elke kooi met een klepbakje.

                      Peer

                      (kijk eens naar het item en de foto's hierover die RobK plaatste!)

                      Opmerking

                      Working...
                      X