Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweker Blauwkroontje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kweker Blauwkroontje

    Ik ben op zoek naar een kweker van het Blauwkroontje. Ik wil graag meer over deze vogel te weten komen en leren. Indien mogelijk niet al te ver weg van de plaats Duiven, maar ook andere aanbiedingen zijn welkom.
    Alvast bedankt voor de tips.
    http://www.deforpusliefhebber.webs.com

  • #2
    Hallo Jan,
    Heeft u enige reacties van kwekers mogen ontvangen of zijn er nog maar weinig mensen die deze vogels kweken?

    mvg. Eelke

    Opmerking


    • #3
      Ele, ik vrees helaas dat er maar weinig blauwkroontjeskwekers zijn.

      Opmerking


      • #4
        Komt dit omdat het een lastig te kweken soort is of doordat er maar weinig zijn die er mee kweken?
        Of zijn er andere redenen voor het schaars zijn van deze hangpapegaaitjes?

        Opmerking


        • #5
          Het is niet de makkelijkste vogel om te kweken, al is het ook niet al te moeilijk. Je moet wel goed op de specifieke eisen van deze soort letten. Helaas was een soort die vooral te vinden was bij mensen welke zich niet echt toelegde op dit type vogels en daarom is een groot deel van de import gesneuveld zonder voor nakweek te zorgen.

          Opmerking


          • #6
            Gaat dat op voor alleen de vogels welke Nederland zijn binnen gekomen of ook voor de naburige landen?

            Opmerking


            • #7
              Jan, ik weet wel iets. Loer even in je mailbox.

              gr
              Hans
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking


              • #8
                Dank je wel Hans, ik heb je al geantwoord. Voor de anderen, het is inderdaad een moeilijke vogelsoort. Ik heb wel een paar reacties gehad in mijn mailbox en ik heb een goed gesprek gehad met een lorri kweker en alle nadelen eens doorgesproken. De voordelen kon ik zelf wel bedenken. Ik denk dat je sowieso niet zoals ik in de onregelmatigheid moet werken, je moet je heel goed voorbereiden, zowel op de huisvesting als op de voeding. Ook is het belangrijk dat je de vogels aanschaft op een "vertrouwd" adres. Je zult naast het feit dat het prachtige vogels en clowntjes zijn om naar te kijken, ook moeten beseffen dat het veel aandacht en verzorging vraagt. Verder zijn ze inderdaad in Nederland erg moeilijk te verkrijgen. In Duitsland en Frankrijk wordt er wel mee gekweekt, maar zijn ze in een kleine kring verkrijgbaar. Ook zijn kwekers, wat heel begrijpelijk is, erg achterdochtig wanneer je om informatie vraagt. Ook daar zal er eerst een redelijke vertrouwensband moeten ontstaan, zodat je elkaar kunt helpen.
                En natuurlijk niet geheel onbelangrijk, ze zijn toch behoorlijk duur in aanschaf, waarbij sterfte bij overplaatsing niet geheel is uit te sluiten.
                Wat hierboven staat heb ik dus niet van mijzelf maar is een samengesteld stukje van de emails welke ik heb ontvangen en het gesprek wat ik heb gehad. Zelf heb ik er inmiddels vanaf gezien.
                http://www.deforpusliefhebber.webs.com

                Opmerking

                Working...
                X