Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe water dooi houden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoe water dooi houden?

    beste forumleden,

    de winter komt er aan en dat is dus een teken dat het water ook kan bevriezen , iemand enig idee hoe ik dit tegen kan gaan? doormiddel van(???)

    een paar keer per dag verversen zal helaas niet lukken , want ik ben zometeen alleen savonds thuis!

    hoor graag van jullie

  • #2
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Alsook is dit trg een oud artikel. dus heeft geen nut meer hierop te gaan reageren.

        En ik hoop dat je gaat beseffen dat Warm water sneller gaat bevriezen dan koud water. Hoe onlogisch het ook mag klinken dit is bewezen.

        http://dewittn17.skyrock.com/

        Opmerking


        • #5
          het is voorjaar

          Opmerking


          • #6
            Maar mocht het morgen toch -10 worden. Ik doe er altijd beetje honing in. (wel goed oplossen).
            En tja...eerder op en water geven, en direct bij thuiskomst nog een keer.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey siemerink
              beste forumleden,

              de winter komt er aan en dat is dus een teken dat het water ook kan bevriezen , iemand enig idee hoe ik dit tegen kan gaan? doormiddel van(???)

              een paar keer per dag verversen zal helaas niet lukken , want ik ben zometeen alleen savonds thuis!

              hoor graag van jullie


              Groeten,
              Cynthia
              Terug van weggeweest

              Opmerking


              • #8
                Sorry, ik zag na het posten pas dat dit topic al een jaar oud is, maar misschien hebben mensen evengoed wat aan mijn vorige reactie.

                Groeten,
                Cynthia
                Terug van weggeweest

                Opmerking


                • #9
                  zeker hebben we er wat aan cynthia.

                  grt en bedankt

                  Opmerking


                  • #10
                    misschien als tip ,weet ik nog van in den tijd van de postduiven ,

                    is om s'avonds de waterfonteinen binnens huis te nemen en pas s'morgens proper terug te plaatsen eventueel met een handdoek errond .de glazen bokaal

                    de vries temperaturen zijn overdag toch aanzienlijk wat minder.

                    eventueel met wat suiker erbij.

                    Opmerking


                    • #11
                      s'morgens ,als het licht wordt (en als de vogels wakker worden) vriest het meestal het hardst.
                      Dan zijn je flesjes drinken weer binnen een half uurtje bevroren ,als je pech hebt.

                      Opmerking


                      • #12
                        Cinny

                        Pas op met dit verwarmingselement.
                        Je moet er voor zorgen dat je waterstand altijd boven het element blijft,anders kan het element te warm worden en doorbranden.

                        mvg Jan

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door janh11
                          Cinny

                          Pas op met dit verwarmingselement.
                          Je moet er voor zorgen dat je waterstand altijd boven het element blijft,anders kan het element te warm worden en doorbranden.

                          mvg Jan
                          Ja klopt inderdaad Jan, goed dat je het vermeldt! Dank je.
                          Is ook zo met de verwarmingselementen in het aquarium.

                          Zaak is dus om de fles goed in de gaten te houden.

                          Groeten,
                          Cynthia
                          Terug van weggeweest

                          Opmerking


                          • #14
                            mei hebben ze gezegt gehad dat druivensuiker in het water ook wat helpt tegen het bevriezen van het drikwater

                            Opmerking


                            • #15
                              Wie zei dat, je opa?

                              Dat zijn van die oude huismiddeltjes, maar die werken niet.

                              Gewoon even zo'n flexibele slangverwarming gaan halen en klaar is kees.
                              Groeten Michael

                              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                              Opmerking

                              Working...
                              X