Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Olie op strand Tauranga na schipbreuk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Olie op strand Tauranga na schipbreuk

    Hoe is de stand van zaken nu, Kees?

    gr
    Hans

    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

  • #2
    hier zat ik idd gister avond ook al aan te denken , hoe het er daar aan toe gaat.. zal wel mooi een dikke bende zijn

    Opmerking


    • #3
      Op het strand stil en verlaten.......

      Om te beginnen, ieder nadeel heeft zijn voordeel. Mijn voordeel is dat we 116 meter boven de zeespiegel wonen, al het land voor ons plat is en we over de stad naar de Pasific Ocean(Grote oceaan) koekeloeren.
      We kunnen het schip dan ook vanuit het raam zien.
      Het ship is een week geleden op een reef net buiten de haven van Mount Maunganui vastgelopen. Mount Maunganui is deel van Tauranga en de grootste haven van NZ. 99% van alle vracht en handel komt via schepen ons land binnen.
      De kaptein had die dag zijn verjaardag. Het schip was 5 km buiten zijn course en een half uur voordat het de "pilot" zou oppakken stoomde het in volle vaart - 35 km- het reef op.
      We kunnen onze eigen conclusies trekken maar een lekker feestje aan boord, met de hedendaagse technologie en die snelheid zo dicht bij de mond van de haven?
      Het ziet er naar uit de het schip in tweeen zal breken. Het heeft 1300 containers aan boord waarvan er inmiddels zo'n 70 van overboord zijn gevallen.
      Containers zijn al aangespoeld aan het strand van Mount Maunganui en een van de eilanden.
      Het strand is over een afstand van 40 km afgesloten voor het publiek en gisteren was er all 100 ton ruwe olie van het strand opgeschept.
      Een geluk bij een ongeluk is dat het strand wit zand is en geen rotsen waar dat spul aan zou kunnen blijven kleven.
      Honderden vogels hebben het inmidels in dat zwarte dikke spul al begeven en van wat ik op tv heb gezien zitten ze soms zo dik in de ruwe olie dat je de vogels moeilijk of niet herkent.
      Vandaag is het een prachtige dag en zal het militair personeel er weer met 500 man tegenaan gaan.

      Vragen? Geen vragen!! Kieskeurig kies kees.

      GRoet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

      Opmerking


      • #4
        Laten we hopen dat de dader aangepakt wordt.... maar vooral dat de schade aan flora en fauna beperkt blijft.

        gr.
        Hans
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5
          Vreselijke toestand, al die arme vogels en andere dieren.
          groetjes
          Heidi

          Neem eens een kijkje op mijn site.
          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

          Opmerking


          • #6
            Op het strand stil en verlaten.................

            Het is nu stil op het strand. Oud forum lid en mijn vriend Hans de Vries is Vrijdag, 15 January 2016 thuis in Leeuwarden overleden aan de gevolgen van kanker.

            De wereld is weer een goed mens armer. RIP Hans

            Groet, Kees, Tauranga
            Nieuw Zeeland.

            Opmerking


            • #7
              Gecondoleerd Kees!
              Bekijk mijn vogels op:

              http://papegaaiamadine.webnode.nl/

              Opmerking


              • #8
                Gecondoleerd kees

                Opmerking


                • #9
                  Hij is in 2014 nog een keer bij mij geweest. Hij had nog een koppel driekleurnonnen gereserveerd, maar later toch bedankt ivm gezondheidsredenen.
                  Aardige, kundige en toch zeer bescheiden man. Gecondoleerd.

                  Opmerking


                  • #10
                    sterkte gewenst voor de nabestaanden.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      Kortgeleden nog even contact met Hans gehad, de vooruitzichten waren niet best.
                      Uiteindelijk is het toch nog waanzinnig snel gegaan.
                      Hans zal om diverse redenen nog lang in mijn herinnering blijven.

                      RIP

                      #
                      Amigo de los Psittacidos

                      Look deep into nature and you will understand everything better

                      Opmerking


                      • #12
                        Wat vreselijk zeg. Gecondoleerd en heel veel sterkte voor familie, vrienden en kennissen.
                        groetjes
                        Heidi

                        Neem eens een kijkje op mijn site.
                        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                        Opmerking

                        Working...
                        X