Mededeling

Collapse
No announcement yet.

luizen uitroeien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • luizen uitroeien

    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Reaktie

      Met je vogels die waarschijnlijk luizen hebben zo te lezen tussen de regels door, breng je je oom deze beestjes ook in zijn hok. Is het niet via de vogels dan misschien wel via luis op je kleding.

      Jij gaat je hokken schoonmaken en ontdoen van de luis.

      Vervolgens ga je je vogels weer ophalen bij je oom en neem je de luizen die nog op de vogels zitten weer mee je schoongemaakte hok in.

      Cyclus is dan weer mooi rond en kan gewoon opnieuw beginnen.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        daarbij..................weet niet waar je mee gaat uitroken maar als het koudijs is moet je eens zoeken hier op het forum wat dat middel doet.
        Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

        Opmerking


        • #5
          We hebben ze eerst wel ingespoten tegen de luizen voordat ze bij mijn oom gingen. En als ze terugkomen doen we dat nog eens.
          Het doel is vooral om de meeste luizen weg te krijgen en het tot in het minimum te beperken, maar ik weet ook dat er altijd wel zullen blijven zitten
          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              even zoeken

              Wat er over luis en de bestrijding daarvan is te bedenken, is door moderator Ele in 'n topic samengevat. Lees maar even hier;



              Groet,

              Rob.

              Opmerking


              • #8
                ik heb roofmijten gebruikt het is niet echt een succes ze kwamen meer op me lijf zelf dan ik merkte minder bloedluis aan wezig was
                om je uit de brand te helpen bloedluis is nooit uit te roeien je kunt ze alleen maar onder controle houden wat ik aan raad is verschillenden produkten te gebruiken ze worden vrijsnel imuum voor een produkt dat is wat mijn ervaring is
                regelmatig blijven spuiten houd hokken schoon ook al zie je er geen kit alle naden goed af .
                gebruikte nest kastjes een zak eromheen en laat ze 2 dagen in de diepvries leggen .
                dit is mijn ervaring met bloedluis
                ook zijn er bepaalde soorten vogels zoals de roodkoppapegaai amadines de 3 kleur papegaai amdines forbes deze vogels lusten onsettend graag bloedluis ik zet er om de paar kooien een of koppel en ook daar zie ik geen bloedluis meer en erom heen .
                eind van de stoken insmeren met vaseline dan komen ze ook niet verder bij je vogels meestal in de voliere zet ik wasknijpers op de stokken zo gaan de vogels niet langs gaas af zitten stuk smeer ik in met vaseline en de vogels poepen niet langs gaas af en bloedluis kan niet bij de vogel komen omdat ze dan in de vaseline blijven plakken
                ook nest kastjes smeer ik in met vaseline de rand het gat

                Opmerking


                • #9
                  Bedankt, ik ga de kooien verven zodat ze in de spleten toch al niet meer in kunnen. Ik weet ook dat uitroeien onmogelijk is maar ik ga het tot het minimum proberen te beperken
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                  Opmerking

                  Working...
                  X