Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 koppels Fisheri's...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
    wat hij ook kan doen is 20 of 30 koppels er in doen krijg je het zelfde effect met de vogels dan wat hij nu gaat krijgen namelijk dooie vogels verminkte vogels gaat alleen wat sneller met wat meer koppels er in kan hij zien wat er gebuurd maar jammer genoeg wel te koste van de vogels

    Opmerking


    • #32
      Wat je ook kunt doen, is eerst koppels vormen op kleur in kweekkooien, en ze daarna in de voiliere plaatsen.
      Je zet eerst man en pop bv donker blauw man x wildkleur split donker blauw pop in een kweekkooi, laat ze 1 nest groot brengen, hierna zijn ze partners voor het leven, en dan plaats je ze in de voliere, en zo doe je dat met al de koppels eerst, en dan plaats je ze allemaal tegelijk in de voiliere.
      Dan zal er al geen ruzie onstaan, omdat er te veel mannen of popjes zijn tegenover elkaar, of ruzie omdat 2 mannen de zelfde pop als partner willen of andersom, want het zijn al bestaande koppels.
      Ik ben dat zo ook aan het doen met de roseicollis.
      Ik heb in 2 jaar tijd 13 100% zeker koppels man pop bij elkaar gezet.
      Nu volgend jaar kunnen ze allemaal een nest krijgen, en daarna zijn ze gekoppelt voor het leven.
      En dan kan ik ze in 2013 in kolonie gaan zetten in een voiliere.
      Dus als je het slim aanpakt heb je dat al binnen 3 jaar voor elkaar.
      Nou weet ik niet hoe het precies gaat met de kleuren van de fischeri, of daar ook geslachtsgebonden kleuren bij zitten.
      Maar bij de roseicollis hoef je die al niet te dna testen.
      Als je genoeg geld hebt om veel vogels te dna testen, dan is het natuurlijk nog sneller gepiept.

      Ik heb vogels waarvan ik mijn eigen koppels heb samengesteld er 8 dna getest, dus 8 van de 26 vogels maar in 2 jaar verspreid.
      3 koppels heb ik op de gok bij elkaar gezet, waarvan 1 (man) op de gok bij een pop, waarvan ik al wist dat het een pop was, nu heeft de pop bevruchten eitjes liggen, dus het is een man.
      Die andere 2 mannen hebben zo'n smalle bekken, dat er nooit een eitje door kan, dus die heb ik ook niet dna getest, want dat zijn gewoon mannen.

      Opmerking


      • #33

        Opmerking


        • #34
          Voor zo ver ik weet, heb ik een wildkleur koppel, en daar is nu ineens na 7 wildkleur kuikens een donker blauw kuiken uit gekomen, of het kuiken moet later nog lichter, en hemels blauw worden.
          Maar nu is hij/zij 4 weken, en donker blauw.
          Ik heb ook ooit een hemelsblauwe man gehad, en die was echt een stuk lichter blauw.
          Maar ik heb nog niet zo veel verstand van de mutatie bij de fischeri, dat zei ik al, maar het gaat ook om het idee dat ik aandraag.

          Opmerking


          • #35
            @EJM: foto van het ouderpaar en jongen als het kan. Ik vermoed dat je een Dgroen en groen ouderpaar hebt.

            mvg

            Opmerking


            • #36
              Ik zal morgen effe proberen goede foto's te maken van de ouders, want tot nu toe heb ik alleen maar wazige foto's omdat ze niet stil blijven zitten.
              En effe resente foto van de kuikens maken.

              Maar dan moeten er ook gewone D groen kuikens uitkomen.
              Ik heb wel een foto van het eerste nest kuikens van hun, wat mij betreft zijn die alle drie even licht/donker.

              Opmerking


              • #37
                Ja, je hebt gelijk, Joselito, de pop heeft een donker factor, is me eigenlijk nog nooit eerder opgevallen.
                Maar nu dat je het zegt, heb ik er specifiek op gelet, en zij is iets donkerder groen op de buik dan de man.


                De linker is de pop.



                Hier een foto van het blauwe kuiken zonder flits.




                Hier 1 van het blauwe kuiken met flits.




                En hier foto van alle 4 de kuikens met flits.

                Opmerking

                Working...
                X