Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"De wet van het omgekeerde"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • "De wet van het omgekeerde"

    Dat o.a. de bio-industrie niet verantwoord bezig was wordt reeds als algemeen bekend aangenomen.
    Dat er ook keerzijdes en dubbelrollen werden en worden gespeeld door ook tegenstanders en overheden wordt noagal eens verzwegen.
    Men zou zomaar eens de geloofwaardigheid kunnen verliezen.


    Dubbelrol in griepsvirusangstopwekken: http://vorige.nrc.nl/binnenland/arti...teruggedrongen

    Scharrelkippen met vrije uitloop vergroten het risico van besmetting op o.a. vogelgriep.
    Scharrelkippen worden door bijv. de zgn. dierenpartij en beschermingsorganisaties gestimuleerd, echter het werkelijke doel zou wel eens kunnen zijn om greep te krijgen op de wetgeveving en zo ook op onze gezelschapsdieren.
    Voormalige vogelimporteurs menen, ook gesteund door dit soort partijen, een nieuwe kans te zien om het alleenrecht te krijgen op de vogelhandel.
    Zij kruipen nu in de k.nt van dit soort partijen omdat zij natuurlijk, als voormalig importeur, zouden kunnen weten dat zij dierenrechten "kunnen en weten te respecteren".
    Jaren lang mochten zij de beesten importeren onder "zeer verantwoorde omstandigheden". Not dus!!
    Misschien dat ze daarom zo goed weten wat hun nieuwe vrienden willen bereiken.
    "Centjes en macht spelen geen rol".






    Binnenkort zullen we dus wel weer 1 of ander angstaanjagend griepje voorbij kunnen zien vliegen, om een ieder een beetje onder controle te kunnen houden / sturen, is mijn voorspelling.


    mvg Eelke

  • #2
    Binnenkort zullen we dus wel weer 1 of ander angstaanjagend griepje voorbij kunnen zien vliegen, om een ieder een beetje onder controle te kunnen houden / sturen, is mijn voorspelling.
    http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...istratieplicht )
    Het is immers niet ondenkbaar dat de overheid op enig moment bedenkt de 'levensgevaarlijke' papegaaienaandoeningen middels ruimingen te gaan bestrijden en daarbij op soortgelijke wijze te werk zal gaan.
    Bedenk dat uw kweekadministratie daarbij wel eens een geheel ander karakter zou kunnen krijgen . . . .
    zie in deze dus mijn ernstige bezwaren tegen een van overheidswege opgelegde registratieplicht voor gezelschapsdieren!
    Amigo de los Psittacidos

    Look deep into nature and you will understand everything better

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Kan een aankomende vogelgriep worden voorkomen?

        Opmerking


        • #5
          Kan een aankomende vogelgriep worden voorkomen?
          Ik denk het wel, alleen is de vraag of we dat ook willen.
          Als iedereen bereid is 9 of 10 euro voor een kilo kip te betalen, kunnen kippenhouders de beesten de ruimte en fatsoenlijk voer geven. De markt (wij dus) dwingt tot massaproductie tegen schandalig lage prijzen.

          Zolang kippen en ander pluimvee op elkaar gepropt moeten leven en alleen in leven kunnen blijven door grote hoeveelheiden antibiotica te gebruiken vrees ik dat ziektes eerder meer dan minder gaan voorkomen.

          Over salmonellabesmetting hoor je niemand meer, zou dat overwonnen zijn of is de norm gewoon verhoogd?
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Als je de kippen ruimte geeft<buiten> en goed voer hebben ze natuurlijk wel meer kans op besmetting.Heb ooit eens gelezen in een duits blad dat je kleine kinderen beter legbatterijeieren kunt geven dan scharreleieren ,dit ivm het anti biotica gebruik bij scharrelkippen.Kippen op gaas in de legbatterij worden niet zo gauw besmet en krijgen minder medicijnen.Of dit diervriendelijke houding is is een ander punt.

            mvg eddie

            Opmerking

            Working...
            X