Mededeling

Collapse
No announcement yet.

driekleurpapagaai amadines

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • driekleurpapagaai amadines

    Beste kenners,

    Ik heb een driekleurpapagaai amadines zitten die onder beide ogen een zwelling heeft?
    Gelukkig is de zwelling onder het rechter oog heel klein maar onder het linker ook zeg maar een gezwolle oog van een bokser?
    Ik heb een week lang de oogjes schoon gemaakt met gekookt water omdat ik geen boorwater kon vinden echter zonder resultaat.
    Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat ik verder nog kan proberen?

  • #2
    Mijn diamantvink had dit een keer bij 1 oog, maar dit oog is na de ontsteking jammer genoeg verloren gegaan. Ik heb het toen ook elke dag met gekookt water schoongemaakt en heb hem extra vitaminen in het water gegeven, zodat zij wat meer weerstand tegen de ontsteking zou krijgen. Maarja, de zwelling is weggegaan, maar ze is haar oog ook kwijt.

    Opmerking


    • #3
      gekookt water is prima met kokend water zou ik alleen maar kippensoep maken

      Opmerking


      • #4
        oeps foutje :P gekookt water inderdaad

        Opmerking


        • #5
          Ik snap dat je je bezorgd maakt om je vogel, echter niet te gauw gefrustreerd zijn hoor.

          Het is wel lastig om achter een comp. vandaan een diagnose te stellen, en het is wel een lastig geval, gezien het om beide ogen gaat. Wacht nog meer reacties af, maar let wel: misschien is het beter om in dit geval naar een VA te gaan.

          Vr. groeten, Harm

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door jan180
            Beste kenners,

            Ik heb een driekleurpapagaai amadines zitten die onder beide ogen een zwelling heeft?
            Gelukkig is de zwelling onder het rechter oog heel klein maar onder het linker ook zeg maar een gezwolle oog van een bokser?
            Ik heb een week lang de oogjes schoon gemaakt met gekookt water omdat ik geen boorwater kon vinden echter zonder resultaat.
            Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat ik verder nog kan proberen?
            Hallo Jan180,

            Een maand of 5 geleden ook bij mijn edelzanger een ontstoken oog gehad.
            Ben toen naar een dierenarts gegaan en om oogdruppels gevraagt.(CAF)
            Wel lang moeten zeuren omdat hij de vogel wilde zien.
            Maar dit wilde ik niet.Nu kosten het nog geen 5 euro.
            En de vogel was na 2 weken volkomen genezen.

            Groeten Riny,en veel succes.

            Opmerking

            Working...
            X