Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Goudvinken en putters

Lid
    Thanks
    0

Goudvinken en putters

Ik heb putters en goudvinken in 1 voliere zitten (voorlopig).
    en deze wil ik een beetje rustig maken en vermaken.
    het rustig maken probeer ik door af en toe met wat lekkers in de voliere te gaan staan zodat ze er achter komen dat ik ze niets doe.

maar hoe kan ik ze een beetje bezig houden?
    en hoe kan ik ze nog meer rustig maken?

Het is natuurlijk te zien wat je wilt bereiken en precies bedoelt met rustig.
    Als je wil dat ze op je schouders komen zitten, dan moest je ze volgens mij met de hand opvoeden om dit te bereiken. En dan nog heb ik hier mijn twijfels over dat ze dat gaan doen.

Ik zou zeggen wees een geduldig persoon en doe voort zoals je bezig bent en wat vooral belangrijk is. Veel met de vogels bezig zijn.

Misschien iets leuks goudvinken zijn gek op zonnebloempitten. Leg op 1 zelfde plaats iedere dag een zonnebloempit per vogeltje (alle twee op dezelfde plek.) na een tijdje zullen ze dit door hebben en gaan ze naar het hoekje of plekje gaan als je aankomt wachtend op hun pitje, benut dit en ze zullen ze uit je hand komen eten na een tijdje

Misschien zijn er nog trucjes maar alvast succes.

Lid
    Thanks
    0
    thanks

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    331
    als jij zelf een rustig persoon bent, in de omgang met je vogels, dan zullen je vogels na verloop van tijd aan jou wennen, en worden ze ook rustig. echter als jij steeds in de voliere gaat staan, werkt dat niet. ze zijn te ver van jou vervreemd, om gezellig bij je te komen zitten. moet je ook niet willen, dat kan je wel doen met een parkietje, maar putters en in mindere mate goudvinken, zijn daar niet van gediend.

Forum Rechten