Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chinese dwergkwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • chinese dwergkwartels

    wanner eten jongen chinese dwergkwartels geen zand meer

  • #2
    Geen zand? Alle vogels eten zand/grit.
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

    Opmerking


    • #3
      Ik denk dat Rietvinkje bedoeld: Wanneer zien de jonge kwartels het zand niet meer als voer.

      Hier staat wat meer over:http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=484
      Groeten Michael

      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

      Opmerking


      • #4
        Als de jongen bij de ouders zitten zullen ze geen tot weinig zand gaan eten. De ouders laten dan wel zien wat eetbaar is.
        Als de jongen alleen zitten dan zal dat waarschijnlijk rond het moment zijn dat ze overzijn op zaad.
        Groeten,

        Arjan

        Opmerking


        • #5
          bedankt voor de informatie

          Opmerking


          • #6
            Of misschien ipv schelpenzand in de kooi, een dikke laag meel op de grond leggen, kunnen ze niets verkeerd eten en worden ze er nog sterker van ook
            http://dewittn17.skyrock.com/

            Opmerking


            • #7
              Hallo,
              Ik heb chinese dwergkwartels, ze leggen goed, maar er komen geen jonkjes van. Als ik de eieren laat liggen gaan ze er gewoon niet op broeden. Een keertje heeft er eentje ongeveer een weekje gebroed en toen was het afgelopen. Men heeft mij gezegd om kuiltjes te maken zodat ze dan denken dat het een nest is maar het heeft allemaal nietmogen baten. De ondergrond zijn wel houtsnippers. Ik heb een apart badje met wit zand om t baden, is dat misschien het probleem ?
              Groetjes,
              Peruchke

              Opmerking


              • #8
                Hallo Peruchke. Het kan natuurlijk een uit een hele reeks van redenen zijn waarom de kwartels de eitjes niet bebroeden.
                te jong
                te oud
                niet in broedconditie
                niet de juiste habitat
                en ga zo maar door.
                deze vogeltjes nemen wel graag een zand bad dus ik zou deel van de houtsnippers vervangen met wat wit zand. Hebben ze verder voldoende beschutting. Een dakpan op zijn kant of een grote bloempot op zijn kop met een inloopgat erin mischien? En een hen met een haantje is nog steeds de beste verhouding.

                Success ermee want een nestje met kwartel jongen is toch nog steeds een heeeeel groot plezier voor het oog.

                Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                Opmerking


                • #9
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11
                      Je hebt veel te veel kwartels.
                      Chinese dwergkwartels houw je het best per koppel ,als je er mee wilt kweken.

                      Opmerking


                      • #12
                        Dan kan ik misschien beter een koppeltje eruit halen en apart zetten. Is er verschil in de kweek bij witte of wildkleur: gaat de ene beter dan de andere?

                        Opmerking


                        • #13
                          is het misschien geen natuurbroed want dan gaat het ook meestal niet goed
                          gr monica

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door peruchke
                            Dan kan ik misschien beter een koppeltje eruit halen en apart zetten. Is er verschil in de kweek bij witte of wildkleur: gaat de ene beter dan de andere?

                            laat je niets wijsmaken hoor je kan gerust een haan met 2 hennen houden

                            al wie hier weer op gaat vitten zoek u een hobby

                            Opmerking


                            • #15

                              Opmerking

                              Working...
                              X