Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chinese dwergkwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16

    Opmerking


    • #17
      Mijn kwartel die vorig jaar eerst was beginnen broeden, maar het dan heeft opgegeven is een mutatie. Ze is bruin met een wit slabbetje. Dacht eerst dat het een mannetje was, maar ze legt wel degelijk eitjes.
      Vraag me af welke combinatie het meeste kans op slagen heeft: heb vier witte chinese dwergkwartels - twee haantjes, twee hennetjes; een wit chinees dwergkwartelhaantje deels wit met bruin rugje; een hennetje wildkleur en een zilverkleurig hennetje.
      Nu ik zo over nadenk: er lagen wel ontzettend veel eitjes in haar nest, waarschijnlijk kwamen de andere hennetjes hun eitjes erbij leggen en werd zo haar rust verstoord.
      Grts, Ilse

      Opmerking


      • #18

        Opmerking


        • #19

          Opmerking


          • #20
            zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

            Opmerking


            • #21
              De mazen zijn zo van die kleine vierkantjes van ongeveer een centimeter. Heb nog wel gaas liggen om een hor te maken, misschien toch maar van dat gaas op zetten ?
              Heb nu wel gezien dat alle kwartels op de eieren komen zitten. Kan ik de eitjes + koppel verplaatsen in een aparte bak ?
              Groetjes,
              Ilse

              Opmerking


              • #22
                zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                  Hallo Peruchke. Het kan natuurlijk een uit een hele reeks van redenen zijn waarom de kwartels de eitjes niet bebroeden.
                  te jong
                  te oud
                  niet in broedconditie
                  niet de juiste habitat
                  en ga zo maar door.
                  deze vogeltjes nemen wel graag een zand bad dus ik zou deel van de houtsnippers vervangen met wat wit zand. Hebben ze verder voldoende beschutting. Een dakpan op zijn kant of een grote bloempot op zijn kop met een inloopgat erin mischien? En een hen met een haantje is nog steeds de beste verhouding.

                  Success ermee want een nestje met kwartel jongen is toch nog steeds een heeeeel groot plezier voor het oog.

                  Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                  Opmerking


                  • #24
                    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                    Opmerking


                    • #25
                      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                      Opmerking


                      • #26
                        Wel, mijn vogelbadje is amper een centimeter of misschien anderhalve gevuld omdat ik al verhalen gehoord had van mensen dat hun vogels erin verdronken. Het is een emaille schaal die bevestigd is aan drie kettinkjes en die je zo aan een haakje kan ophangen.
                        Click image for larger version

Name:	Volière kanaries.JPG
Views:	1
Size:	37,8 KB
ID:	429378

                        Opmerking


                        • #27
                          Je kan die schaal gewoon op de grond zetten, dat die kwartel daar dood lag zal wel toeval geweest zijn, ze kon evengoed op de grond gelegen hebben
                          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door peruchke
                            Het is voor mij heel vreemd dat er een kwartel zo hoog zou vliegen, heb ze nog nooit zo hoog zien vliegen, maar hoe kan die er anders in geraakt zijn. Het was net of iemand ze erin had gelegd: pootjes in het water en het kopje aan de rand, heel vreemd.
                            Erg toegetakeld was echt wel hevig bloedend kopje, het leek of mijn kakariki er aan het eten was, maar kan ook zijn dat ze het net wilde verzorgen. Was in ieder geval een akelig beeld die kwartel helemaal ineengedoken en die kakariki die er met zijn bek aan zat te knabbelen
                            De kans lijkt mij zeer groot dat je zelf het antwoord al gegeven hebt.


                            mvg. Eelke

                            Opmerking


                            • #29

                              Opmerking


                              • #30
                                Een kwartel springt met gemak over een draad van 3 meter.
                                Als de kwartels opschrikken dan springen ze echt hoog, geloof me hier was er 1 uitgebroken die is over een draad van 2,5 m gesprongen 20 meter ver en dan nog over een muur van meer dan 2.5 meter in 1 keer
                                zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                                Opmerking

                                Working...
                                X