Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Kweken met blinde dieren

Super Moderator ele's Avatar
    Thanks
    11

Kweken met blinde dieren

Voor een onderzoekje van mij vraag ik mij af of er iemand is (of weet hebben van iemand) die gekweekt heeft met dieren welke blind zijn / waren aan 2 ogen of iemand kennen die met blinde dieren heeft gekweekt.
    Kweken met 2 blinde dieren lijkt me lastig, maar wel zou ik graag willen weten of dan het mannelijke of het vrouwelijke dier blind was.

mvg Eelke

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    7
    Als je met twee blinde dieren kweekt zijn zijn zowel mannetje als vrouwtje blind

mvg eddie

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96

een oog koning

Hoi Eelke.
    Ik heb hier in West Australie een vriend die gekweekt heeft met een blinde vogel. Het gaat hier over een Crimson finch. De hen was totaal blind maar zolang er niets in de voliere werd veranderd kon ze haar weg goed volgen en wist de voederbak best te vinden.Ik bracht deze vriend een bezoek in Mei van dit jaar en verbleef drie dagen binnen zijn voliere terwijl Gary op zijn werk zat.
    Sinds ons rondreizen hier in WA heb ik van Gary een e mailtje mogen ontvangen om me mede te delen dat de Crimsons 5 jongen op stok hebben gebracht.
    Verder had mijn vriend ook een Bichenow die niet van de grond af kon komen. door het onder 45 graden plaatsen van Tea tree achter in de voliere
    kon deze vogel wel in haar nestkastje komen en heeft ook 4 jongen op stok gebracht.
    Ik had al gedacht dit eertijds, na mijn thuiskomst, te vermelden op het forum, maar gezien jij dit nu aanhaalt hier is de ervaring van een van mijn vrienden.
    Zo zie je maar, een blinde vink is beter dan een slavink.

Groet, Kees, bijna in Wyndham, West Australie

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Hallo Kees,

Heel mooi verhaal, is er al iets bekent of 1 of enkele van de jongen ook nu blind zijn van de Crimson Finch, daar ben ik benieuwd naar of het erfelijk is.

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96
    Hi Michael.
    Ik zit een beetje uit de buurt maar zal hem over een paar weken op mijn terug reis bellen en informeren.

Groet, Kees.

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Ok dank, fijne tijd nog tijdens de reis

Er heeft ooit een artikel in onze vogels gestaan over een splendidparkiet (pop) die blind was, maar in een aangepast voliere wel een nest heeft groot gebracht. Of de jongen blind waren, weet ik niet meer.

Super Moderator ele's Avatar
    Thanks
    11
    http://www.solg.nl/data/userfiles/fi...%20academy.pdf

Enkele steekwoorden uit dit onderzoek over licht:
    Ritme, golfbewegingen, seizoenen, biologische sensoren, staafjes + kegeltjes + ganglioncellen, ziekten, lichttherapie, Alzheimer.

Vooral de gegevens uit o.a. dit stukje over waarneming (wel of niet bewust) en het niet kunnen waarnemen hebben mij destijds aangezet om dit iet wat vreemde topic te openen.

mvg.

Stamgast
    Thanks
    96
    Ik ben blijven steken op Alzheimer

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Senior lid
    Thanks
    0

of korsakov ?

grt hans.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten