Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Gedrag valkparkiet

Junior lid
    Thanks
    0

Gedrag valkparkiet

Hey kenners!!

ik zit met een vraagje..
    Wij hebben sinds gisteren een handtamme valkparkiet gekocht.. Deze zit hier bij ons buiten in de voliere, maar halen hem wel binnen enzo om ermee bezig te zijn.. Als we in de voliere gaan komt hij meteen aangevlogen om naar ons te komen.. Nu heb ik 2 vragen:

1. Waarom komt de parkiet liever naar mij dan naar mijn vriendin? Kan dit te maken hebben met dat ze door een man is grootgetrokken met de hand ofzo?

2. Als hij mensen ziet (inclusief mij en mijn vriendin) begint hij zo raar te krijsen, zoals bijvoorbeeld een storing op de radio (om het met iets te vergelijken), echt raar.. Waarom zou hij dit doen? Wil dit iets zeggen?

Groetjes Matthieu

Stamgast jeffrey rahoens's Avatar
    Thanks
    1
    Misschien wil hij je aandacht trekken en aandacht krijgen? Het zou inderdaad kunnen dat het door het grootbrengen door een man is, dat is namalijk ook zo bij mijn tamme en die is ook liever bij mij en mijn oom dan bij mijn tante
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel

Junior lid
    Thanks
    0
    Maar als je hem aandacht geeft blijft hij het doen..

Senior lid rudie's Avatar
    Thanks
    0
    hij is dan gewoon blij om zo te zeggen en miss is je valkparkiet een pop en voelt die zich beter mij mannen

ik heb een tamme duif is een duivin(vrouwtje)ik ben een jongen die komt alleen maar naar mij en niet naar me moeder, ookal zet ik hem op me moeders schouder vliegt die toch weer naar mij

als ik fout heb hoor ik graag
    Neem Gerust een kijkje op mijn site

http://rkarssenvogels.123website.nl

Junior lid
    Thanks
    0
    De persoon waar ik de valk kocht dacht dat het een man was.. maar ik ga morgen van alles eens foto's maken.. en deze posten.. Zo kan iemand mij hierbij helpen..

Deze valk is erg op mensen gericht, hij/zei heeft gewoon een klik met jou.
    Het schreeuwen/krassen wat deze valk doet is inderdaad niets meer als aandacht vragen omdat je in de buurt komt.
    Het kan ook zomaar zijn dat hij met de pap is groot gebracht en dat hij de mens ziet als voedingsbron en door het geschreeuw/gekrijs om voeding probeert te bedelen.

Ik heb zelf hier een pop die wegens omstandigheden vanaf 4 weken met de pap groot gebracht is en deze is super tam naar mij toe en niet naar mijn man ondanks dat we deze pop samen deden voeden.
    Dus geslacht zegt niet zoveel, soms wel soms niet....

Ben erg benieuwd naar de foto's

Groetjes Larissa

Forum Rechten