Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mais

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mais

    Nu staan de velden vol met mais.
    Ik heb een paar kolven geplukt en in schijven gesneden de pitten zijn nog zacht en mijn tropen vogels vinden het heerlijk, wat is de voedings waarde hiervan?
    Heeft iemand hier ervaring mee

  • #2
    100 gram = 373 Kcal (1556.6 Kj), koolhydraten 71 %, water 10 %, eiwitten 11 %, vet 5 %, ruwe celstof 1.5 %. En veel zetmeel

    Schijnt er goed je gele vogels mee op te kunnen kleuren.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

      Opmerking


      • #4
        tsjoep...

        Mais
        Nu staan de velden vol met mais.
        Ik heb een paar kolven geplukt en in schijven gesneden
        De eigenaar van het perceel weet precies welk soort mais, met welke eigenschappen er op het veld staat. Ik zou hem dezelfde vraagstelling eens voorleggen...

        Groet,

        Rob.

        Opmerking


        • #5
          Kan je meteen even afrekenen van de meegenomen kolfen
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door populier
            Kan je meteen even afrekenen van de meegenomen kolfen
            En vraag dan ook even of de zaak bespoten is, het zou jammer zijn als je vogels er ziek van worden...

            gr
            Hans.
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              als het beroepsmatig geteeld word, word er helaas maar al te vaak bestrijdings middel gebruikt. om per hectare gewas een zo groot mogelijke opbrengst te verkrijgen. wel logies eigenlijk, als ik boer was, deed ik het ook denk ik. maar voor je tere vogels is het funest.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                En vraag dan ook even of de zaak bespoten is, het zou jammer zijn als je vogels er ziek van worden...

                gr
                Hans.
                Wie niks doet, maakt ook geen fouten.

                Opmerking


                • #9
                  goed idee dat mais! haha inderdaad denk niet dat er nog een sproei machine door heen rijdt.

                  nu we het er toch over hebben? waar krijg je je vogels nog meer mooi groen of geel mee? heb namelijk kanaries die groen zwart zijn , ik wil kijken of ik ze nog groener kan krijgen aangezien ze nog in de rui zijn.

                  groetjes!

                  Opmerking


                  • #10
                    Bruidssluier is goed voor zwart/gele kanarie,s en niet in de zon.

                    mvg eddie

                    Opmerking


                    • #11
                      hoe bedoel je niet in de zon?

                      anders worden ze bruin bedoel je natuurlijk

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey siemerink
                        hoe bedoel je niet in de zon?

                        anders worden ze bruin bedoel je natuurlijk
                        Nee,de veren bleken op,vergelijk maar met blonde mensen die zijn na een goed vacantie ook veel blonder.
                        Mvg,
                        Kingfisher.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door girlits
                          Bruidssluier is goed voor zwart/gele kanarie,s en niet in de zon.

                          mvg eddie
                          Eddie,dat heeft toch alleen betrekking op de poten en snavel of heb ik dat verkeerd,dat ze donkerder/zwarter worden en niet op de kleur?

                          Ik voer het al tijden aan mijn wilde kanaries op aanraden van een collegakweker en de poten zijn inmiddels een stuk donkerder wat bij mij altijd een probleem was omdat ik binnen kweek.
                          Mvg,
                          Kingfisher.

                          Opmerking


                          • #14
                            groeit die bruisluier in de natuur of kun je hem ergens kopen?

                            Opmerking


                            • #15
                              Of het ook op de bevedering werkt zou ik niet weten maar als poten en snavel donkerder worden en de vogel niet opbleekt ziet hij er mooier uit.
                              Kunt er mischien tagetes of geel intensief bij geven wat het geel in de bevedering iets ophaalt,dit versterkt nl de vetstofkleuren.
                              Moet ook redelijk intensief kweken,oppassen voor teveel schimmel.
                              Bruidssluier is een klimplant die je gewoon over de voliere of in de voliere kunt laten groeien.Als je hem in de voliere zet,de basis achter gaas zodat hij niet helemaal wordt opgevreten.
                              Tagetes wordt gemaakt van het afrikaantje<tuinplant> deze kun je ook voeren,groen/bloemen/zaad.

                              mvg eddie

                              Opmerking

                              Working...
                              X