Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 39 van de 39

Onderwerp: Mais

Senior lid tome's Avatar
    Thanks
    4
    Wat ik altijd doe is de maïs pakken van de grond als er gehakseld is. De kolf is altijd beschermt door het blad en de boer vind het niet erg omdat de maïs toch al geoogst is. Eerst ga we kijken hoever de korrel gerijpt is. Dit kun je doen om het doormidden te snijden. Als het zetmeel binnen in hard is gaan we de rest van de kolf pellen, deze vermalen we in een molentje, deze plet en korrelt de korrel tot fijne maïsmeel. Dit verstrek ik af en toe aan de vogels en dat vinden ze geweldig lekker! Maïsmeel is ook te krijgen bij veevoederbedrijven. Maar zelf maken kan ook

Hou je er rekening mee dat mais bespoten kan worden,zou oppassen.
    Mvg,
    Kingfisher.

Senior lid
    Thanks
    23
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
    Hou je er rekening mee dat mais bespoten kan worden,zou oppassen.
    Veel mais wordt opgekuild als voer voor de koeien in de wintermaanden. Zal er dan niet zoveel mogelijk zonder gif gespoten worden, of met gif dat door weer en wind weer vervlogen is tegen de tijd dat de mais rijp is?

groetjes fons

Misschien wel,maar weet jij het verschil tussen voedermais en consumptiemais?
    Ik niet.
    Mvg,
    Kingfisher.

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96
    "Misschien wel,maar weet jij het verschil tussen voedermais en consumptiemais?
    Ik niet".

Ik wel. Gewoon even proeven dan weet je het meteen Bob.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

Senior lid
    Thanks
    23
    @ kingfisher,
    Zal ik in september van 2 verschillende velden een kolf opsturen?

groetjes fons

Ja,dan weet ik het ook,zeker met een beetje gesmolten boter erover.

Maar zonder dollen,kun je het ook op het zicht zien want dat weet ik dus niet.
    Mvg,
    Kingfisher.

Senior lid
    Thanks
    23
    Helaas weet ik het verschil niet, maar na de leuke reactie van Kees kon ik me niet inhouden.

groetjes fons

Senior lid tome's Avatar
    Thanks
    4
    Het gif wat gebruikt wordt op de velden is in het begin aangebracht op de planten, in eindstadium zie je er weinig van terug, men voert het ook aan het melkvee en hoe vaak gebeurt wel niet dat er duiven of kraaien bij de kuilen zitten maïs te eten, en dan na te gaan dat eenmaal in de kuil bespoten wordt met zuur voor betere houdbaarheid. Het gif wat op de maïs wordt gespoten is behoorlijk uitgebalanceerd, het komt zelf voor dat het gif over de nesten van kievitten wordt gespoten onbewust, dit kan geen kwaad voor het broedproces. Maar ik geef je geen ongelijk het is altijd blijven opletten wat men gebruikt.

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Forum Rechten