Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Mechelse koekoek

Junior lid
    Thanks
    0

Mechelse koekoek

Dag iedereen,

Ik zou binnenkort graag Mechelse Koekoeken gaan houden. Het zijn prachtige sierkippen en dan nog eens afkomstig uit de streek waar ik woon.
    Ik heb reeds verschillende overdekte rennen. Ik zou deze Mechelse Koekoek willen houden in de ren waar één koppel goudfazanten in zit. Gaat dit of zal dit voor problemen zorgen (in de paartijd). Een mechelse koekoek is van nature een zeer rustig en mak dier en de goudfazant is nu ook niet de agressiefste soort dus ik verwacht weinig moeilijkheden. Of vergis ik mij?

Kan ik een koppel (haan - hen) van de mechelse koekoek houden of liefst meerdere hennen bij een haan?

Deze overdekte ren heeft een "L-vorm". De smalste kant is ongeveer 1,5m op 5m. De breedste kant is ca. 3m op 3m. Is dit te klein voor de combinatie Mechelse koekoek - goudfazant of niet?

Graag een antwoord op mijn vraagjes.

Groetjes,

Kwarteltje.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwarteltje Bekijk Bericht
    Dag iedereen,

Ik zou binnenkort graag Mechelse Koekoeken gaan houden. Het zijn prachtige sierkippen en dan nog eens afkomstig uit de streek waar ik woon.
    Ik heb reeds verschillende overdekte rennen. Ik zou deze Mechelse Koekoek willen houden in de ren waar één koppel goudfazanten in zit. Gaat dit of zal dit voor problemen zorgen (in de paartijd). Een mechelse koekoek is van nature een zeer rustig en mak dier en de goudfazant is nu ook niet de agressiefste soort dus ik verwacht weinig moeilijkheden. Of vergis ik mij?

Kan ik een koppel (haan - hen) van de mechelse koekoek houden of liefst meerdere hennen bij een haan?

Deze overdekte ren heeft een "L-vorm". De smalste kant is ongeveer 1,5m op 5m. De breedste kant is ca. 3m op 3m. Is dit te klein voor de combinatie Mechelse koekoek - goudfazant of niet?

Graag een antwoord op mijn vraagjes.

Groetjes,

Kwarteltje.
    ja hoor dat kan je doen maar blijf opletten als je goudfazanthennen broeds worden ka de haan nog wel eens erg fel worden.

maar ging vroeger bij mij ook goed goudfazant met drethse bolstaarten
    met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

Stamgast jeffrey rahoens's Avatar
    Thanks
    1
    Als je een haan zet moet je toch wel minstens 2 hennen nemen, anders wordt zij alleen gepaard en als je er 2 of meer hebt wordt het paren verdeeld
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel

Forum Rechten