Mededeling

Collapse
No announcement yet.

half broed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • half broed

    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

  • #2
    Dat is wel jammer,ook ik heb zondag en gister een kwartel jong
    weggegooid,maar dat was om een andere rede.
    Ze zijn zo leuk als ze de kans krijgen om rond te lopen
    als ze net geboren zijn.

    Maar denk ik dat idd bij jou als ze er niet meer opzit
    dat je de eitjes beter kunt rapen,want dan zal het toch niks meer
    worden (wel jammer) :-(

    Opmerking


    • #3
      Ja het was wel een interessant gezicht hoor, om zo'n half ontwikkeld jong eens te zien... maar nu liggen er meer eitjes buiten het nestje... erg balen.

      toch zijn ze nu verder dan de vorige keer.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
        Ja het was wel een interessant gezicht hoor, om zo'n half ontwikkeld jong eens te zien... maar nu liggen er meer eitjes buiten het nestje... erg balen.

        toch zijn ze nu verder dan de vorige keer.
        de meeste kwartels komen tegenwoordig uit de broedmaschiene en daardoor is het natuurlijk broed en jong opvoed gedrach weg.
        de meeste zullen nooit zelf gaan broeden en enkele doen soms een poging.
        de inprenting van de ouders is er dan niet meer.
        met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

        Opmerking


        • #5
          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
            de meeste kwartels komen tegenwoordig uit de broedmaschiene en daardoor is het natuurlijk broed en jong opvoed gedrach weg.
            de meeste zullen nooit zelf gaan broeden en enkele doen soms een poging.
            de inprenting van de ouders is er dan niet meer.
            Ja dat zei mijn vriendin van wie ik ze heb ook al. Dus maar beter voortaan de eieren weg halen? Ik had een paar weken terug eieren van dit koppel aan mijn vreindin gegeven. Daar was ook niets uit gekomen. Mischien had ik deze eieren beter aan haar kunnen egven. Ik heb de andere eitjes ook weg gehaald, 1 brak open (in mijn hand, getver!) en daar zat alle rood naar 1 kant, de rest was leeg en in het rood meende ik ook niets van een jong te zien... brrr.

            En.... wat heeft dit met mijn kwartels te maken dan?
            Ik laat de kwartels eigenlijk nooit broeden, ik heb ze niet voor de fok. Maar de oppas had niet onder de bloempot gekeken of daar ook eieren lagen. En wij waren 2 weken op vakantie, dus is de hen gaan broeden.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #7
              Das best lastig, maar je kan ze natuurlijk niets verwijten, heel leuk trouwens dat je iemand weet die 2 weken voor jouw vogels wilt zorgen
              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                Das best lastig, maar je kan ze natuurlijk niets verwijten, heel leuk trouwens dat je iemand weet die 2 weken voor jouw vogels wilt zorgen
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

                Opmerking


                • #9
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                  Opmerking


                  • #10
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking


                    • #11
                      Nestmateriaal?

                      Sorry hoor, wist dit helaas niet, moet het even door hebben, haha!

                      Opmerking


                      • #12
                        ....wat moet deze vraag in dit topic??? maak even een eigen topic, want dit topic is al een hele tijd niet meer gelezen en je vraag heeft er weinig mee te maken.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

                        Opmerking


                        • #13
                          Misschien dat je hem een antwoord zou kunnen geven op zijn vraag of hem helpen / uitleggen hoe een nieuw topic aan te maken?

                          mvg. Eelke

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik heb geen idee of je turf kunt gebruiken, dus ik kan daar geen antwoord op geven.
                            het is erg vruchtbaar voor plantengroei en het brandt goed. Meer weet ik er niet van.

                            En hoe je een topic start; even heel goed kijken op de begin pagina. daar staat een knop: nieuw onderwerp.

                            Altijd eerst even goed onderzoeken, voor je ergens aan begint, dan wijst het zich vanzelf.
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

                            Opmerking

                            Working...
                            X