Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chia zaad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Chia zaad

    Waar kan ik in de omgeving van Amersfoot Chia zaad
    en Knaulgras /Kropaar kopen .
    En tegen welke prijs?
    groet Joekie

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door joekie
    Waar kan ik in de omgeving van Amersfoot Chia zaad
    en Knaulgras /Kropaar kopen .
    En tegen welke prijs?
    groet Joekie
    Gewoon via internet bestellen als je het bij jou in de buurt niet kan vinden is wel zo makkelijk.
    Wel iets duurder ivm verzendkosten maar dan desnoods ander voer erbij bestellen zodat het wat voordeliger uitkomt.
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Deze zaden zijn via internet te bestellen. Ik ga geen reclame maken, maar via mijn blog kom je er wel. Met Chia zaden moet je zeker uitkijken qua prijs. Er worden schandalig hoge prijzen gerekend bij sommige winkels terwijl het Chia zaad in Nederland allemaal van dezelfde kweker afkomt!

      Opmerking


      • #4
        Origineel gepost door joekie

        Waar kan ik in de omgeving van Amersfoot Chia zaad
        en Knaulgras /Kropaar kopen .
        En tegen welke prijs?
        groet Joekie

        Gewoon via internet bestellen als je het bij jou in de buurt niet kan vinden is wel zo makkelijk.
        Wel iets duurder ivm verzendkosten maar dan desnoods ander voer erbij bestellen zodat het wat voordeliger uitkomt.
        __________________
        Mvg,
        Kingfisher.
        Cini or no cini that's not the question at all


        Dat chia-zaad via internet te koop is,dat is dus reeds ca.1/2 jaar geleden gemeld door kingfisher.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          antoni wat is je punt? en wat doen die zaden eigenlijk?

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
            antoni wat is je punt? en wat doen die zaden eigenlijk?
            Zo zonder reclame voor wie dan ook.

            Veelzijdig zaadje met bijzondere voedingswaarde

            Chia bevat niet minder dan 23% meervoudige vetzuren waarvan 18% linolzuur en is daarmee het zaad met het hoogste gehalte aan omega-3 vetzuren. Omega-3 vetzuren zijn essentiele vetzuren die voor mens en dier van levensbelang zijn. Wanneer men een handvol chiazaad in een glas water mengt, zal het water na enige minuten met een pectineachtige slijm gevuld zijn. Deze slijmstoffen hebben een positieve werking op het stofwisselingsproces. Ze binden het twaalfvoudige van hun eigengewicht aan water. Bij stofwisselingstoornissen wordt snel de kwaliteit en samenstelling van de uitwerpselen verbeterd. Deze mucopolysacchariden vormen ook een soort lijmlaag op de darmwand zodat ziekte veroorzakende bacterien weinig schade kunnen veroorzaken en het herstel van het darmslijmvlies bij darminfecties bevorderd wordt.
            Verder heeft chia een goede basis aan hoogwaardige eiwitten met een heel goed aminozurenpatroon. Daarnaast is chia ook rijk aan mineraalstoffen o.a. 0,65% calcium. Ook een belangrijk gegeven is dat chia een veel aangenamere smaak heeft dan lijnzaad. Het wordt beter gegeten door de vogels uit gebieden in Midden-Amerika, een plek waar nogal wat Amerikaanse soorten voorkomen.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              Chia zaad is zeker een veelzijdig zaadje zeker door het omega-3 wat in geen enkel zaad zit, maar niet elke vogel eet het.

              Dus qua prijs zou ik beginnen met een klein zakje, eerst kijken of het opgenomen wordt, en dan eventueel later meer bij bestellen/halen.

              Het is ook een erg vet zaadje, voor vogels in de buitenvoliere op dit moment geen probleem, maar voor vogels binnen in broedkooien niet te veel/vaak geven.
              Groeten Michael

              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door populier
                Chia zaad is zeker een veelzijdig zaadje zeker door het omega-3 wat in geen enkel zaad zit, maar niet elke vogel eet het.

                Dus qua prijs zou ik beginnen met een klein zakje, eerst kijken of het opgenomen wordt, en dan eventueel later meer bij bestellen/halen.

                Het is ook een erg vet zaadje, voor vogels in de buitenvoliere op dit moment geen probleem, maar voor vogels binnen in broedkooien niet te veel/vaak geven.
                geef je dat aan je top vogels ?.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door medaar
                  geef je dat aan je top vogels ?.
                  Ja al mijn top vogels krijgen het, maar de mindere ook hoor

                  Maar wat ik al zei niet elke vogel(soort) eet het.

                  Destijds mijn mozambiqueen, kapoetsen waren er gek op.

                  Maar mijn huidige vogelbestand (Paapjes achtige) krijg ik totaal niet aan dit zaad.
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                    Zo zonder reclame voor wie dan ook.

                    Veelzijdig zaadje met bijzondere voedingswaarde

                    Chia bevat niet minder dan 23% meervoudige vetzuren waarvan 18% linolzuur en is daarmee het zaad met het hoogste gehalte aan omega-3 vetzuren. Omega-3 vetzuren zijn essentiele vetzuren die voor mens en dier van levensbelang zijn. Wanneer men een handvol chiazaad in een glas water mengt, zal het water na enige minuten met een pectineachtige slijm gevuld zijn. Deze slijmstoffen hebben een positieve werking op het stofwisselingsproces. Ze binden het twaalfvoudige van hun eigengewicht aan water. Bij stofwisselingstoornissen wordt snel de kwaliteit en samenstelling van de uitwerpselen verbeterd. Deze mucopolysacchariden vormen ook een soort lijmlaag op de darmwand zodat ziekte veroorzakende bacterien weinig schade kunnen veroorzaken en het herstel van het darmslijmvlies bij darminfecties bevorderd wordt.
                    Verder heeft chia een goede basis aan hoogwaardige eiwitten met een heel goed aminozurenpatroon. Daarnaast is chia ook rijk aan mineraalstoffen o.a. 0,65% calcium. Ook een belangrijk gegeven is dat chia een veel aangenamere smaak heeft dan lijnzaad. Het wordt beter gegeten door de vogels uit gebieden in Midden-Amerika, een plek waar nogal wat Amerikaanse soorten voorkomen.
                    ik snap nu je punt

                    maar opzich dus wel een interessant zaadje. ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit van gehoord had.

                    Opmerking

                    Working...
                    X