Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedkooi | 240 |160 | 80 Cm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #61
    hoii peer, ik heb je een pm gestuurd maar weet niet of die goed is aangekomen, was voor mij ook de eerste keer.

    Maar ik had een vraag of je ook een tekening hebt voor broedkooien van 60 breed en dan 6 naast elkaar.

    Bij voorbaat dank marc

    Opmerking


    • #62
      kooi 600 mm

      Hi Marc,

      dank voor jouw PM, ik heb h'm idd gelezen. Helaas ben ik een groot deel van mijn tekenwerk kwijt door 'onvoorziene' omstandigheden. Maar moet toch wel weer een reden zijn om de draad weer opnieuw op te pakken.

      Mijn voorstel;

      Ik begrijp dat het gaat om een wand van 3800 mm, de hoogte mij nog onbekend, breedte kooien 600, door middel van schuiven kan er dan een 'vlucht' ontstaan, 3 of 4 lagen boven elkaar.

      1. voorstel; open nieuw topic met de antwoorden - vragen voor kooi 600 mm, da's makkelijk voor de zoekfunctie in de toekomst.
      2. even de volgende zaken erbij vermelden.
      - hoogte kooien (waar je aan zit te denken)
      - eventueel materiaal dikte
      3. ik zal e.e.a. voor je uittekenen en in topic zetten.

      Peer

      Opmerking


      • #63
        aanvulling....

        nog ter aanvulling;

        1. hoe wil je het front bevestigen, heb je hier over nagedacht?
        2. wil je gaan werken met of zonder lade en eventueel met een morsgoot?


        Peer


        n.b. of topic Ele?.....knopje aanpassen is dit gewijzigd ....nog maar 1 uur mogelijk?, of heb ik aankondiging hiervan gemist?

        Opmerking


        • #64
          dank je en zal even een nieuw topic aanmaken

          Opmerking


          • #65
            Ik zit al enkele weken te broeden op een plan om een nieuwe kweekstelling te maken.
            Tot mijn grote vreugde kwam ik dit topic tegen.
            Prachtige tekeningen waar ik echt wat mee kan doen.
            Toch zit ik nog met enkele vragen:

            Hoe zorg ik ervoor dat de tussenschotten op z'n plaats blijven zitten?
            Vooraan zitten ze tussen de tralies maar ze dienen toch op z'n minst aan de achterwand ergens tussen te klemmen of niet?
            Zelf had ik gedacht aan een extra u-profiel waar de tussenwand in schuift?

            Over het al dan niet gebruiken van een zandlade twijfel ik ook nog.
            Is er iemand die deze plannen al in de praktijk heeft omgezet?
            Wat zijn uw bevindingen?
            Zonder lade ben je verplicht om karton of papier te gebruiken om de bodem ietwat te beschermen. Misschien is het een idee om plexiglas platen op de bodem te leggen? Deze zijn makkelijk af te wassen en kan je dus telkens opnieuw gebruiken.
            Iemand een ander idee?

            De morsgoot lijkt me wel functioneel maar door de manier van bevestigen betwijfel ik of ze wel stevig blijven zitten?

            Opmerking


            • #66
              Plexiglas platen zijn te glad voor de vogels,glijden ze op weg en vrij kostbaar.
              Of je moet een bodemrooster gebruiken maar dat is ieder zijn keuze,niet de mijne overigens maar goed dat terzijde.

              Noem mij maar ouderwets maar ik ga nog steeds voor de zandlades.
              Mvg,
              Kingfisher.

              Opmerking

              Working...
              X