Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 67

Onderwerp: Broedkooi | 240 |160 | 80 Cm

Iedere keer papier op maat maken,
    is dat niet vervelend ?

.
    GR:RAY

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Lijkt mij ook alleen maar gehannes zonder lades.

En een kennis kweker is ook een cuba man via de stofzuiger kwijt geraakt, dat lijkt me niet fijn om mee te maken.

Stamgast Antoni Hopmann's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ray Bekijk Bericht
    is dat niet vervelend ?

.
    Gewoon golfkarton,Ray.
    Knipt heel eenvoudig.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Stamgast Antoni Hopmann's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
    Lijkt mij ook alleen maar gehannes zonder lades.

En een kennis kweker is ook een cuba man via de stofzuiger kwijt geraakt, dat lijkt me niet fijn om mee te maken.
    Ik vind het gehannes met zandladen.
    Eeerst de zandladen afkrabben en dan nog eens de ruimte
    stofzuigen.
    Wel altijd even het juiste mondstuk gebruiken anders zuig je idd.
    behalve vuil ook evt.vogels op die op de bodem zitten.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Stamgast
    Thanks
    26
    hallo,

bij kunststof materiaal is golfkarton het meest aangewezene, bij zulk materiaal moet men zorgen voor ventilatie tussen kunststof plaat en de rest, nooit rechtsteeks, volledig contact, kans condensatie, schimmel is zeer groot zonder ventilatie,

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ray Bekijk Bericht
    is dat niet vervelend ?

.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Josly Bekijk Bericht
    hallo,

bij kunststof materiaal is golfkarton het meest aangewezene, bij zulk materiaal moet men zorgen voor ventilatie tussen kunststof plaat en de rest, nooit rechtsteeks, volledig contact, kans condensatie, schimmel is zeer groot zonder ventilatie,
    Is dus tegenwoordig ook dit papier voor in de handel; diverse maten verkrijgbaar, bijvoorbeeld 38*38 cm, per 500 vel € 22,00 = 0,044 cent per stuk dus.

Peer
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails absorberend papier.jpg  

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

rekensom

In de kooi die ik heb getekend met een lengte van 250 cm, zit aan de achterzijde (boven en onder) en aan de twee zijzijdes een naad. Da's dus respectievelijk 240+240+120+120 cm = 720 cm aan naad-kier.
    Indien er met vaste wanden gewerkt wordt om de 80 cm, komt daar aan naad nog eens 240 cm *3 = 720 cm bij.
    Met andere woorden, 3 tussenwanden is net zoveel 'naad-kier' als de gehele kooi 3 sectie's van 800 mm. Reden dus voor maximaal gebruik van flexibele wanden die snel te verwisselen zijn, schoon te maken etc.

Lade's

Voor wat betreft de lades, indien niet van kunststof zijn ook dit natuurlijk uitstekende verstop plaatsen voor bloedluis, c.q. plaatsen om eitjes te leggen.
    Ik ben ook zeker nog niet helemaal overtuigd van het hebben van geen lades....belangrijkste overweging voor mij hierin is of het makkelijk is het papier weg te nemen met zand erop, en ook het zand aan te brengen. Vandaar dat ik twijfel om kunststof 'dienbladen' te gaan gebruiken.
    Sowieso wil ik persé zand, wellicht niet zo rijkelijk als nu, maar wil de vogels dit niet onthouden.

stofzuigen

Ik gebruik het platte mondstuk, nu, terwijl ik ook lades heb. Altijd bij het verschonen van de lades zuig ik ook de bodem. Indien je het niet vertrouwd kun je eventueel 2 'spijltjes' maken in het mondstuk.

Peer

Senior lid Antoine1's Avatar
    Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann Bekijk Bericht
    Gewoon golfkarton,Ray.
    Knipt heel eenvoudig.
    Zelf gebruik ik ook golfkarton,maar denk er ook aan om eens met kunststof bladen of kommen te gebruiken.Verder vind ik de kooien die peerm hier tekend fantastisch,die heeft me weer doen nadenken.Wat kan deze hobby toch verslavend zijn.

Ik gebruik gewoon een zachte schildersborstel(wordt gebruikt na het schuren om overtollig stof weg te vegen)om de kooien leeg te vegen.

Vogels wennen hier ook gauw aan en ik krab inderdaad de lades schoon en sop ze daarna uit evenals de wanden die ik gelijk meeneem.

Teveel werk? Ach hoort ook bij het vogels houden anders moet je er niet aan beginnen of minder vogels houden.
    Maar een ieder moet doen wat hem/haar het beste lijkt
    Mvg,
    Kingfisher.

Super Moderator ele's Avatar
    Thanks
    11
    Het gevaar van zand is dat een vogel die niet lekker is er al snel van zal gaan eten.
    Dit heeft geen positief effect op zijn gezondheid.
    Als tussenoplossing heb ik gekozen voor:
    Geen lades, deelbare kooien, krantje op de bodem met een mengseltje van grit, kiezel, klei, en een beetje zand.
    Deelbare kooien vergemakkelijken het schoonmaken, de vogels kunnen zeer gemakkelijk voor een korte periode, welke nodig is voor de schoonmaak, in de ene helft worden gedaan en voor het andere gedeelte dus ff wisselen.
    Kunststof of hout (geschilderd) maakte voor de mijten die ik heb leren kennen geen verschil.

Lades heb ik leren kennen als lastig controleerbare plekken i.v.m. bloedmijt.
    Ook zie ik ze nu als extra schoonmaakwerk.
    Een opstaande rand onder de fronten welke dicht is zodat er minder rommel buiten de kooi valt heb ik nog wel.

Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten