Pagina 2 van de 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 67

Onderwerp: Broedkooi | 240 |160 | 80 Cm

Lid
    Thanks
    0
    Hallo Peer,

Knap ontwerp en tekeningen !
    Vraag me alleen af waarom je geen mestlade meer gebruikt ?
    Is toch veel simpeler om het boeltje proper te houden en proper te maken...
    Oscar

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    5

meningen verdeeld......

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oscar Bekijk Bericht
    Hallo Peer,

Knap ontwerp en tekeningen !
    Vraag me alleen af waarom je geen mestlade meer gebruikt ?
    Is toch veel simpeler om het boeltje proper te houden en proper te maken...
    Oorspronkelijk was ik ook voorstander van lades......sterker nog....ik heb ze ook gewoon.
    Aangezien een mens nooit te oud is om te leren....heb ik mijn oren en ogen de aflopen tijd ook goed te luisteren gelegd en ik kom toch langzaam tot de conclusie dat aan het niet hebben van lades toch zeker voordelen te behalen zijn.

1. minder materiaal, dus minder kieren i.s.m. bloedluis
    2. schoonmaak....klep open...stofzuiger erin ....nieuw papier ....beetje zand en klaar
    3. flexibel
    4. minder schoonmaken

Moet toegeven dat er nog steeds een bepaalde scepsis wel is bij mij maar die wordt overvleugeld door het feit dat ik altijd zou kiezen voor een lade die als het ware in de kooi zit, dus zonder een frontje. De klep zorgt er voor dat je bij het schoonmaken altijd een afgesloten kooi hebt....en je kunt dus kiezen om de lade er wel in te plaatsen of om deze te vervangen voor een golfkarton met zandlaagje.
    In mijn nieuwe kooien....voor komend jaar ga ik dan ook zeker voor het klepsysteem met daarin of zogenaamde ' dienbladlades'. Ik denk erover om deze overigens zelf te gaan maken uit forex (kunststof) maar je kunt ze natuurlijk ook gewoon kopen; zie link.

http://www.birdshopeindhoven.nl/nieuw.php

Peer

Senior lid
    Thanks
    0

dienbladlades

Hoi peer;

toevallig ken je niet zo'n adres in belgie want Eindhoven is ongeveer 1u30 rijden vanuit Gent. Lijkt me vrij interessant die lades en de prijs, bijna voor niets

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Staat ook op de site:Wij verzorgen ook uw verzending volgens de voorwaarden van TNT post.

Misschien de moeite waard.

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
    Staat ook op de site:Wij verzorgen ook uw verzenden volgens de voorwaarden van TNT post.

Misschien de moeite waard.
    Misschien eens een berichtje sturen ivm de maten en wat de totale kostprijs is ed
    Ik zie eigenlijk nogal graag eerst de koopwaar alvorens de aankoop te doen.

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    5

binnenkort....

Ik ga binnenkort daar eens kijken....ben nog niet eerder geweest en wil zelf ook e.e.a. (ook andere producten) beoordelen.

Peer

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    5

beetje geklust......

Senior lid
    Thanks
    0

Wederom knap van je peer, alleen ik stel mij de vraag en dit zeker omdat jezelf al naar oplossingen ervoor hebt gezocht of de aansluiting van de morsgoot en de dubbele schuif, zijn dat geen goede broedplaatsen voor bloedluis ?
    Ik heb nml enkele weken geleden zelf bloedluis ondekt aan mijn waterreservoir die aan het plafond hangt, die zaten tussen het glas en het plastieken omhulsel.
    Waarschijnlijk wel via een vogel daarop gebracht maar toch.

Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails glazen drinkfontein.jpeg  

Lid
    Thanks
    0
    1. minder materiaal, dus minder kieren i.s.m. bloedluis
    2. schoonmaak....klep open...stofzuiger erin ....nieuw papier ....beetje zand en klaar
    3. flexibel
    4. minder schoonmaken

Moet toegeven dat er nog steeds een bepaalde scepsis wel is bij mij maar die wordt overvleugeld door het feit dat ik altijd zou kiezen voor een lade die als het ware in de kooi zit, dus zonder een frontje. De klep zorgt er voor dat je bij het schoonmaken altijd een afgesloten kooi hebt....en je kunt dus kiezen om de lade er wel in te plaatsen of om deze te vervangen voor een golfkarton met zandlaagje.
    In mijn nieuwe kooien....voor komend jaar ga ik dan ook zeker voor het klepsysteem met daarin of zogenaamde ' dienbladlades'. Ik denk erover om deze overigens zelf te gaan maken uit forex (kunststof) maar je kunt ze natuurlijk ook gewoon kopen; zie link.

Peer,
    Met punt 1 ben ik 't eens, minder kieren is minder problemen !
    Maar 2/3/4 lijkt me niet zo ...
    ik gebruikte schuiven met op maat gesneden krant in met daarop een rooster...
    dus haal ik schuif uit, kieper krant en afval in container, ga met borstel of rooster en plaats alles terug en kooi is ok... dus schoonmaak gaat zeker geen probleem zijn ...

Zoals ik hierboven al schreef was dit tot en met kweek 2011 zo...
    Heb van 't weekend mijn draadkooien gaan halen en eentje in orde gebracht qua nieuwsgierigheid....
    Hierin zit ook een plastic schuif zodoende dat dit met deze kooien ook weinig problemen gaat geven, denk ( en hoop ik)
    Oscar

Stofzuiger erin en vogel weg,wel eens meegemaakt?
    Ik wel eens bij een andere kweker,geef mij maar zandlades,dan maar wat meer werk.

Gewoon regelmatig schoonmaken en goed opletten dan lukt het allemaal wel.
    Vorig jaar en dit jaar nergens last van,daarnet nog een kooi uitelkaar gehaald omdat ik een grotere op die plaats wilde zetten en de oude dus gelijk schoonmaken voor de verkoop en geen bloedmijt maar dan ook niets ook.
    Mvg,
    Kingfisher.

Pagina 2 van de 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten