Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: planten giftig?

Senior lid
    Thanks
    0

planten giftig?

hallo iedereen
    ik wil volgend jaar nieuwe planten in mijn volière zetten en mijn vraag is of deze platen giftig zijn.
    *conifeer
    *japanse esdoorn
    *bamboe
    *vlinderstruik

misschien nog andere suggesties?

mvg

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    284
    de planten die jij beschrijft kunnen er in. via de zoekfunctie zijn wel lijsten te vinden, van nog veel meer planten die er in kunnen.

Senior lid
    Thanks
    0
    wat zijn nog goede planten voor volgende vogels?

in de voliere zitten spitsstaartamadines, papegaaiamadines ,peruduiven , witte japanse meeuwen

mvg

Senior lid
    Thanks
    0
    Ik zou zeggen, gebruik de zoekfunctie van het forum eens. Daar kom je kilometers lijsten tegen met planten!

Stamgast Troetelduifje's Avatar
    Thanks
    6
    Ik heb die lijsten ook doorgespit, maar die namen... als er nou foto's bij stonden; 3 kwart van de namen zegt me niets.

Ik wil deze plant in mijn vogelkooi zetten: het gaat om die in het midden. Je ziet eromheen vetkruid en een vrouwenmantel. Maar het gaat dus om die groen blijvende struik in het midden met geel en groen blad. Lijkt familie van buxus of iets dergelijks te zijn.

Die groeit gestaag, maar niet zo snel als vlinderstruik.

hij kan wel, heb ik vanochtend bij iemand gezien, na jaren zo hoog als een klein boom worden. Maar dat is een kwestie van snoeien natuurlijk.

Ik weet niet hoe deze plant heet. ik dacht iets met Eu erin. Euch...nogwat iets. Ik weet het niet; kan die naam net onthouden.
    En ik herken hem ook niet in al die lijsten met wel of niet planten.

Dus iemand?
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Is dat geen bonte Liguster?

Liguster is op papier giftig maar alleen als er grote hoeveelheden van gegeten word.

Door het harde/taaie blad zullen je vogels er wel van af blijven.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails nha.jpg  

Senior lid jeffrey siemerink's Avatar
    Thanks
    0
    maar ik denk trouwens dat de vogels ook donder goed weten wat gitig is of niet, ik denk dat als ze een hap gehad hebbenen het proefen ze er wel afblijven.

Stamgast
    Thanks
    0

Question zoals zo vaak zijn er maarre

zoals je ziet floreren ze goed in voliere's( jij heb wel een andere mutatie ,kijk maar naar jouw blad,dus naar het wit en groen en de verdeling ervan ,maar plant is verder hetzelfde) ofdat een plant (maak ff niet uit welke) geschikt is voor in de voliere word bepaald door de vogels die erin zitten.

ook "niet giftige"kunnen mogelijk kwaad voor bepaalde vogels.....wederom ligt aan je vogelbestand en andere factoren.

zoals je ziet staan er in dit kleine gedeelte van 1 der voliere's van mij al een paar volgens de "lijsten"giftige planten, zoals de hedera etc etc
    dus..................zoals je ziet het kan wel.

mvg

ohja zoals je ziet is bij mij het bonte eruit aan het groeien.( je ziet in het midden nog 1 van de weinige bonte stukken van de plant).
    als jij jouw struikje zo wil houden (die bonte mutatie) dan zal je moeten snoeien want voor de natuur hoeft deze mutatie niet (is zinloos en is een verzwakking voor de plant ,heb ik het over de lichtere delen t.o.v. licht etc.)
    als je niet snoeit en laat groeien zal je zien dat die struik van jouw net zo groen word als dat bij mij het geval was.

ohjaaaaaaaaaa
    gaat er maar niet teveel vanuit dat een vogel(soort) ten alle tijden bepaalde planten herkent alszijnde niet goed voor hem /haar. (is ook weer zeer soort gevoelig).
    heb je kanagers en ze "kennen"de plant niet gaan ze het altijd proberen,en zoals er terecht gezegd word in dit topic al ..........................het is ook de hoeveelheid die bepaald of ïets"schadelijk is of juist niet ("gif" kan ook medicinaal werken namelijk).

Stamgast Troetelduifje's Avatar
    Thanks
    6
    Tja, moeilijk hoeveel ze ervan eten; van de Buddleia trekken ze wel eens een blaadje en knagen ze wel eens aan de takjes. Ik heb er zebravinken en Japanse meeuwtjes in zitten.

Snoeien zal ik mettertijd toch wel doen, want zo groot is mijn voliere niet.

Dus... doen of niet?

Ik wil natuurlijk niet dat ze er ziek van worden.... hortensia kan ook niet, skimmia niet.... ik heb nog wel een vuurdoorn.... maar die heeft nu een beetje rare vorm, omdat ik die om mijn voorraam wil laten groeien... maar die zou ik ook kunnen nemen.

met oranje besjes dat is toch een vuurdoorn??

En dan wat aardbei plantjes erbij voor het lekker.... beter zeker voor onzeker nemen natuurlijk.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Senior lid jeffrey siemerink's Avatar
    Thanks
    0
    haha , ja dat is de vuurdoorn , alleen ik denk niet dat de aarbeien plantjes lang blijven staan. deze hebben zachte blaadjes en zullen dus snel het slachtoffer zijn van de vogels. ik had er hier voral(mischien een aanrader voor je volliere?) taaie grassen in staan. deze laten ze zowieso met rust. het is moeilijk om bij deze grassen een stukje er af te knagen en hebben ze het er eenmaal af en slikken ze het door dan is het moeilijk te verteren door de vele vezels dus,van deze grassen bleven ze wel af. ik had eerst de vlinderplant er in staat met deze harde grassen, nou ik moet eerlijk zijn met een week hadden ze al zoveel op gevreten niet normaal. en een voordeel aan de grassen is het is een helemooie groene plant en groeit ook niet zo hard en het is voral een sterke plant!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten