Mededeling

Collapse
No announcement yet.

planten giftig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • planten giftig?


  • #2
    de planten die jij beschrijft kunnen er in. via de zoekfunctie zijn wel lijsten te vinden, van nog veel meer planten die er in kunnen.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      wat zijn nog goede planten voor volgende vogels?

      in de voliere zitten spitsstaartamadines, papegaaiamadines ,peruduiven , witte japanse meeuwen

      mvg

      Opmerking


      • #4
        Ik zou zeggen, gebruik de zoekfunctie van het forum eens. Daar kom je kilometers lijsten tegen met planten!

        Opmerking


        • #5
          Ik heb die lijsten ook doorgespit, maar die namen... als er nou foto's bij stonden; 3 kwart van de namen zegt me niets.

          Ik wil deze plant in mijn vogelkooi zetten: het gaat om die in het midden. Je ziet eromheen vetkruid en een vrouwenmantel. Maar het gaat dus om die groen blijvende struik in het midden met geel en groen blad. Lijkt familie van buxus of iets dergelijks te zijn.



          Die groeit gestaag, maar niet zo snel als vlinderstruik.

          hij kan wel, heb ik vanochtend bij iemand gezien, na jaren zo hoog als een klein boom worden. Maar dat is een kwestie van snoeien natuurlijk.

          Ik weet niet hoe deze plant heet. ik dacht iets met Eu erin. Euch...nogwat iets. Ik weet het niet; kan die naam net onthouden.
          En ik herken hem ook niet in al die lijsten met wel of niet planten.

          Dus iemand?
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            Is dat geen bonte Liguster?

            Liguster is op papier giftig maar alleen als er grote hoeveelheden van gegeten word.

            Door het harde/taaie blad zullen je vogels er wel van af blijven.
            Bijgevoegde Bestanden
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              maar ik denk trouwens dat de vogels ook donder goed weten wat gitig is of niet, ik denk dat als ze een hap gehad hebbenen het proefen ze er wel afblijven.

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Tja, moeilijk hoeveel ze ervan eten; van de Buddleia trekken ze wel eens een blaadje en knagen ze wel eens aan de takjes. Ik heb er zebravinken en Japanse meeuwtjes in zitten.

                  Snoeien zal ik mettertijd toch wel doen, want zo groot is mijn voliere niet.

                  Dus... doen of niet?

                  Ik wil natuurlijk niet dat ze er ziek van worden.... hortensia kan ook niet, skimmia niet.... ik heb nog wel een vuurdoorn.... maar die heeft nu een beetje rare vorm, omdat ik die om mijn voorraam wil laten groeien... maar die zou ik ook kunnen nemen.

                  met oranje besjes dat is toch een vuurdoorn??

                  En dan wat aardbei plantjes erbij voor het lekker.... beter zeker voor onzeker nemen natuurlijk.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking


                  • #10
                    haha , ja dat is de vuurdoorn , alleen ik denk niet dat de aarbeien plantjes lang blijven staan. deze hebben zachte blaadjes en zullen dus snel het slachtoffer zijn van de vogels. ik had er hier voral(mischien een aanrader voor je volliere?) taaie grassen in staan. deze laten ze zowieso met rust. het is moeilijk om bij deze grassen een stukje er af te knagen en hebben ze het er eenmaal af en slikken ze het door dan is het moeilijk te verteren door de vele vezels dus,van deze grassen bleven ze wel af. ik had eerst de vlinderplant er in staat met deze harde grassen, nou ik moet eerlijk zijn met een week hadden ze al zoveel op gevreten niet normaal. en een voordeel aan de grassen is het is een helemooie groene plant en groeit ook niet zo hard en het is voral een sterke plant!

                    Opmerking


                    • #11
                      Bladverliezende planten/struiken kunnen als ze vol in het blad staan aardig wat hebben.
                      Het probleem is dat in de winter de schors wordt aangevreten en als er in het voorjaar nog iets uitloopt er van begin af aan de knoppen worden afgevreten en er bijna of geen blad meer aan komt.

                      mvg eddie

                      Opmerking


                      • #12
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
                          Ik heb die lijsten ook doorgespit, maar die namen... als er nou foto's bij stonden; 3 kwart van de namen zegt me niets.

                          Ik wil deze plant in mijn vogelkooi zetten: het gaat om die in het midden. Je ziet eromheen vetkruid en een vrouwenmantel. Maar het gaat dus om die groen blijvende struik in het midden met geel en groen blad. Lijkt familie van buxus of iets dergelijks te zijn.



                          Die groeit gestaag, maar niet zo snel als vlinderstruik.

                          hij kan wel, heb ik vanochtend bij iemand gezien, na jaren zo hoog als een klein boom worden. Maar dat is een kwestie van snoeien natuurlijk.

                          Ik weet niet hoe deze plant heet. ik dacht iets met Eu erin. Euch...nogwat iets. Ik weet het niet; kan die naam net onthouden.
                          En ik herken hem ook niet in al die lijsten met wel of niet planten.

                          Dus iemand?
                          Die vreten ze helemaal kaal, mijn buurman heeft er zo eentje in staan.
                          Wil je snelle en goedkope begroeing, steek dan vroeg in het voorjaar stokken van een vlierbes in de grond, de meeste zullen struiken vormen en groeien net zo snel als een vlinderstruik.

                          Opmerking


                          • #14
                            Nog ff terugkomend op de naam:
                            Euonimus Japonica misschien?



                            mvg

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Cobblepot
                              Die vreten ze helemaal kaal, mijn buurman heeft er zo eentje in staan.
                              Wil je snelle en goedkope begroeing, steek dan vroeg in het voorjaar stokken van een vlierbes in de grond, de meeste zullen struiken vormen en groeien net zo snel als een vlinderstruik.
                              Dat had ik net zo goed de vlinderstruik erin kunnen laten staan; het gaat erom dat het niet zo snel groeit.
                              Ik heb er nu een vuurdoorntje in staan. Ik zie wel hoe dat overleeft.

                              Ele: Euonimus was de naam die ik zocht inderdaad. Of deze plant dat ook is weet ik niet.
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

                              Opmerking

                              Working...
                              X