Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buffallo wormen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • buffallo wormen

    beste
    ik kweek spitsstaartamadines en papegaaiamadines en geef mijn vogels diepvries buffalo wormpjes. nu was mijn vraag kan ik deze ook makkelijk zelf kweken of zijn er andere insecten voor deze vogels die je ook makkelijk zelf kan kweken.

    mvg

  • #2
    ?????????????????????

    Opmerking


    • #3
      Ja het kan. Je moet het dan wel als een hobby zien.

      Opmerking


      • #4
        een hoop werk hoor die buffalo`s kweken. en het vergt wel wat ruimte. als je niet al te veel vogels hebt, is het makkelijker om een liter op internet te bestellen. via de zoekfunctie en internet zelf kan je genoeg vinden over het kweken er van.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            ok bedankt

            Opmerking


            • #7
              [QUOTE=medaar]nu in miene koelcelle . nog alleen jupiler [QUOTE]

              Ik wist niet dat vogels daar ook verzot op zijn

              Opmerking


              • #8
                Hij houd schijnbaar ook van warm bier

                Opmerking


                • #9
                  als je ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
                  Hij houd schijnbaar ook van warm bier

                  Opmerking


                  • #10
                    levend voedsel

                    Hey,
                    Zelf ben ik ook aan het experimenteren om buffalowormen voor mijn kanaries en kwartels en meelwormen voor mijn parkieten en kakarikis te kweken gezien ik aardig wat kanaries en parkieten heb. Het voordeel is dat je dan altijd vers voedsel kan aanbieden.
                    Zelf gebruik ik een bodem van 1/3 kuikenmeel, 1/3 zemelen en 1/3 broodkruim. De buffalowormen gaan niet zo goed, de meelwormen gaan des te beter. Je moet wel wat geduld hebben, maar eens je vertrokken bent lukt het wel. Om de maand zeef ik dan de hele boel uit.
                    Met meelwormen moet je opletten dat je vogels ze stukbijten of uitzuigen zoals parkieten dat doen alvorens ze ze verorberen omdat de meelwormen anders de krop en ingewanden van de vogels kunnen beschadigen.
                    Vandaar dat ik ook buffalowormen geef aan mijn kanaries en mijn kwartels (ook vanwege de harde chitinehuid die meelwormen hebben).
                    Weet niet of dat je vooruit helpt ?
                    Als er iemand tips heeft om buffalos beter te kweken, altijd welkom. Ik kweek ze wel op een vorstvrije plek, maar niet echt verwarmd. Mss lukt het daarom ni goed met bufffalos ?
                    Vraag mij af of ik die meelwormen ook kan blancheren en invriezen om aan mijn kanaries en kwartels te geven ?
                    Groetjes,
                    Peruchke

                    Opmerking


                    • #11
                      Hoi Peruchke.
                      Ik heb zelf wel Buffelo's gekweekt en ik vond het een makkie. Je zegt dat je ze vorstvrij kweekt maar niet echt verwarmd.
                      Buffelo's houden juist echt van de warmte en ik kweekte ze in een van onze woonkamers waar de volle zon op staat en die kamer wordt overdag toch wel 40C. Buffelo's vereisen een hogere temperatuur dan meelwormen en met de juiste temperaturen moet het best lukken.

                      Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                      Opmerking


                      • #12
                        Bedankt voor de tip. Dat verklaart waarom het in de zomer eerst wel leek te lukken. Zal ze dan warmer zetten. Thanks.
                        Peruchke

                        Opmerking


                        • #13
                          Zelf ben ik ook aan het experimenteren om buffalowormen voor mijn kanaries .


                          Waarom buffalo's voor je kanaries,Peruchke.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15

                              Opmerking

                              Working...
                              X