Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buffallo wormen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Meelwormen kweken is erg makkelijk.

    Deze kweek ik zelfs bij 18 graden.

    Een voedingsbodem van eivoer, wat bruine boterhammen en wat groente afval is al genoeg.

    Bij deze bak ben ik drie jaar geleden begonnen met een portie van 0,75 cent van de dierenwinkel en tot op heden kan ik hier van oogsten.
    Bijgevoegde Bestanden
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door populier
      Meelwormen kweken is erg makkelijk.

      Deze kweek ik zelfs bij 18 graden.

      Een voedingsbodem van eivoer, wat bruine boterhammen en wat groente afval is al genoeg.

      Bij deze bak ben ik drie jaar geleden begonnen met een portie van 0,75 cent van de dierenwinkel en tot op heden kan ik hier van oogsten.
      Hahaha!
      Ik ken dat Michael. Jaren terug heb ik dat ook gedaan. Een portie meelwormen gekocht. Steeds gevoerd met restanten. Ook van
      eivoer. Man,man die kweekten als gekken.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #18
        Ik geef buffalo's aan mijn kanaries en kwartels omdat ik me heb laten vertellen dat meelwormen de krop kunnen beschadigen (vooral van de kwartels dan) en mijn kanaries moesten ze niet.
        Een nichtje van me heeft ook kanaries. Zij krijgt vaak advies van een meneer die al jaren ervaring heeft. Ze heeft de raad gekregen om haar kanaries buffalo's te geven. Zij geeft ze diepgevroren.
        In de dierspeciaalzaak hadden ze ook alleen maar buffalo's en meelwormen.
        Vaak alleen maar meelwormen.
        Toen ik deze zomer de wormen te warm had bewaard werden het allemaal torretjes. Ik kwam toen op het idee om ze dan maar te kweken.
        Een frigo ombouwen wordt op den duur toch wel kostelijk qua elektriciteitsverbruik enzo. Als ik daar dan nog eens de bodem voor de torretjes en wormen bij reken...
        Mijn parkieten krijgen meelwormen.
        Wat geven jullie je kanaries dan ?
        En parkieten ?
        Ben sinds een jaar bezig met parkietjes en twee jaar met kanaries maar ben echt wel een leek op dat vlak.
        Heb me al eens afgevraagd of je maden die vb. in keukenafval komen in de zomer of je die ook aan de vogels mag geven of is dit kompleet van de pot gerukt ?
        Groetjes,
        Peruchke

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door peruchke
          Heb me al eens afgevraagd of je maden die vb. in keukenafval komen in de zomer of je die ook aan de vogels mag geven of is dit kompleet van de pot gerukt ?
          Groetjes,
          Peruchke
          Maden uit hengelsportzaken en geteeld op keuken afval hebben een vuile maag.

          Als je maden wilt geven kan je beter de ingevroren pinkies nemen, deze zijn gereinigd voor ze werden ingevroren.
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #20
            Ok. Bedankt.
            Wat is nu het beste voor kanaries ? Pinkies of buffalos.
            De meningen zijn in mijn omgeving nogal verdeeld.
            Groetjes,
            Peruchke

            Opmerking


            • #21
              deze zijn allebei niet nodig een hardgekookt ei door het eivoer is voldoende voor kanaries en geef je wel meelwormen denk er dan om dat de mannen zeer hitzig hiervan worden geef dus niet te veel

              Opmerking


              • #22
                welke

                Wat is nu het beste voor kanaries ? Pinkies of buffalos
                Pinkys of buffalos kan allebei. Beide worden door kanaries (na enige tijd wennen) goed opgenomen. Ik geef in de kweektijd bijvoorbeeld altijd een gift buffalos door het eivoer, anderen verstrekken pinkys. Beide kan.


                deze zijn allebei niet nodig een hardgekookt ei door het eivoer is voldoende voor kanaries
                Zoals ik al eerder gemeld heb; sommige kanaries mogen nu eenmaal geen eidooier in de kweektijd. We kweken niet allemaal alleen witte vogels.
                Ik ken trouwens geen kanariefokker die meelwormen verstrekt.

                Groet,

                Rob.

                Opmerking


                • #23
                  Hallo Rob,

                  Welke kanaries mogen geen eidooier in de kweektijd en met welke reden?

                  GR BB

                  Opmerking


                  • #24
                    Ik geef om de andere dag buffalo's aan mijn kanaries en kwartels en meelwormen aan mijnn parkieten. Is dit goed ? Of hoe doen jullie dat ?
                    Groetjes,
                    Peruchke

                    Opmerking

                    Working...
                    X