Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedkooi | 80 Cm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Broedkooi | 80 Cm


  • #2
    Toppie,

    Wat kun jij trouwens een prachtige tekeningen maken.
    Mijn leven...........


    Opmerking


    • #3
      zo werkelijk prachtig gemaakt , heb je mischien ook zo een tekening achter de hand van een transportkooitje?? waarmee je over de beurs loopt of vogels op komt halen??

      en verder peer heb jij ook zo een grote volliere??

      Opmerking


      • #4
        Prachtige tekening.
        en ik ga int kort ook broedkooien maken ongeveer volgens deze tekening.

        Maar, toch een vraagje nog...

        Voor Kanaries te kweken... Is het nu wel, of niet, een goed idee om tussen beide kooien een babykooi te voorzien?

        Opmerking


        • #5
          meningen verdeeld.....

          Tsja Kristoff,

          zoveel forumleden zoveel meningen zou ik zeggen. Bijvoorbeeld Antoni zweert bij de broedkooi die ik weleens heb getekend met de vaste baby-annex mannenkooi, maar je kunt natuurlijk ook met een losse babaykooi werken. De vraag is natuurlijk ook of je uberhaupt in alle gevallen wel een babykooi nodig hebt.

          Wil je allemaal kooien maken van 80 cm en die naast elkaar plaatsen of?, wil je aan wisselbroed gaan doen, heb je aparte vluchten of wil je van de kooien na de kweek vluchtjes maken.....allemaal vragen....

          Persoonlijk zou ik het zo flexibel mogelijk maken....dus zoveel mogelijk de vaste verticale wanden voorkomen en waar mogelijk met losse schuiven werken. Zo kun je heel eenvoudig de kooi groter | kleiner maken. Perfect met schoonmaken etc.

          Peer

          .....beschrijf anders een beetje je wensen, mogelijkheden, maatvoering etc en ik maak een mooie tekening voor je....vind wel leuk om mee te denken!

          Als je van plan bent om meerdere kooien te gaan maken heb ik een 'nieuw concept' voor je .....nog niet eerder als tekening geplaatst op forum maar wellicht voor jou heel goed toepasbaar!

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door peerpm


            Als je van plan bent om meerdere kooien te gaan maken heb ik een 'nieuw concept' voor je .....nog niet eerder als tekening geplaatst op forum maar wellicht voor jou heel goed toepasbaar!
            Hier ben ik ook wel benieuwd naar Peer.
            Je weet dat ik ook met de plannen loopom de schuur te behangen met kooien

            gr. Marcel

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Marcel M
              Hier ben ik ook wel benieuwd naar Peer.
              Je weet dat ik ook met de plannen loopom de schuur te behangen met kooien

              gr. Marcel
              Ik ook , je weet nooit.....

              Opmerking


              • #8
                Ik ben inderdaad van plan om meerdere kooien te maken ja.
                En ik was aant denken, om kooien te maken, van 2 kweekkooien, 60 breed, met daartussen een 40 cm brede babykooi. dus alles opgeteld, zou dat een kweekbak zijn van 1m60 lang opgedeeld in 3 kooien.
                En dergelijke kooien met 3 op elkaar te plaatsen.

                Ik heb inderdaad hier gelezen op dit forum, dat Antoni zweert bij een broedkooi, en zelfs een ruime broedkooi, dus daarom dat ik aan die 40 cm brede babykooi dacht tussen de 2 kweekkooien.

                Het enigste waar ik beetje mee zit is, dat is de ruimte die beschikbaar is, is 2m62 breed, dus daar gaan niet zo'n 2 kooien naast mekaar.
                Ma goed, dat is minder belangrijk, dan voorzien we maar minder kweekkoppels.

                Opmerking


                • #9
                  @Kristof

                  Maak je nog 3 broedkooien van 1 meter breed en die plaats je naast de andere kooien op elkaar, heb je meteen wat uitvlieg kooien voor de jongen.

                  Deze zijn een meter breed:
                  Bijgevoegde Bestanden
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik zou net zoals populier zegt uitvlieg kooien maken je kan ook een vlucht maken (of 2 vluchten boven elkaar)
                    Laat de vogels maar lekker vliegen.

                    @ Peer,

                    Je heb voor je front gekozen om deze in een houten frame te maken.
                    Vind je aluminium niet goed?
                    Ik had eerder broedkooien met een aluminium frame, waren 2 soort U-tjes.
                    Bovenste U was dieper zodat je het frontje er makkelijk uit kon halen.

                    Verder als houtsoort kies je voor multiplex.
                    Je kan ook geplastificeerde houten platen gebruiken zoals je voor schappen gebruikt.
                    Ik ben benieuwd waarom je voor dit materiaal gekozen heb.
                    Verder ziet het er goed uit!

                    Ik hoor het wel.

                    groeten, Ben
                    Groeten, Ben

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kristof
                      Ik ben inderdaad van plan om meerdere kooien te maken ja.
                      En ik was aant denken, om kooien te maken, van 2 kweekkooien, 60 breed, met daartussen een 40 cm brede babykooi. dus alles opgeteld, zou dat een kweekbak zijn van 1m60 lang opgedeeld in 3 kooien.
                      En dergelijke kooien met 3 op elkaar te plaatsen.

                      Ik heb inderdaad hier gelezen op dit forum, dat Antoni zweert bij een broedkooi, en zelfs een ruime broedkooi, dus daarom dat ik aan die 40 cm brede babykooi dacht tussen de 2 kweekkooien.

                      Het enigste waar ik beetje mee zit is, dat is de ruimte die beschikbaar is, is 2m62 breed, dus daar gaan niet zo'n 2 kooien naast mekaar.
                      Ma goed, dat is minder belangrijk, dan voorzien we maar minder kweekkoppels.
                      Hallo Kristof !
                      Je hebt gelijk te kiezen voor een vaste babykooi.
                      In de jarenlange praktijk is gebleken,dat dat de juiste keuze is.
                      Losse babykooien aan de voorfronten hangen geeft veel gedoe.
                      Daarbij is het nog eens vervelend als je even iets in de broedkooi zelf
                      wat wilt doen. Nestpot ophangen e.d. Dat blijft een ergernis waardoor
                      velen toch weer van de losse babykooi afstappen.
                      Voor kanaries kan je gewoon de maten aanhouden zoals "onze" Peer
                      de 3-delige broedkooi heeft getekend.
                      Dan kunnen 2 van deze kooien naast elkaar. Zo kan je er een aantal
                      op elkaar zetten.
                      Daaronder kan je dan nog een vlucht maken over de hele breedte met
                      in het midden een schuif zodat je de vogels voor het schoonmaken naar links of rechts kan sturen. Deze vlucht zou ik op pootjes zetten zodat je ook daaronder kan schoonmaken.
                      Voor zo'n opstelling zal je een beroep moeten doen op Peer en hem vragen
                      of hij een technische tekening voor je wilt maken.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        @ allemaal....

                        In de nieuwe tekening....of concept (groot woord he!) zit het eigenlijk allemaal in.
                        Oplossing voor de babykooi, aluminium, less is more, zo ruim mogelijk, meubelpaneel, weinig kosten........


                        Ben alleen beetje druk dus tekening, in de diverse maten nog niet helemaal af, althans de 'puntjes op de i' moeten nog, vandaar!

                        Peer

                        Opmerking


                        • #13
                          Tekening Aanvullend

                          Voor de tekening als hierboven bedoeld zie topic;

                          Opmerking

                          Working...
                          X