Mededeling

Collapse
No announcement yet.

groenvink x mexicaanse roodmus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • groenvink x mexicaanse roodmus

    ik wil volgend jaar kruisingen kweken en ik had een vraag of groenvink x mexicaanse roodmus kon kruisen.

    en welke andere vogels ik kan kruisen met mexicaanse roodmussen

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door mitho
    ik wil volgend jaar kruisingen kweken en ik had een vraag of groenvink x mexicaanse roodmus kon kruisen.

    en welke andere vogels ik kan kruisen met mexicaanse roodmussen
    mexicaanse roodmus kan je kruisen met de meeste europese cultuur vogels .

    heb reeds 2 jaar aan een stuk distelvink x mex roodmus geprobeerd , maar de distelvinkmans kunnen de poppen niet aan ... blijven proberen ...

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
      mexicaanse roodmus kan je kruisen met de meeste europese cultuur vogels .

      heb reeds 2 jaar aan een stuk distelvink x mex roodmus geprobeerd , maar de distelvinkmans kunnen de poppen niet aan ... blijven proberen ...
      zou het niet helpen om de man af en toe eens weg te halen?
      http://dewittn17.skyrock.com/

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
        zou het niet helpen om de man af en toe eens weg te halen?
        Mijn eerste indruk is dat de mexicaanse roodmus pop steeds te dominant is ten opzichte van de distelvink .

        Opmerking


        • #5
          Klinkt uiteindelijk een uitdaging om deze te kweken.
          Heb je het al eens in de omgekeerde richting geprobeerd?
          http://dewittn17.skyrock.com/

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
            Klinkt uiteindelijk een uitdaging om deze te kweken.
            Heb je het al eens in de omgekeerde richting geprobeerd?
            Ik denk dat je daarvoor een handopkweek distelvink pop nodig hebt ?

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
              Ik denk dat je daarvoor een handopkweek distelvink pop nodig hebt ?
              dat weet ik niet.. daar heb ik mij nog niet over geinformeerd.
              http://dewittn17.skyrock.com/

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
                Ik denk dat je daarvoor een handopkweek distelvink pop nodig hebt ?
                Die handopfok putters heb jij toch?
                Groeten Michael

                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door populier
                  Die handopfok putters heb jij toch?
                  yip , 2 mannetjes . Zingen beiden heel uitbundig , en gedragen zich als echte broers momenteel ...

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
                    zou het niet helpen om de man af en toe eens weg te halen?
                    Die roodmuspoppen zijn erg fel, dat weet ik. Een goudvinkpop is echter veel rustiger. De kruising putterman x goudvinkpop is waarschijnlijk gemakkelijker (met de roodmus heb ik nog nooit gedaan) en de bastaarden zijn vele prachtig. Een groenlingman x roodmus lijkt mij geen mooie combinatie, zou ik niet doen.
                    Putter x goudvink is de mooiste en dan komt in mijn ogen putter x capuzensijs.

                    groet

                    rob

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door robbie
                      Die roodmuspoppen zijn erg fel, dat weet ik. Een goudvinkpop is echter veel rustiger. De kruising putterman x goudvinkpop is waarschijnlijk gemakkelijker (met de roodmus heb ik nog nooit gedaan) en de bastaarden zijn vele prachtig. Een groenlingman x roodmus lijkt mij geen mooie combinatie, zou ik niet doen.
                      Putter x goudvink is de mooiste en dan komt in mijn ogen putter x capuzensijs.

                      groet

                      rob
                      inderdaad putter * kapoetssijs dat zijn prachtige vogels.
                      Maar welke putter moet ik hiervoor het beste kiezen?

                      Een Grote putter of de kleine europese?
                      http://dewittn17.skyrock.com/

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
                        inderdaad putter * kapoetssijs dat zijn prachtige vogels.
                        Maar welke putter moet ik hiervoor het beste kiezen?

                        Een Grote putter of de kleine europese?
                        Voor deze combinatie zou ik een kleine putter nemen, die is mooier getekend dan de grote majorputter. Het formaat is bij deze kruising niet zo belangrijk, het gaat voornamelijk om de kleur en die zou mooier getekend kunnen zijn met een kleine putter.

                        Ik zou, net als ik met putter x goudvink altijd deed, de koppels al voor de winter aanschaffen en dan geen putterpoppen en geen capuzenmannen erbij in de buurt houden.

                        rob

                        rob

                        Opmerking


                        • #13
                          Maar het voordeel bij de grote putters is dat men daar verschillende mutaties in heeft... Alsook heb je daarin split vogels voor twee kleuren...

                          dan krijg je toch toffe jongeren.
                          http://dewittn17.skyrock.com/

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
                            Maar het voordeel bij de grote putters is dat men daar verschillende mutaties in heeft... Alsook heb je daarin split vogels voor twee kleuren...

                            dan krijg je toch toffe jongeren.
                            Persoonlijk vind ik geen enkele mutatie van de putter mooier dan de wildkleur. De prachtige kleuren van de putter worden door geen een mutatie feller van kleur, alleen maar pastel, agaat enzovoort. Dat geeft alleen maar minder felle kleuren, idem bij de capuzensijs.

                            Ga je bastaarden kweken met mutaties er in dan kun je alleen dominante mutaties gebruiken want dat geeft direct resultaat. Er een grote kans is dat de mutanten niet vruchtbaar zijn.
                            Het is al op zich een mooie prestatie om jongen te kweken uit deze combinatie maar om dan ook nog eerst splitten te kweken is vrijwel niet te doen.

                            Probeer er eerst maar eens een paar te kweken

                            rob

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door robbie
                              Persoonlijk vind ik geen enkele mutatie van de putter mooier dan de wildkleur. De prachtige kleuren van de putter worden door geen een mutatie feller van kleur, alleen maar pastel, agaat enzovoort. Dat geeft alleen maar minder felle kleuren, idem bij de capuzensijs.

                              Ga je bastaarden kweken met mutaties er in dan kun je alleen dominante mutaties gebruiken want dat geeft direct resultaat. Er een grote kans is dat de mutanten niet vruchtbaar zijn.
                              Het is al op zich een mooie prestatie om jongen te kweken uit deze combinatie maar om dan ook nog eerst splitten te kweken is vrijwel niet te doen.

                              Probeer er eerst maar eens een paar te kweken

                              rob

                              ????
                              Je kan alleen maar dominant verervende mutaties gebruiken????
                              Nope, geslachtsgebonden gaat ook. Je kan dan wel alleen mutant popjes kweken, geen mannen.

                              Opmerking

                              Working...
                              X