Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 33 van de 33

Onderwerp: Spitsstaart x ...

Stamgast
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willem Bekijk Bericht
    En wat is er op tegen als iemand na 2 mislukte nestjes, door toedoen van de ouders, een laatste legsel gebruik maakt van pleegouders? Heeft niet altijd te maken met euro's maar soms is het ook een laatste redmiddel van een liefhebber om na een hoop pech toch nog een paar jongen op stok te krijgen. Heeft in mijn ogen niets met geld te maken maar gewoon liefhebberij. Ik heb ook weleens bastaard poppen verkocht die de andere dag al als man op mp te vinden waren. Dan is het pas echt alleen om geld te doen en nog bewust ook.

Groeten Willem
    Als de kweek niet lukt ligt dat niet aan de ouders ,maar aan de verzorging of de omstandigheden.
    Dan moet je proberen daar van te leren en het beter te doen.
    Wat jij dan liefhebberrij noemt vind ik ,,perse jonge vogels willen hebben ,,hoe dan ook .,en dan zijn pleegouders de gemakkelijkste en meest onnatuurlijke oplossing.

Ach ieder zijn mening maar pleeg ouders als laatste redmiddel is in ieder geval natuurlijker dan handopfok.

Groeten Willem

Senior lid JelleTom's Avatar
    Thanks
    0
    voor het gebruik van pleegouders zijn zowel goede als slechte argumenten.

Net als voor vele andere zaken.

Het punt is vanaf dat iemand begonnen is met onze hobby, de vogels aan vrijheid hebben ingeboet.

Zijn alle keuzes die we gemaakt hebben in het voordeel van de vogel. Nee, waarschijnlijk niet.

Het is aan iedereen om keuzes te maken wat wel en niet kan.
    Zo het gebruik van pleegouders, hoeveel rondens kan je kweken. Hier hoor je voor mij ook enkele schrikwekkende verhalen over. Op een ander topic spreekt iemand over zes rondes (want ze wouden niet stoppen). Vindt ik ontzettend veel. Dit ruikt mss meer naar geldgewin dan van een koppel 1 nest te laten grootbrengen door pleegouders.

Het is aan de kweker om beslissingen te nemen in het voordeel van zijn vogels.

Moet je jezelf moreel superiuer vinden omdat je enkel in volieres kweekt en niet in kweekbakken? sorry nee, er staat nog steeds nen draad rond u vogels.

Wat een leuke kleurslagen allemaal. Om eerlijk te zijn moeten we toegeven dat het aantal kleuren veel minder zou zijn zonder de invloed van de mens. die deze berijkt door ondermeer inteelt en zeer gericht kweek.

Zijn hybride vogels slecht? Ik denk dat veel kanariekwekers, japanse meeuwtjes leifhebbers zullen moeten beamen dat hybride vogels mooie wezens kunnen zijn waar veel plezier aan te beleven valt.

Het moraal van het verhaal, geniet van je vogels, verzorg ze goed en respecteer andere meningen

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Forum Rechten