Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spitsstaart x ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Heb je al wel klanten voor de jongen ?
    Op zulke vogels zit namelijk niemand te wachten ,dus je zult ze waarschijnlijk allemaal zelf moeten houden.

    Opmerking


    • #17
      spitstaart hybriden

      Oorspronkelijk geplaatst door Animal
      Heb je al wel klanten voor de jongen ?
      Op zulke vogels zit namelijk niemand te wachten ,dus je zult ze waarschijnlijk allemaal zelf moeten houden.
      Ik weet niet of dat nou de eerste overweging moet zijn. Als ik soortzuivere jongen kweek ga ik me dat ook niet bij voorbaat afvragen.

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door bva118
        Ik weet niet of dat nou de eerste overweging moet zijn. Als ik soortzuivere jongen kweek ga ik me dat ook niet bij voorbaat afvragen.
        Zouw je toch eerst moeten doen <dit geld voor het kweken van alle soorten dieren,,,en van soortzuivere jongen vogels kun je bijna altijd vanaf komen ,die kunnen altijd naar de handel ,daar is altijd vraag naar.

        Maar iets gaan kweken waar je niet van weet hoe het er uit gaat zien ,wat helemaal niet als zangvogel is te gebruiken en wat waarschijnlijk ook nog eens onvruchtbaar is .

        Opmerking


        • #19
          spitstaarthybride

          Oorspronkelijk geplaatst door Animal
          Zouw je toch eerst moeten doen <dit geld voor het kweken van alle soorten dieren,,,en van soortzuivere jongen vogels kun je bijna altijd vanaf komen ,die kunnen altijd naar de handel ,daar is altijd vraag naar.

          Maar iets gaan kweken waar je niet van weet hoe het er uit gaat zien ,wat helemaal niet als zangvogel is te gebruiken en wat waarschijnlijk ook nog eens onvruchtbaar is .
          In dit topic is nergens aangegeven dat hij deze hybriden, voor zover ze al te kweken zijn, wil verkopen. De vraag was alleen maar of deze combinatie te kweken is.

          En we kunnen met zijn allen vinden dat bastaardkweek verderfelijk is maar dan ontken je toch een grote groep liefhebbers hiervan. Kijk op een grote tentoonstelling waar het het drukste is, zeker ook bij de bastaarden.

          Spitsstaarten en rijstvogels worden ook niet direct om de zang gehouden dus is het niet reeel om dat van deze bastaardvorm wel te verlangen.

          Niet weten hoe zo'n bastaard er uit komt te zien kan ook juist de uitdaging zijn om er een proberen te kweken.

          Ik wil er maar mee zeggen, ieder zijn eigen hobby.

          Opmerking


          • #20
            waarom probeer je niet eerst eens met kanarie's te kruisen, met bv; putters of vinken. dat is een stuk makkelijker dan met die tropen.

            al ben ik geen voorstander van bastaard kweek; je zou kunnen zeggen, ze komen veel voor in de handel en kweken goed, maar hou er dan rekening mee dat bij verkoop je de koper goed moet inlichten dat het gaat over een kruising (zeker bij beginnede kwekers), of je verkoopt ze namelijk brol om het zo te zeggen

            Opmerking


            • #21
              Hallo

              de kruisingskweek is een erg mooie leerrijke tak van de vogelsport, en kunnen erg mooie onverwachte vogels uit voortkomen. kruisingskweek moet je natuurlijk niet zoals andere vogels met 10koppels starten per kruising dat je wilt kweken, maar elk jaar 1a2 verschillende koppeltjes en elk jaar andere soorten proberen(geen zeldzame soorten!) en daar trachten enkele jongen van te kweken,daar doe je niemand verkeert mee, als je start met beide ouder vogels die van goede kwaliteit en formaat en kleeur zijn, krijg je indien het lukt wellicht ook nog mooie kruisingsjongen, waar je behoorlijk tot zeer goede resultaten kunt mee behalen op TT, en als je zulke gekweekt hebt, dan hou je deze gewoon als gezelschapsvogels in een voliere, en kan je zelfs enkele jaren na elkaar mooi resultaat mee behalen op TT, en van mij mogen deze dan gerust van ouderdom bij me sterven hoor, terwijl andere vogels waar ik mee kweek, max 3j worden aangehouden en dan zeker naar de handel gaan.
              als je dus elk jaar per kruising maar 1koppel samenzet en je er tracht enkele jongen van te kweken, degene dat dan niet voldoende goed zijn voor TT gaan geen grote aantallen dan zijn, en deze kan je dan ook nog wel verkopen of geven aan liefhebbers die deze meestal sterkere vogels dan niet kruisingen graag en goed zullen verzorgen in gezelschapsvoliere.

              zo heb ik ooit al:
              -1 mex roodmus x kanarie
              -1 diamantvink x jap meeuw
              -4 ceresamadines x zebravink
              -4 mannen roodkopamdine x bandvink
              -dit jaar 13 Jap meeuw x zilverbek
              -Volgend jaar wellicht kruising opzetten van ofwel jap meeuw x padda ofwel zilverbek x padda

              succes

              mvg
              kris

              Opmerking


              • #22
                En hoe gaat dat met de verkoop, is er een beetje aftrek in dit soort vogels?

                Of hou je ze allemaal Kris?
                Groeten Michael

                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                Opmerking


                • #23
                  kruisingen zijn wel prachtige vogels al pleegouder
                  Mijn favourite is de putter * kanarie

                  prachtige pleegouders
                  http://dewittn17.skyrock.com/

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
                    kruisingen zijn wel prachtige vogels al pleegouder
                    Mijn favourite is de putter * kanarie

                    prachtige pleegouders
                    Een serieuze vogelliefhebber werkt niet met pleegouders.
                    Dat is volgens mij iets voor de mensen die geld willen verdienen aan het vogels kweken!

                    Opmerking


                    • #25
                      Ik hou er wel van en dat heeft niet te maken met geld verdienen maar met mijn voorkeur.
                      Laat iedereen gewoon een mening hebben en houden.

                      Groeten Michel
                      http://michelsfotosite.weebly.com

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                        Een serieuze vogelliefhebber werkt niet met pleegouders.

                        Kan je dit even vertellen tegen mijn paradijswida's en mijn koevogels?

                        Opmerking


                        • #27
                          pleegouder

                          En wat is er op tegen als iemand na 2 mislukte nestjes, door toedoen van de ouders, een laatste legsel gebruik maakt van pleegouders? Heeft niet altijd te maken met euro's maar soms is het ook een laatste redmiddel van een liefhebber om na een hoop pech toch nog een paar jongen op stok te krijgen. Heeft in mijn ogen niets met geld te maken maar gewoon liefhebberij. Ik heb ook weleens bastaard poppen verkocht die de andere dag al als man op mp te vinden waren. Dan is het pas echt alleen om geld te doen en nog bewust ook.

                          Groeten Willem
                          http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000001723.html

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door willem
                            En wat is er op tegen als iemand na 2 mislukte nestjes, door toedoen van de ouders, een laatste legsel gebruik maakt van pleegouders? Heeft niet altijd te maken met euro's maar soms is het ook een laatste redmiddel van een liefhebber om na een hoop pech toch nog een paar jongen op stok te krijgen. Heeft in mijn ogen niets met geld te maken maar gewoon liefhebberij. Ik heb ook weleens bastaard poppen verkocht die de andere dag al als man op mp te vinden waren. Dan is het pas echt alleen om geld te doen en nog bewust ook.

                            Groeten Willem
                            Als de kweek niet lukt ligt dat niet aan de ouders ,maar aan de verzorging of de omstandigheden.
                            Dan moet je proberen daar van te leren en het beter te doen.
                            Wat jij dan liefhebberrij noemt vind ik ,,perse jonge vogels willen hebben ,,hoe dan ook .,en dan zijn pleegouders de gemakkelijkste en meest onnatuurlijke oplossing.

                            Opmerking


                            • #29
                              Ach ieder zijn mening maar pleeg ouders als laatste redmiddel is in ieder geval natuurlijker dan handopfok.

                              Groeten Willem
                              http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000001723.html

                              Opmerking


                              • #30
                                voor het gebruik van pleegouders zijn zowel goede als slechte argumenten.

                                Net als voor vele andere zaken.

                                Het punt is vanaf dat iemand begonnen is met onze hobby, de vogels aan vrijheid hebben ingeboet.

                                Zijn alle keuzes die we gemaakt hebben in het voordeel van de vogel. Nee, waarschijnlijk niet.

                                Het is aan iedereen om keuzes te maken wat wel en niet kan.
                                Zo het gebruik van pleegouders, hoeveel rondens kan je kweken. Hier hoor je voor mij ook enkele schrikwekkende verhalen over. Op een ander topic spreekt iemand over zes rondes (want ze wouden niet stoppen). Vindt ik ontzettend veel. Dit ruikt mss meer naar geldgewin dan van een koppel 1 nest te laten grootbrengen door pleegouders.

                                Het is aan de kweker om beslissingen te nemen in het voordeel van zijn vogels.

                                Moet je jezelf moreel superiuer vinden omdat je enkel in volieres kweekt en niet in kweekbakken? sorry nee, er staat nog steeds nen draad rond u vogels.

                                Wat een leuke kleurslagen allemaal. Om eerlijk te zijn moeten we toegeven dat het aantal kleuren veel minder zou zijn zonder de invloed van de mens. die deze berijkt door ondermeer inteelt en zeer gericht kweek.

                                Zijn hybride vogels slecht? Ik denk dat veel kanariekwekers, japanse meeuwtjes leifhebbers zullen moeten beamen dat hybride vogels mooie wezens kunnen zijn waar veel plezier aan te beleven valt.

                                Het moraal van het verhaal, geniet van je vogels, verzorg ze goed en respecteer andere meningen

                                Opmerking

                                Working...
                                X